Seaflower skrev 2016-04-18 07:37:48 följande:
Godmorgon!
Jag går i väntans tider nu, det är en vecka sedan ÄL och en vecka till BIM då antar jag..?
Jag tycker mig känna massor av olika saker, men vad som är riktigt och vad som är inbillning... :-P
Häromdagen så var jag på toa och då såg det ut som att jag fått mens, typ en matsked ljusrött blod i toan, och efter det har det inte kommit nåt mer.
Och då börjar jag ju givetvis tänka på nidblödning direkt, fast det tydligen är väldigt ovanligt enligt google..
Jag får väl vänta och se helt enkelt, lättare sagt än gjort dock!
Är det någon mer som är i samma fas som jag?
Hejsan! Jag är helt ny här men hoppas det är ok att jag hoppar in. Lite om mig! Jag och min sambo har försökt få barn i ca 3 år nu vilket ej funkat. I Januari 2015 fick vi ett missfall i vecka 9, och inget har hänt sedan dess. Fick senare reda på att jag väldigt sällan har egen ägglossning.
Har precis ätit min första kur pergotime (enkel). Fick inga biverkningar vilket fick mig att tro att det inte skulle funka men så på CD 19 fick jag utslag på äl-test. Men sen inget utslag fler dagar. Kan det ändå varit äl? Är nu på CD 23 och har idag tagit progesteron-prov för att se hur jag svarat på tabletterna.
Går nu också i väntans tider som du Seaflower, jag har dock ca 1,5 vecka till BIM.
Jag tycker också mig känna massa saker men vågar inte hoppas för mycket. Man blir ju bara så förtvivlad varje gång man får ett negativt test. Vet inte heller hur tidigt man kan känna något i en grav. Någon som kan något om det? :)
Blodet som kom för dig kan ju ha varit en nidis, du kan ju faktiskt vara en av dem få som får en :) håller tummarna för dig!
Vi får båda vänta och se antar jag, men denna väntan är ju bara för tråkig! :)