• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • klariis
    Seaflower skrev 2016-04-12 17:34:55 följande:
    Ah, tack!

Oj, va många äggblåsor, jag hade bara en! Min läkare sa att de är ca 20 mm när de släpper, så det känns ju som din borde släppa typ nu? Äter du enkelkur?

Själv har jag lovat mig själv att inte försöka tänka på allt detta nu, för då blir väntan till bim väldigt lång.. Men det går sådär, haha! Dag två efter ÄL och jag går redan och känner efter om det inte ilar i äggstockarna, suck!
    Ja, men det är bara den på 22mm som kommer ploppa antar jag. Tog en enkelkur, men denna gång tog jag Letrozole och inte pergotime, men när jag tog pergotime enkelkur så hade jag oftast 2-3 fullt mogna blåsor men funkade inte med min slemmhinna som blev för tunn.. :) Jag ägglossar nu idag  dom ringde idag efter blodprovet jag tog och sa att jag skulle ägglossa nu på natten och jag känner det också, så borde stämma faktiskt. 

Ja, det är väl det värsta tycker jag.. All denna väntar mellan ägglossning och bim. Hade hoppats att man bara kunde sluta tänka på det, men det är ju lite svårt :) ja, två dagar efter äl känner man säkerligen inte så mycket. Herregud som jag googlar efter varje "symtom" jag har. Inser att det är olika från person till person.. HOPPAS att det går vägen denna gång för dig!! 
  • IlonaSofia

Så roligt att följa er alla! Ska försöka skriva mer :)

Själv har jag äl på lördag enligt min kalender, det brukar stämma och jag känner alltid av den. Men vi myser varje dag och så ofta vi kan (med 3 barn i lägenheten) :p Kommer ej köra med äl test utan har sex varje dag istället. Och det med att kolla symptom, det gjorde jag med i början men orkar inte det längre haha så väntar bara ut tiden :)

• Längtar efter en bebis

Heej tjejer , äntligen så har jag fått min mens såå glad jippi haha ...

Ska börja ta pergotime första tabbletter den 20 april...

Hur gåre för er tjejer , har ni fått er mens ?

Börjar med pergotime än eller , vilken dag på Pergo är ni i såfall ? : )

• Seaflower

Godmorgon!

Jag går i väntans tider nu, det är en vecka sedan ÄL och en vecka till BIM då antar jag..?

Jag tycker mig känna massor av olika saker, men vad som är riktigt och vad som är inbillning... :-P

Häromdagen så var jag på toa och då såg det ut som att jag fått mens, typ en matsked ljusrött blod i toan, och efter det har det inte kommit nåt mer.
    Och då börjar jag ju givetvis tänka på nidblödning direkt, fast det tydligen är väldigt ovanligt enligt google..

Jag får väl vänta och se helt enkelt, lättare sagt än gjort dock!

Är det någon mer som är i samma fas som jag?  

• Anonym (??)

Heej ska börja ta pergotime och efter det så har vi inga ultraljud här och jag har en otrovile Ägglossning spruta kan jag ta den utan ultraljud för kolla på mina äggblåsor

• Pulan
    Seaflower skrev 2016-04-18 07:37:48 följande:

Godmorgon!

Jag går i väntans tider nu, det är en vecka sedan ÄL och en vecka till BIM då antar jag..?

Jag tycker mig känna massor av olika saker, men vad som är riktigt och vad som är inbillning... :-P

Häromdagen så var jag på toa och då såg det ut som att jag fått mens, typ en matsked ljusrött blod i toan, och efter det har det inte kommit nåt mer.

Och då börjar jag ju givetvis tänka på nidblödning direkt, fast det tydligen är väldigt ovanligt enligt google..

Jag får väl vänta och se helt enkelt, lättare sagt än gjort dock!

Är det någon mer som är i samma fas som jag?  

Hejsan! Jag är helt ny här men hoppas det är ok att jag hoppar in. Lite om mig! Jag och min sambo har försökt få barn i ca 3 år nu vilket ej funkat. I Januari 2015 fick vi ett missfall i vecka 9, och inget har hänt sedan dess. Fick senare reda på att jag väldigt sällan har egen ägglossning.

Har precis ätit min första kur pergotime (enkel). Fick inga biverkningar vilket fick mig att tro att det inte skulle funka men så på CD 19 fick jag utslag på äl-test. Men sen inget utslag fler dagar. Kan det ändå varit äl? Är nu på CD 23 och har idag tagit progesteron-prov för att se hur jag svarat på tabletterna.

