• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Brennda

Här går det inte så bra:( inne på min sista kur pergo nu (5e) och det är så frustrerande!! Jag förstår inte varför inget händer, har fått ägglossning på samma cykeldag (15) alla dessa kurer och mensen har kommit exakt 15 dagar efter. Dvs väldig regelbundenhet med pergo men det är ju inte det som är målet. Ohh!! Men jag ska vara ärlig o säga att jag har släppt det lite, klart jag tänker på det ibland och jag vill fortfarande lika mycket, men jag mår inte så dåligt över det som jag gjorde för ett halvår sedan. Men visst, tänker jag på att det snart har gått två år och inte ett plus i sikte så är det deprimerande... :( plussar vi inte denna kur så ringer vi doktorn och kollar vad nästa steg är.

Hur går det för er andra?

• klariis
    Brennda skrev 2016-05-13 22:18:06 följande:

Här går det inte så bra:( inne på min sista kur pergo nu (5e) och det är så frustrerande!! Jag förstår inte varför inget händer, har fått ägglossning på samma cykeldag (15) alla dessa kurer och mensen har kommit exakt 15 dagar efter. Dvs väldig regelbundenhet med pergo men det är ju inte det som är målet. Ohh!! Men jag ska vara ärlig o säga att jag har släppt det lite, klart jag tänker på det ibland och jag vill fortfarande lika mycket, men jag mår inte så dåligt över det som jag gjorde för ett halvår sedan. Men visst, tänker jag på att det snart har gått två år och inte ett plus i sikte så är det deprimerande... :( plussar vi inte denna kur så ringer vi doktorn och kollar vad nästa steg är.

Hur går det för er andra?

Det går inge visare här heller, så illa att det blir Ivf med sprutstart när mensen kommer igång om typ 2 veckor, om jag inte mot förmodan blivit gravid denna gång. Men nu har jag alla sprutor här hemma redo att användas. Sjukt orolig för att mina ägg ska vara fel på, men det är väl tur att jag får veta det nu istället!
  • Elvira87

Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in. Jag och min man har försökt få barn i ca 2år nu.

Har precis ätit min första enkelkur pergotime. Fick inga biverkningar. Har varit på VUL i fredags och allt visade sig vara ok. Två mogna ägg och en tjock slemhinna. Änligt gyn borde jag få ägglossning om några dagar. Hoppas hoppas

Någon som har plussat? Håller tummarna för er

• IlonaSofia

Efter 3 pergotime kurer har det.ändå inte blivit ett plus här. Trots att allt ser bra ut enligt läkaren. Denna helgen hade jag min ägglossning vilket jag kände av väldigt tydligt. Vi har haft regelbundet mys sen i onsdags typ så jag hoppas verkligen att det tagit sig denna gång. Har inte ätit pergotime denna äl. Ska boka tid hos läkaren och prata om hur vi går vidare om det inte blir plus denna gång. Men det är såå frustrerande!

• Elvira87

Hoppas ni lyckas den här gången. Håller tummarna ????

Jag läste att glidmedel kan hindra och döda simmarna? Vet ni något om detta? Finns det nåt glidmedel som inte är skadligt?

• frestelsen
    Elvira87 skrev 2016-05-17 17:01:31 följande:

Jag läste att glidmedel kan hindra och döda simmarna? Vet ni något om detta? Finns det nåt glidmedel som inte är skadligt?

Kolla på graviditetskollen de har sån fertilitetsglidmedel:)
  • klariis
    Elvira87 skrev 2016-05-17 17:01:31 följande:

Jag har något som heter pre seed, har tydligen hjälpt många att bli gravida!

Vi får se om jag blir det denna månad, men verkar inte som det även om det är en vecka kvar till bim.. Men jag har ju mer fel än så, så förstår om det inte skulle fungera för mig!
  • Pulan

Hej allihopa! Längesen jag kollade in här nu. Jag hade turen att bli gravid på min första enkelkur pergo, är nu i vecka 7 och fick igår se ett pickande litet hjärta som slog på bra. Så mina symtom var inte inbillning :) Lite hopp till er alla som försöker iallafall. Jag hoppas verkligen att ni snart också får ert efterlängtade plus.

Och dethär med glidmedel, har också hört att spermierna kan stoppas av vanligt. Jag köpte fertilitets-glidmedel från graviditetskollen, kanske var det det som gjorde susen för oss :) kan vara värt att testa!

Kram på er tjejer

• Längtar efter en bebis

Hej tjejer hoppas de blir plus för er alla nu som har kämpat och kämpat.

Jag själv som sagt började aldrig med Pergo förra månad så nu inväntar jag min mens ska börja denna månad ( första försöket )

• mamiama

Hej!

Undrar om jag får hoppa in?

Är 35 år och har fem (ja, fem barn)
    3 st lite större (14, 11 och 7 år) med min fd man.

Och twinsen med min nuvarande man. Tjejerna blir 2 år i sommar. Fick mina 3 barn bara "sådär" men när jag å min sambo skulle få till det gick det inte... Efter utredning där det inte hittades nåt fel på någon av oss fick vi utskrivet pergotime dubbel dos för att sparka loss min äl (pga min ålder)

På första försöket blev vi gravida med twinsen!!

Vi trodde vi var färdiga, men nu känner vi båda sug efter en liten kotte till... Fick igen utskrivet Pergo fast nu enkeldos, jag vågar inte dubbel! Det var fantastiskt att få två samtidigt, men samtidigt en väldig påfrestning på många olika vis (inte minst för min kropp som gick 40 fulla veckor med dom)

Såååå.... Är nu ganska så nervös och påbörjar detta i nästa cykel med skräckblandad förtjusning!
    Kram på er

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?