• Seaflower

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej hej!

Jag hoppar in i denna tråden om det är okej!

Jag och min sambo har försökt bli gravida i 1,5 år. Vi båda har barn sedan innan, och min dotter kom till med Pergo för att jag har en mild variant av PCO och har ingen egen ägglossning och väldigt oregelbunden mens.

Då (2009) åt jag enkelkur och hon kom till på andra kuren.

Nu har jag precis ätit första kuren, tog sista tabletten i söndags, och idag var jag på VUL och läkaren såg en äggblåsa på 1,6 cm. Den ska vara 2 cm ca när den släpper så han trodde på ÄL om 2-3 dagar, så nu blir det att nuppa järnet! :-P

Han skrev ett recept på 5 kurer totalt, så nu har jag 4 försök kvar om det inte skulle ta sig denna gången. Skulle det inte ta sig så finns det inte så mycket mer att göra förutom provrörsbefruktning sa han :-O

I min värld så KOMMER detta fungera, så jag blev lite deppig av hans ord. Det kändes som att han inte trodde på att detta kommer gå bra :-/

Jag tror inte vi är beredda att göra IVF, då vi båda har barn sedan innan, och jag är 35 år och sambon 41. Känns som att vi kanske ska nöja oss med vad vi har i så fall..

Men jag vill så gärna att detta ska fungera nu, så jag tänker tänka positivt!!

• Seaflower

Vet ni hur långt innan ÄL man får utslag på tester? Eller måste ägget släppa/ha släppt samma dag som man testar för att det ska visa något?

För om min äggblåsa nu var 1,6 cm igår och läkaren trodde att det skulle släppa om 2-3 dagar, borde inte testet visa litegrann då i alla fall?

Det visade ingenting imorse

• Seaflower

Oj, vad ni skrivit! Jag har inte fått upp en notis om att ni har skrivit, så har helt missat det!

Jag gillar inte riktigt familjeliv via mobilen..

Idag fick jag i alla fall utslag på mitt ÄL-test, wohoo!

Dock har jag haft ont idag, nästan som mensvärk. Det drar och ilar och har sig. Eftersom jag aldrig haft ÄL på egen hand så visste jag inte att man kunde ha ÄL-värk

Fast det kanske blir tydligare med Pergo?

Trevlig lördag alla!! Här i Borås lyser solen för fullt!

• Seaflower
    Hur gör man när man gråmarkerar det som någon skrivit, för att klistra in det i svaret?

Nu verkar min ÄL vara över för denna gången.. Imorse visade testat ingenting alls, men jag har fått utslag på testet i tre dagar. 
    Trodde det skulle vara längre. Vi har i alla fall haft sex 2 av de tre dagarna, så nu är det väl bara att hålla tummarna! 

Hur går det för er andra? Vilka håller på med någon kur/behandling just nu, och vilka väntar på nästa mens (som förhoppningsvis inte kommer)
  • Seaflower
    klariis skrev 2016-04-12 16:45:59 följande:

du trycker på citeraknappen, på det inlägget du vill "svara" på.. 

Jag var hos läkaren idag, allt såg superfint ut en äggblåsa på 22mm, 3 st på ca 13mm. Dom räknar med att jag ägglossar på torsdag, så ska få ägglossningspruta tills ikväll.. Hoppas det tar sig denna gång, 3 gången gillt!!!

Ah, tack!

Oj, va många äggblåsor, jag hade bara en! Min läkare sa att de är ca 20 mm när de släpper, så det känns ju som din borde släppa typ nu? Äter du enkelkur?

Själv har jag lovat mig själv att inte försöka tänka på allt detta nu, för då blir väntan till bim väldigt lång.. Men det går sådär, haha! Dag två efter ÄL och jag går redan och känner efter om det inte ilar i äggstockarna, suck!
  • Seaflower

Godmorgon!

Jag går i väntans tider nu, det är en vecka sedan ÄL och en vecka till BIM då antar jag..?

Jag tycker mig känna massor av olika saker, men vad som är riktigt och vad som är inbillning... :-P

Häromdagen så var jag på toa och då såg det ut som att jag fått mens, typ en matsked ljusrött blod i toan, och efter det har det inte kommit nåt mer.
    Och då börjar jag ju givetvis tänka på nidblödning direkt, fast det tydligen är väldigt ovanligt enligt google..

Jag får väl vänta och se helt enkelt, lättare sagt än gjort dock!

Är det någon mer som är i samma fas som jag?  

• Seaflower
    Pulan skrev 2016-04-18 11:59:38 följande:
    Hejsan! Jag är helt ny här men hoppas det är ok att jag hoppar in. Lite om mig! Jag och min sambo har försökt få barn i ca 3 år nu vilket ej funkat. I Januari 2015 fick vi ett missfall i vecka 9, och inget har hänt sedan dess. Fick senare reda på att jag väldigt sällan har egen ägglossning.

