• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-03 00:43:35 följande:

Hmm kmr verkligen inte ihåg hur stora dom var , men hon som undersökte mig såg att de hade mognat klart och skulle ägglossa så småningom om, hade 2 st på höger sida och en på vänster, vi skulle få trillingar men de förbjöd hos ha sex och fick tid för nästa dag igen för ägglossning spruta på vänster sida så bara den skulle ägglossa efter 24 Tim , fick spruta pga var för rädd dom ville annars ta bort äggen på egen hand och dom sa de gör ont haha så ville inte ..

Plussa på första enkel kur de var förra året okt 6 :) ...

Som sagt har besök hos de någonstans i maj sa dom de ska kalla mig för få Pergotime igen tror jag :) ...

Hur gåre själv ? På vilken kur är du ?

Har du barn sen innan ?

Aha okej, jag hade "bara" en äggblåsa som va 14-16 mm på onsdagen och på lördagen hade jag al så den borde ju växt till dig till det, hoppas iaf. Läksren sa att jag skulle få äl iaf. Men lät så lite med bara 1 blåsa och inte fler.

Haha jag hade nog också valt spruta :p På första, vilken lycka för er att det funkade så bra för din kropp! :) Detta va min första kur. Har bim på lördag, har såna billiga grav tester hemma för jag kan verkligen inte låta bli trots att jag vill haha, tog senast imorse och det vs negativt. Hade ju hemska hugg i livmodern med jämna mellanrum i ca 10 min äl+5 och i måndags stack det till några gånger i livmodern men jag vet inte.

Jag har två flickor med mitt ex, 6 och snart 4 år. Du då? :)
  • Brennda

Här är man på bim-3 och mensvärken finns här. Det känns kört denna gången. Har lovat mig att inte testa förrän lördag men testar nog imon. Är jag inte gravid så vill jag veta med neg gravtest och inte genom att mensen dyker upp!

• IlonaSofia

Vi har ju samma och har haft ont till och från denna vecka, inget idag dock. Men testade neg imorse, hoppas såklart att hcg nivåerna inte är tillräckligt höga men känner mig inte direkt gravid. Brukar din mens vara regelbunden Brennda? Hur mår du annars?

• Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-03 14:29:38 följande:

Vi har ju samma och har haft ont till och från denna vecka, inget idag dock. Men testade neg imorse, hoppas såklart att hcg nivåerna inte är tillräckligt höga men känner mig inte direkt gravid. Brukar din mens vara regelbunden Brennda? Hur mår du annars?

Hoppas det är så att du testat för tidigt bara.

Jag var på toaletten o då hade jag fått en ljusljusljusrosa flytning, nästan så att den knappt var rosa så jag antar att mensen är på väg då min mens alltid brukar starta med spottings. SUCK.

Nej de senaste månaderna har min ens kommit allt mellan 27-42 dagar.

Känner mig som vanlig innan mens. Svullen mage, lite mer ont än vanligt, finnar, nedstämd. Själv då?
  • IlonaSofia

Åh nej.. Hoppas att det är nåt annat! Okej, så då kan den komma senare än lördag? Min är regelbunden, +1-2 dagar max ibland. Ska du testa imorgon? Jag har haft lite ont men det har jag haft varje dag eller mindre när jag började med pergon. Har massa tjocka vita flytningar (ursäkta) som jag haft ett tag så jag vet inte. Använde du äl test nu senast?

• Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-03 17:27:42 följande:

Åh nej.. Hoppas att det är nåt annat! Okej, så då kan den komma senare än lördag? Min är regelbunden, +1-2 dagar max ibland. Ska du testa imorgon? Jag har haft lite ont men det har jag haft varje dag eller mindre när jag började med pergon. Har massa tjocka vita flytningar (ursäkta) som jag haft ett tag så jag vet inte. Använde du äl test nu senast?

Nej den ska komma på lördag för jag utgår alltid från när jag hade äl o min lutealfas är 14 dagar när jag väl har äl o denna gången fick jag utslag på ältest fredagen o så lördagen hade jag äl. Har oxå jättemkt vita/ljusgula flytningar o mkt värk. Använde du ältest själv?

Japp, imon testar jag. Orkar inte vänta mer. Ska du testa?
  • IlonaSofia

Okej, men det är alltid positivt att äl stickorna ger plus, ja, jag köpte dom clearblue digital, dyra men har ganska många kvar, dom känns pålitliga iaf.

Ja, jag började testa igår så kommer testa fram till helgen så får vi se va som händer.

• klariis

Hej! 
    Jag har precis börjat med clomid, samma sak som perotime men är inte i Sverige så det är det som erbjuds här. Dock började jag på dag 3 för att min fertillitetklinik tycket det är bättre, vet  inte skillnaden, vet ni? 
    Jag är 27 år och har en dålig äggreserv, eller lågt antal äggblåsor. Min kille är det inget fel på.  Vi har försökt i 1.5 år, så dom ska testa detta för att sedan kanske köra insemenation denna månaden om allt går som det ska. Ska bli spännande, dock har jag inte så höga förväntningar första gånger jag testar detta. 

• Längtar efter en bebis

Haha jaa eller hur tackar Gud varje dag att de gick på första försöket , hört ifrån andra att de försöker med Pergo flera månader och de inte hjälp så tänkte ooh nej nu äre min tur men tack och lov som sagt fick slippa den där börda..,

Aah okej okej , när ska du igentligen få din mens dåh ?

Är vanlig kur ?

Lite fakta , jag fick direkt symptom som du stickningar & hugg i magen trodde de var mensen på gång men de var min livmoder som växte hihi...

Lycka till :)

Guud vad jag längtar till jag för mina Pergo hahah

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?