• Pulan

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Seaflower skrev 2016-04-18 07:37:48 följande:

Godmorgon!

Jag går i väntans tider nu, det är en vecka sedan ÄL och en vecka till BIM då antar jag..?

Jag tycker mig känna massor av olika saker, men vad som är riktigt och vad som är inbillning... :-P

Häromdagen så var jag på toa och då såg det ut som att jag fått mens, typ en matsked ljusrött blod i toan, och efter det har det inte kommit nåt mer.

Och då börjar jag ju givetvis tänka på nidblödning direkt, fast det tydligen är väldigt ovanligt enligt google..

Jag får väl vänta och se helt enkelt, lättare sagt än gjort dock!

Är det någon mer som är i samma fas som jag?  

Hejsan! Jag är helt ny här men hoppas det är ok att jag hoppar in. Lite om mig! Jag och min sambo har försökt få barn i ca 3 år nu vilket ej funkat. I Januari 2015 fick vi ett missfall i vecka 9, och inget har hänt sedan dess. Fick senare reda på att jag väldigt sällan har egen ägglossning.

Har precis ätit min första kur pergotime (enkel). Fick inga biverkningar vilket fick mig att tro att det inte skulle funka men så på CD 19 fick jag utslag på äl-test. Men sen inget utslag fler dagar. Kan det ändå varit äl? Är nu på CD 23 och har idag tagit progesteron-prov för att se hur jag svarat på tabletterna.

Går nu också i väntans tider som du Seaflower, jag har dock ca 1,5 vecka till BIM.

Jag tycker också mig känna massa saker men vågar inte hoppas för mycket. Man blir ju bara så förtvivlad varje gång man får ett negativt test. Vet inte heller hur tidigt man kan känna något i en grav. Någon som kan något om det? :)

Blodet som kom för dig kan ju ha varit en nidis, du kan ju faktiskt vara en av dem få som får en :) håller tummarna för dig!

Vi får båda vänta och se antar jag, men denna väntan är ju bara för tråkig! :)
  • Pulan
    Seaflower skrev 2016-04-18 14:23:28 följande:

Självklart, bara kul om vi är flera som får fart på denna tråden lite

Vad menas med CD 19? Är det dagar efter första mensdagen?

Isf fick jag ÄL på dag 15

Ja, vi får hoppas att det var en nidis.. Annars är det ju bara att ta nya tag nästa mens.. :-/

Ja precis ???? men det är ju positivt att du har haft ÄL iallafall. Hoppas verkligen att jag också hade ÄL och att tabletterna funkar som de ska.

Ja man får ju tänka så, men man önskar ju bara att det ska funka direkt..
  • Pulan
    Seaflower skrev 2016-04-23 07:11:22 följande:

Godmorgon flickor!!

Testade mig nyss, och det är minsann, om än ett svagt, streck!

Måste springa till Apoteket idag och köpa ett dyrare test för säkerhets skull!

Åh Grattis! Då är du lätt gravid, hoppas hoppas! Hur många dagar efter ägglossning är du nu? :)

Jag är på ägglossning +9 (cykeldag 28). Har ömmande bröst, molvärk, extremt trött. Men vet inte om man kan känna symtom såhär tidigt eller om jag bara inbillar mig, kanske bara är mens som är på G. Kan det vara pergon som ger annorlunda mens-symtom?! Känns som att det är för tidigt att göra gravtest?!.
  • Pulan
    frestelsen skrev 2016-04-24 10:44:40 följande:

Måste fråga om hur ni upplevt äl?

Haft galet ont och drar o sliter i ljumskar. Idag är det lite bättre, men fortfarande mer ont än någonsin under min mens historia..

Jag kände faktiskt knappt av äl. Lite lite molvärk bara som sen har fortsatt men blivit lite starkare nu och känns till och från. Jag har ju knappt haft äl innan så jag kan ju inte riktigt jämföra. Men endel känner ju det starkare än andra. Hoppas att allt går bra för dig!
  • Pulan

Förstår dig Ilonasofia! Blir också jättenere mellan äl och mens, denna eviga väntan.. Jag har också varit jättenere hela förra veckan. Hoppas att det tagit sig för dig och att du får ett plus på lördag :)

Jag har bim på torsdag men kunde inte vänta, så jag tog ett gravtest idag. Konstrollstrecket och ett svagt svagt streck syntes. Känns verkligen som att det kan ha lyckats för mig denna gång, men är lite orolig för det svaga strecket. Ska vänta tills torsdag och ta ett nytt då. Hoppas hoppas..

• Pulan

Hej allihopa! Längesen jag kollade in här nu. Jag hade turen att bli gravid på min första enkelkur pergo, är nu i vecka 7 och fick igår se ett pickande litet hjärta som slog på bra. Så mina symtom var inte inbillning :) Lite hopp till er alla som försöker iallafall. Jag hoppas verkligen att ni snart också får ert efterlängtade plus.

Och dethär med glidmedel, har också hört att spermierna kan stoppas av vanligt. Jag köpte fertilitets-glidmedel från graviditetskollen, kanske var det det som gjorde susen för oss :) kan vara värt att testa!

Kram på er tjejer

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?