• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Brennda
    klariis skrev 2016-02-24 21:52:57 följande:

Ja, det låter ju rimligt på ett sätt.. vilket har gjort att jag började med akupunktur för att testa det. Mina blödningar under mensen har blivit bättre iallafall, jag har alltid bara haft "koagulerat" blod men nu är det en aningen bättre med det med. 

Finns vaginal steam i Sverige? Hur var det? har bara läst om det och inte vågat mig på det. 

Jag gjorde det själv, inte lika bekvämt som på salong kanske men tror inte det finns i Sverige. Jag ska göra om det nästa cykel om det inte tar sig denna!
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-02-23 21:47:04 följande:

Det här med kall livmoder känner jag igen. Jag har själv googlat på det då min mamma hade den "diagnosen" och symtomen för kall livmoder passade bra in på mig (kalla händer & fötter, spottings osv). Och det som fick mig att förstå var när jag läste att man får tänka sig embryo som en blomma, den behöver värme för att växa.

Så jag gjorde det som min mamma blev hjälpt av, sk. vaginal steam i en cykel men jag blev inte hjälpt... Detta är ju kinesiska diagnoser, eller iaf österländska så detta är inget min läkare hade tagit upp. Ska ge pergotime chansen o funkar inte det så tänker jag prova akupunktur iaf. Men försöker tänka att dricka mer varmt.

Vad intressant det med kall/varm livmoder! Aldrig hört förut :p

Vad är vaginal steam för nåt?
  • IlonaSofia

När har alla äl eller bim? Hur går det? :)

Jag har bin om 1 vecka enligt min app men min äl blev ca tre dagar sen så förhoppningsvis lyckades vi pricka in det ändå. Myst varje dag sen jag kom hem i måndags kväll utom en dag så hoppas! Men tänker inte grav testa innan bim denna månad! :p

• Brennda

Vaginal steam är ångbastu för fiffin typ. Lättast om du googlar! :)

Jag är på bim-8 / äl+6 så mens nästa söndag. vi körde varje dag runt äl, tom 2 ggr på äl-dagen. Idag har jag börjat få molvärk i livmodern. Samma visa som förra cykeln.. jobbigt!! Men hoppas att det tyder på plus iallafall.

• klariis

Googlade, inte ens tänk på att man kan göra den hemma! :) kanske ska testa det jag med. 
    Jag är på BIM+2 ingen mens, men vet att jag ska få den. Gjorde blodprov i fredags som visade att jag inte var gravid, vilket jag redan misstänkte så jag är inte helt förstörd denna månad. Har mensvärk, men den kommer väl inte för att jag verkligen vill att den ska komma. irriterande!

funderar faktiskt på att testa IVF nästa månad, så länge vi kör insemenation så vet jag ju inte kvalitén på mina ägg vilken kan vara superdåliga med tanke på min situation. Vi får kolla vad läkaren säger, så nu längtar jag tills mensen. 

Hoppas du är gravid, håller tummarna.. Skriv om du får fler symtom :) 

• Brennda
    klariis skrev 2016-02-28 16:50:54 följande:

Googlade, inte ens tänk på att man kan göra den hemma! :) kanske ska testa det jag med. 

Jag är på BIM+2 ingen mens, men vet att jag ska få den. Gjorde blodprov i fredags som visade att jag inte var gravid, vilket jag redan misstänkte så jag är inte helt förstörd denna månad. Har mensvärk, men den kommer väl inte för att jag verkligen vill att den ska komma. irriterande!

funderar faktiskt på att testa IVF nästa månad, så länge vi kör insemenation så vet jag ju inte kvalitén på mina ägg vilken kan vara superdåliga med tanke på min situation. Vi får kolla vad läkaren säger, så nu längtar jag tills mensen. 

Hoppas du är gravid, håller tummarna.. Skriv om du får fler symtom :) 

Förlåt, ser att jag inte har svarat här. Har din mens kommit igång ännu? Hoppas den inte gjort det och att du plussat!

Du kanske redan skrivit det men jag minns ej, vad är det för fel på dina ägg? Eller du tror bara att de är dåliga?

Själv så har mitt molande försvunnit, hade bara det i lördags. Jag är på bim-5 idag och väntan känns sååå lång! Vill bara veta nu om jag är gravid elr ej men väntar med att testa till på lördag :/

Har inga symtom på att jag skulle vara det iaf.

Smörjer mig med progesterall två ggr/dag sedan äl+1. Har glömt två kvällar men gör väl inte så mycket.
  • klariis
    Brennda skrev 2016-03-01 16:31:26 följande:
    Förlåt, ser att jag inte har svarat här. Har din mens kommit igång ännu? Hoppas den inte gjort det och att du plussat!

Du kanske redan skrivit det men jag minns ej, vad är det för fel på dina ägg? Eller du tror bara att de är dåliga?

Själv så har mitt molande försvunnit, hade bara det i lördags. Jag är på bim-5 idag och väntan känns sååå lång! Vill bara veta nu om jag är gravid elr ej men väntar med att testa till på lördag :/

Har inga symtom på att jag skulle vara det iaf.

Smörjer mig med progesterall två ggr/dag sedan äl+1. Har glömt två kvällar men gör väl inte så mycket.

fick mens idag, äntligen!  på dag 32 tror jag, har aldrig haft så sen mens. men det är väl pga. pergotime gissar jag. 

Jag fick inte ta progeteron denna månad, dom kollade upp och jag hade bra värden. Vilket jag säkert hade, första månaden utan spottings :)

Nä, man vet ju inget om kvalitén på äggen, så jag tänkte om jag hade det så är det onödigt att jag håller på med insemenation. men vi får se jag ska till läkaren imorgon och kolla vad dom vill göra denna månad :)

Jag vet denna väntan mellan ägglossning och bim är ju en lång sträcka tycken man ju! många går ju utan symtom också, så kanske finns en chans för dig.. hoppas!!

• IlonaSofia
    klariis skrev 2016-03-01 20:43:15 följande:

fick mens idag, äntligen!  på dag 32 tror jag, har aldrig haft så sen mens. men det är väl pga. pergotime gissar jag. 

Jag fick inte ta progeteron denna månad, dom kollade upp och jag hade bra värden. Vilket jag säkert hade, första månaden utan spottings :)

Nä, man vet ju inget om kvalitén på äggen, så jag tänkte om jag hade det så är det onödigt att jag håller på med insemenation. men vi får se jag ska till läkaren imorgon och kolla vad dom vill göra denna månad :)

Jag vet denna väntan mellan ägglossning och bim är ju en lång sträcka tycken man ju! många går ju utan symtom också, så kanske finns en chans för dig.. hoppas!!

Vad skönt att du fått din mena, när du ändå vet att den ska komma :)

Vad sa läkaren?
  • IlonaSofia

Jag har bin på lördag-tisdag, osäker eftersom äl kom senare än vanligt. Men en skillnad jag märkt denna cykel är att mina äl smärtor inte va lika kraftiga som dom brukar och jag brukar ha ont varje dag efter äl men nu har jag knappt känt av nåt alls. Hoppas på att det är positivt!

• Brennda

Bim på söndag och jag är säker på att mensen kommer. Exakt samma visa denna cykeln som förra! Jätteont i ljumskar och molande värk i mage & rygg. Fan fan fan!! Snart orkar jag inte mer... hur gör ni för att orka?

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?