Går nu också i väntans tider som du Seaflower, jag har dock ca 1,5 vecka till BIM.

Jag tycker också mig känna massa saker men vågar inte hoppas för mycket. Man blir ju bara så förtvivlad varje gång man får ett negativt test. Vet inte heller hur tidigt man kan känna något i en grav. Någon som kan något om det? :)

Blodet som kom för dig kan ju ha varit en nidis, du kan ju faktiskt vara en av dem få som får en :) håller tummarna för dig!

Vi får båda vänta och se antar jag, men denna väntan är ju bara för tråkig! :)
  • Seaflower
    Pulan skrev 2016-04-18 11:59:38 följande:
    Hejsan! Jag är helt ny här men hoppas det är ok att jag hoppar in. Lite om mig! Jag och min sambo har försökt få barn i ca 3 år nu vilket ej funkat. I Januari 2015 fick vi ett missfall i vecka 9, och inget har hänt sedan dess. Fick senare reda på att jag väldigt sällan har egen ägglossning.

Har precis ätit min första kur pergotime (enkel). Fick inga biverkningar vilket fick mig att tro att det inte skulle funka men så på CD 19 fick jag utslag på äl-test. Men sen inget utslag fler dagar. Kan det ändå varit äl? Är nu på CD 23 och har idag tagit progesteron-prov för att se hur jag svarat på tabletterna.

Går nu också i väntans tider som du Seaflower, jag har dock ca 1,5 vecka till BIM.

Jag tycker också mig känna massa saker men vågar inte hoppas för mycket. Man blir ju bara så förtvivlad varje gång man får ett negativt test. Vet inte heller hur tidigt man kan känna något i en grav. Någon som kan något om det? :)

Blodet som kom för dig kan ju ha varit en nidis, du kan ju faktiskt vara en av dem få som får en :) håller tummarna för dig!

Vi får båda vänta och se antar jag, men denna väntan är ju bara för tråkig! :)
    Självklart, bara kul om vi är flera som får fart på denna tråden lite

Vad menas med CD 19? Är det dagar efter första mensdagen?
    Isf fick jag ÄL på dag 15

Ja, vi får hoppas att det var en nidis.. Annars är det ju bara att ta nya tag nästa mens.. :-/
  • Seaflower
    IlonaSofia skrev 2016-04-13 07:12:21 följande:

Så roligt att följa er alla! Ska försöka skriva mer :)

Själv har jag äl på lördag enligt min kalender, det brukar stämma och jag känner alltid av den. Men vi myser varje dag och så ofta vi kan (med 3 barn i lägenheten) :p Kommer ej köra med äl test utan har sex varje dag istället. Och det med att kolla symptom, det gjorde jag med i början men orkar inte det längre haha så väntar bara ut tiden :)

Hur går det för dig? Tror du att du hade ÄL i lördags?
  • Pulan
    Seaflower skrev 2016-04-18 14:23:28 följande:

Självklart, bara kul om vi är flera som får fart på denna tråden lite

Vad menas med CD 19? Är det dagar efter första mensdagen?

Isf fick jag ÄL på dag 15

Ja, vi får hoppas att det var en nidis.. Annars är det ju bara att ta nya tag nästa mens.. :-/

Ja precis ???? men det är ju positivt att du har haft ÄL iallafall. Hoppas verkligen att jag också hade ÄL och att tabletterna funkar som de ska.

Ja man får ju tänka så, men man önskar ju bara att det ska funka direkt..
  • Seaflower

Herregud, jag blir knäpp här!

Jag var tvungen att testa mig imorse, fast jag visste innan att det inte skulle visa något oavsett, då BIM är till helgen!

Sen vet jag att man inte ska kolla testet efter längre än 5 min, men jag gick och kollade på det upp till en timme

Det var ett yttepyttelitet svagt nästan obefintligt streck där efter en timme, men det ska man ju inte lita på!

Men jag känner ju så mycket!! Det ilar och spänner/bränner i äggstockarna till och från och även ömma bröst kommer och går men jag är ju säkert inbillningssjuk!

Det kom ju en blödning i lördags och sedan dess har det inte vart nåt, men idag hade jag en blodblandad flytning, som jag brukar få innan mens så den kommer säkert när som helst..

Nu har jag skrivit av mig lite..

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?