Har precis ätit min första kur pergotime (enkel). Fick inga biverkningar vilket fick mig att tro att det inte skulle funka men så på CD 19 fick jag utslag på äl-test. Men sen inget utslag fler dagar. Kan det ändå varit äl? Är nu på CD 23 och har idag tagit progesteron-prov för att se hur jag svarat på tabletterna.

Går nu också i väntans tider som du Seaflower, jag har dock ca 1,5 vecka till BIM.

Jag tycker också mig känna massa saker men vågar inte hoppas för mycket. Man blir ju bara så förtvivlad varje gång man får ett negativt test. Vet inte heller hur tidigt man kan känna något i en grav. Någon som kan något om det? :)

Blodet som kom för dig kan ju ha varit en nidis, du kan ju faktiskt vara en av dem få som får en :) håller tummarna för dig!

Vi får båda vänta och se antar jag, men denna väntan är ju bara för tråkig! :)
    Självklart, bara kul om vi är flera som får fart på denna tråden lite

Vad menas med CD 19? Är det dagar efter första mensdagen?
    Isf fick jag ÄL på dag 15

Ja, vi får hoppas att det var en nidis.. Annars är det ju bara att ta nya tag nästa mens.. :-/
  • Seaflower
    IlonaSofia skrev 2016-04-13 07:12:21 följande:

Så roligt att följa er alla! Ska försöka skriva mer :)

Själv har jag äl på lördag enligt min kalender, det brukar stämma och jag känner alltid av den. Men vi myser varje dag och så ofta vi kan (med 3 barn i lägenheten) :p Kommer ej köra med äl test utan har sex varje dag istället. Och det med att kolla symptom, det gjorde jag med i början men orkar inte det längre haha så väntar bara ut tiden :)

Hur går det för dig? Tror du att du hade ÄL i lördags?
  • Seaflower

Herregud, jag blir knäpp här!

Jag var tvungen att testa mig imorse, fast jag visste innan att det inte skulle visa något oavsett, då BIM är till helgen!

Sen vet jag att man inte ska kolla testet efter längre än 5 min, men jag gick och kollade på det upp till en timme

Det var ett yttepyttelitet svagt nästan obefintligt streck där efter en timme, men det ska man ju inte lita på!

Men jag känner ju så mycket!! Det ilar och spänner/bränner i äggstockarna till och från och även ömma bröst kommer och går men jag är ju säkert inbillningssjuk!

Det kom ju en blödning i lördags och sedan dess har det inte vart nåt, men idag hade jag en blodblandad flytning, som jag brukar få innan mens så den kommer säkert när som helst..

Nu har jag skrivit av mig lite..

• Seaflower

Hej!

Vart är alla?

Jag måste bara fråga, har ni vart med om att kunna klämma ut en vit/genomskinlig vätska ur brösten innan BIM??

Jag gjorde precis det och har inte kunnat det sedan förra graviditeten för 6 år sedan.

Jag gjorde misstaget att googla om det kan vara ett grav-tecken, för jag fick bara fram massor om cancer osv :-O

Så mycket som jag känner sker i min kropp nu, antingen är jag sjuk eller gravid, det kan bara inte va inbillning.. Så här känner jag aldrig innan mens, men Pergo kanske påverkar??

• Seaflower

Godmorgon flickor!!

Testade mig nyss, och det är minsann, om än ett svagt, streck!

Måste springa till Apoteket idag och köpa ett dyrare test för säkerhets skull!

• Seaflower
    Pulan skrev 2016-04-23 13:54:23 följande:

Åh Grattis! Då är du lätt gravid, hoppas hoppas! Hur många dagar efter ägglossning är du nu? :)

Jag är på ägglossning +9 (cykeldag 28). Har ömmande bröst, molvärk, extremt trött. Men vet inte om man kan känna symtom såhär tidigt eller om jag bara inbillar mig, kanske bara är mens som är på G. Kan det vara pergon som ger annorlunda mens-symtom?! Känns som att det är för tidigt att göra gravtest?!.

Tack! Nu är jag exakt 14 dagar efter ÄL! Jag testade ju i tisdags med, men då visade det inget.

Alltså, på riktigt så har jag känt saker ända från dag 2 efter ÄL, sen har det bara blivit mer och mer tecken, så man kan absolut känna så tidigt! Håller tummarna för dig!

Jag har ju haft ilande och molvärk i äggstockarna hela tiden. Och blödningen jag fick förra helgen måste ju vart en nidblödning!

Vänta några dagar till och testa sen <3
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?