• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • klariis

Jag går genom en fertilitetsklinik. Fick för ett år sen veta att jag har liten äggreserv vilket oftast betyder att jag kommer gå i tidigt klimakterium. Runt 35 års åldern för min del tror läkaren. 

Jag är 27år min kille 32 år. Vi har försökt i över 2 år. 

Vi har gått på undersökningar varje månad. Är nu inne på in tredje kur. Har egen ägglossning varje månad och allt ser jättebra ut på blodproven förutom mitt AMH värde.

Den första kuren körde vi insemination, men en vecka för tidigt. Tydligen visar mina blodprov att jag ägglossar i en vecka så dom tror alltid att jag ägglossar tidigare än jag gör men det blev ändring på förra gången. Dock fick jag jättetunn slemmhinna av pergotime första kuren 6-7 mm och den andra 5mm men ändå fortsatte dom. Därför fick jag byta till de andra denna gång. 

• klariis
    Brennda skrev 2016-04-06 15:49:42 följande:

Så kul att läsa allas historier :) Det ska gå för oss alla förr elr senare!

En liten uppdatering om mig själv. Har bim idag elr imon och denna månad har jag inte känt nåt innan bim som jag gjort föregående månader. Hoppas det är positivt..

hoppas!!!! du får uppdatera oss!
  • Seaflower

Vet ni hur långt innan ÄL man får utslag på tester? Eller måste ägget släppa/ha släppt samma dag som man testar för att det ska visa något?

För om min äggblåsa nu var 1,6 cm igår och läkaren trodde att det skulle släppa om 2-3 dagar, borde inte testet visa litegrann då i alla fall?

Det visade ingenting imorse

• IlonaSofia
    Seaflower skrev 2016-04-07 12:20:11 följande:

Vet ni hur långt innan ÄL man får utslag på tester? Eller måste ägget släppa/ha släppt samma dag som man testar för att det ska visa något?

För om min äggblåsa nu var 1,6 cm igår och läkaren trodde att det skulle släppa om 2-3 dagar, borde inte testet visa litegrann då i alla fall?

Det visade ingenting imorse

Vilket äl test använder du? Senast använde jag clearblue digital test som visar när det är på g och sen en stark smiley när man ska ha/har äl (inom 48 timmar) o.visar sig så i ca 2-3 dagar har jag för mig. Testa ikväll igen. Men jagbrukar inte lägga för mycket fokus på äl test utan ha väldigt regelbunden sex hela veckan (varje dag) jag ska ha äl och några dagar efter: )
  • Längtar efter en bebis

På mig vara den dagen ägget släpper då vissa det att jag hade ägglossning , hade ägglossning den 19 och 20 och då blev jag gravid med lil tjejen hihi

• IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-04-06 09:37:04 följande:

Haallow girls, lite om mig dååh

Jag och min man hade försökt i 3 år utan resultat , så vi sökte hjälp och allting va bra / normalt hos båda dom misstänks att jag inte har regelbundna ägglossning men inget de vet säkert, så vi fick pergotime och de fick på första enkel kul MEN när jag fick de så gick jag på ulttaljud för kolla ägg blåsorna och jag hade 2 mogna ägg på höger och en mogen i vänster sida och de på börja mogna fler så jag fick ägglossning spruta på vänster sida så bara en ägg skulle falla om 24 Tim så inte de andra hinner falla eller mogna och blev gravid.

Nu inväntar jag mensen och ska börja med första enkel kur igen dom ska göra samma sak efter tabletterna ska jag på ultraljud och kolla mina äggblåsor för min kropp producerar för mkt dom vill ej att jag ska får trillingar eller fler barn o riskera något ( missfall) såna saker förra ggn förbjöd dom oss ha sammlag tills jag fick sprutan.

Kanske bra info till er

Det där med spruta skulle jag med vilja ha. Kan man fråga om det? Tänker att man kanske borde prova det innan insemination?

Har du fått mensen än? Hoppas det går lika bra som första gången! :)
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-04-06 15:49:42 följande:

Så kul att läsa allas historier :) Det ska gå för oss alla förr elr senare!

En liten uppdatering om mig själv. Har bim idag elr imon och denna månad har jag inte känt nåt innan bim som jag gjort föregående månader. Hoppas det är positivt..

Hoppas det är positiva tecken! Hur går det för dig? :)
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-04-07 14:02:47 följande:

Hoppas det är positiva tecken! Hur går det för dig? :)

nja, tyvärr. Mensen kom idag :( fortsötter att kämpa på!
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-04-07 16:29:53 följande:

nja, tyvärr. Mensen kom idag :( fortsötter att kämpa på!

Åh nej :( Ska du köra en till pergo kur?
  • Längtar efter en bebis
    IlonaSofia skrev 2016-04-07 14:00:49 följande:

Det där med spruta skulle jag med vilja ha. Kan man fråga om det? Tänker att man kanske borde prova det innan insemination?

Har du fått mensen än? Hoppas det går lika bra som första gången! :)

Haha naae den jäkla mensen dyker inte upp nu när man vill det hahaha

Hmm vet ej, jag fick sprutan för som sagt

Hade mogna är på vänster sida och en på

Höger ( fick sprutan på höger )

För att inte äggen skulle äglossa samtidig skulle få trillingar plus att de var fler ägg på

Väg att mogna
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?