• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-02-07 00:20:59 följande:

Tyvärr så brukar jag ha så, elr ja det började i somras.. Jag tror att jag har progesteronbrist fastän min läkare säger att jag inte har det men jag litar inte på hans normalvärden. Så jag tänker satsa på den där progesterallkrämen nu, bara mensen kommer igång. Åh, jag blir tokig!! Hoppades verkligen att jag skulle slippa mina spottings denna cykel iom pergotime gav sån stark äl men nej inte ens det lyckades jag med!

Har inte mensen kommit igång än för dig?

Jag ska också köpa sån kräm, värt att testa såna saker och inte lägga för stor vikt vad läkaren säger om allt! :p
  • IlonaSofia

Någon annan här som röker? Jag vet att det är jäkligt dumt att röka när man försöker bli gravid men det är svårt att låta bli. Rökte när jag blev gravid med mina två flickor jag har men slutade direkt när jag plussade. Men tänker att det såklart kan ha tagit stryk på dom åren efter min senaste graviditet. Tänker att jag skulle behöva typ nikotin tuggummin men nån som vet om det är bra att tugga när MSN försöker bli med barn? Får kolla det hos apoteket. Ska trappa ner iaf till ca 4 per dag och sen trappa ner allt eftersom. Hoppas att det kan vara boven i dramat eftersom allt annat är bra..

• Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-07 10:15:07 följande:

Har inte mensen kommit igång än för dig?

Jag ska också köpa sån kräm, värt att testa såna saker och inte lägga för stor vikt vad läkaren säger om allt! :p

jodå, tidigt imorse kom den. Nu börjar jag fundera på om jag hade äl på söndan istället o inte lördagen. Jag fick pos på ältest fredag och vi hade bara sex då. Kanske att det inte räckte?

Jaa ibland är jag min läkare haha!
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-02-07 11:26:51 följande:

jodå, tidigt imorse kom den. Nu börjar jag fundera på om jag hade äl på söndan istället o inte lördagen. Jag fick pos på ältest fredag och vi hade bara sex då. Kanske att det inte räckte?

Jaa ibland är jag min läkare haha!

Haha jaa, ibland fårmsn va det själv! ;)

Tycker nog att ni ska ha sex några dagar innan förväntad äl, på äl och efter. Då kan man omöjlig missa om man har sex varje dag i några dagar. :)
  • Längtar efter en bebis
    Anonym (Lchf) skrev 2016-02-07 07:05:36 följande:

Hej på er! Jag och min man försöktefå en liten bebis i 3 år och 10 månader, då gav vi upp. Har ätit såå mycket pergotime både dubbeldos och trippeldos.. 1 januari förra året började jag äta lchf jag var inte jätte tjock men ville bli av med typ 10kg. Gick ner 8kg under januari. 11/2 plussade jag och vi fick en liten pojk i oktober:) jag är helt säker på att det hade med lchf att göra:) har hört några andra som oxå plussat när dom har börjat äta lchf.

Va är det för något ?

Finns o köp?

Vill gå ner i vikt med :(

Hat gött upp ganska mycket , och försöker med nr 2 :)
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-07 23:42:52 följande:

Va är det för något ?

Finns o köp?

Vill gå ner i vikt med :(

Hat gött upp ganska mycket , och försöker med nr 2 :)

LCHF är en kostform som betyder Less Carbs High Fat. Du äter inga kolhydrater, inget socker , inga frukter osv men mycket fett, tex grädde. Googla! :)

Jag försökte med strikt lchf men det gillade jag inte så jag började bara med att "bara" ta bort socker, kolhydrater, vitt bröd och sånt. Köper protein bröd eller "lchf" bröd i affären. Äter sallad till lunch och protein, nåt kött eller fisk till middag. Inget småät. Gick ner ca 6 kg och 8 cm i midjan på 2 månader vilket jag är mycket nöjd över! Då åt jag mycket choklad och drack minst 2 powerking varjr dag och idag gillar jag inte ens det. Och efter ca 2 veckor försvann sötsuget helt? Så det går absolut! :)
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-07 11:37:39 följande:

Haha jaa, ibland fårmsn va det själv! ;)

Tycker nog att ni ska ha sex några dagar innan förväntad äl, på äl och efter. Då kan man omöjlig missa om man har sex varje dag i några dagar. :)

Jo men vi tajmade så dåligt för vi var ifrån varandra både dagen innan o dagen efter pos ältest
  • Längtar efter en bebis

Ooh så bra , men aah bara man har vilja !

Faan är så rädd nu när jag kmr börja med Prego att de inte komma hjälpa eller att dom ej kmr vilja skriva ut ? Har gått upp så mkt sen jag sluta amma från ingenstans..

Vägde 50 när jag gifte mig sen gick upp 73 och stanna där , när jag blev gravid gick upp 82 hela gravideten , direkt jag födde och så gick igen ner igen på 73 men sen jag slutta ama sist jag vägde mig för 2 månader sen vägde 82 igen nu vill jag inte ens väga mig mer , försöker gå ner vill första sluta äta men se går inte blir så hungri snabbt och Börjar bli latt oroar inte gå runt / träna :(

• IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-08 19:06:37 följande:

Ooh så bra , men aah bara man har vilja !

Faan är så rädd nu när jag kmr börja med Prego att de inte komma hjälpa eller att dom ej kmr vilja skriva ut ? Har gått upp så mkt sen jag sluta amma från ingenstans..

Vägde 50 när jag gifte mig sen gick upp 73 och stanna där , när jag blev gravid gick upp 82 hela gravideten , direkt jag födde och så gick igen ner igen på 73 men sen jag slutta ama sist jag vägde mig för 2 månader sen vägde 82 igen nu vill jag inte ens väga mig mer , försöker gå ner vill första sluta äta men se går inte blir så hungri snabbt och Börjar bli latt oroar inte gå runt / träna :(

Aa, det är inte lätt det där med vikten och matvanor. Om du gillar grönsaker och sånt så tycker jag att du testar som jag gör. (Om du vill alltså) :p Jag äter inga kolhydrater i form av pasta, potatis och ris. Äter mycket grönt och tex blomkålsmos som tillbehör, såå gott! Tom barnen älskar det! Haha :) Inget socker, köpte protein bröd som finns i affären. För mig blev detta jättebra! Gick som sagt ner ca 6 kg på 2 månader och 8 cm i midjan. (Och då syndade jag varje helg) fast cola zero istället för vanlig. Idag är den vanlig föör söt! Kände fort skillnad på hur jag mådde och hur min kropp mådde. Så underbart! Tränar inte ens men går en del på dagarna mellan mina jobb. Du fixar det! Det lovar jag dig! :)

Om du undrade om jag plussat så fick jag mens i lördags tyvärr, är jätteledsen över det och nästa pergo kur blir näst nästa äl då jag är i Uppsala hos min familj exakt nästa äl helg :p Då kommer jag köra en enkelkur igen.

Jag har köpt äckliga cigg så jag inte ska röka lika mycket vilket faktiskt funkar haha :p

Jo men det tror jag att dom skriver ut! Har lästmånga trådar där folk får utskrivet när domvill ha en till bebis :)
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?