• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • klariis

här kommer en liten uppdatering, var hos läkaren idag. Verkar som att det inte fungerat som hon ville. Dom hade inte växt så mycket som dom borde, men hon sa att det var vanligt eftersom det är min första kur. Men dom tog blodprov för att kolla värden, östrogen tror jag för att se det. Första gången jag faktiskt inte känner av ägglossningen så mycket. Brukar ha riktigt ont i tjejmagen annars innan ägglossningen och med pergon borde det bli ännu mera tycker man ju. Jag bara toksvettas på nätterna och känner mig allmänt stressad och deppad.
    men får hålla tummarna tills på tordsag, tror dock inte det ser så ljust ut. 

• IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-08 19:49:42 följande:

här kommer en liten uppdatering, var hos läkaren idag. Verkar som att det inte fungerat som hon ville. Dom hade inte växt så mycket som dom borde, men hon sa att det var vanligt eftersom det är min första kur. Men dom tog blodprov för att kolla värden, östrogen tror jag för att se det. Första gången jag faktiskt inte känner av ägglossningen så mycket. Brukar ha riktigt ont i tjejmagen annars innan ägglossningen och med pergon borde det bli ännu mera tycker man ju. Jag bara toksvettas på nätterna och känner mig allmänt stressad och deppad.

men får hålla tummarna tills på tordsag, tror dock inte det ser så ljust ut. 

Okejva tråkigt ! Vad händer nu då för dig? Har du äl idag?
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-11 11:49:30 följande:

Hur går det för er alla? :)

Idag började jag med pergon igen.. Hoppas på bättre resultat med denna kuren!
  • klariis
    IlonaSofia skrev 2016-02-11 11:48:54 följande:
    Okejva tråkigt ! Vad händer nu då för dig? Har du äl idag?
    Nä, något väldigt konstigt hände faktiskt. Min läkare ringde upp på kvällen och bara allt sen kanon ut på blodprovet. Du kommer ägglossa nu ikväll, eller imorgon. Jag bara men du sa ju att dom inte växt till sig? så svarade hon med att hon måste sätt fel. Så jag skulle in på tisdagen och köra insemenation. Helt sjukt, från ena dagen till den andra. Så jag gjorde det, å dom kollade och dom den största äggblåsan hade växt 18mm så jag vet inte.. MEN.. jag tror blodprovet är fel. För LH stickorna börjar visa sig starkare nu och eftersom vi försökt ett tag känner jag min kropp. Min temperatur har inte gott upp som den brukar dagen efter ägglossning. Så något är off, och jag är sur för det känns som dom lurat mig på pengar. Den som lever får se.  Ska in på lördag och ta blodprov för att se om jag ägglossat. Antar att det kanske är så att jag aldrig ägglossade, men hon menar på att blodprovet visar rätt. 
    Plus att hon sa att jag inte skulle köra pergotime för att min slemhinna blir för tunn, så på den delen är jag väl också körd.
  • klariis
    Brennda skrev 2016-02-11 13:58:54 följande:
    du får uppdatera här, jag vill höra hur det går :)
  • IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-11 18:52:46 följande:

Nä, något väldigt konstigt hände faktiskt. Min läkare ringde upp på kvällen och bara allt sen kanon ut på blodprovet. Du kommer ägglossa nu ikväll, eller imorgon. Jag bara men du sa ju att dom inte växt till sig? så svarade hon med att hon måste sätt fel. Så jag skulle in på tisdagen och köra insemenation. Helt sjukt, från ena dagen till den andra. Så jag gjorde det, å dom kollade och dom den största äggblåsan hade växt 18mm så jag vet inte.. MEN.. jag tror blodprovet är fel. För LH stickorna börjar visa sig starkare nu och eftersom vi försökt ett tag känner jag min kropp. Min temperatur har inte gott upp som den brukar dagen efter ägglossning. Så något är off, och jag är sur för det känns som dom lurat mig på pengar. Den som lever får se.  Ska in på lördag och ta blodprov för att se om jag ägglossat. Antar att det kanske är så att jag aldrig ägglossade, men hon menar på att blodprovet visar rätt. 

Plus att hon sa att jag inte skulle köra pergotime för att min slemhinna blir för tunn, så på den delen är jag väl också körd.

Aha men va konstigt.. Det där med blod tester osv är knepigt ibland. Man känner ju som du säger sin kropp nu när man försökt ett tag och vet hur allt funkar osv. Tråkigt med pergon, att den inte funkade, hur gör du nu då om du inte plussar? Insemination igen? Får du andra tabletter?
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-02-11 13:58:54 följande:

Spännande! Önskar dig lycka till!! :D
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-11 18:54:46 följande:

Aah jag själv längst tills april / maj då får tid för besök och hoppas de blir lika smidigt som förra ggn ????????

Vad långt kvar till ditt besök eller ville du det? Det gör det säkert, dina odds verkar ju rätt bra tycker jag! :)
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?