• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • klariis
    IlonaSofia skrev 2016-02-11 19:20:16 följande:
    Aha men va konstigt.. Det där med blod tester osv är knepigt ibland. Man känner ju som du säger sin kropp nu när man försökt ett tag och vet hur allt funkar osv. Tråkigt med pergon, att den inte funkade, hur gör du nu då om du inte plussar? Insemination igen? Får du andra tabletter?
    Jag ska vara helt ärlig, jag vet inte vad som händer. Antar att det blir insemination utan hormoner om dom inte kommer med något annat. Eller så kanske dom går på rakt på IVF. Det är faktiskt det jag gillar här, allt går fort. Vi hann knappt fundera på insemination innan jag låg på bädden och fick det så jag hinner inte gå runt med värsta tankarna och googla sönder mig. 

Kör du pergo denna månad också? 
  • Längtar efter en bebis
    IlonaSofia skrev 2016-02-11 19:24:11 följande:

Vad långt kvar till ditt besök eller ville du det? Det gör det säkert, dina odds verkar ju rätt bra tycker jag! :)

Nae verkligen inte jag ville som snabbt som möjligt , för man vet ju Aldrig hur långt tid de kmr gå att plussa , sen är bebisen inne 9 månader i magen hahah längtar verkligen att min lila tjej ska bli stora syster sen blire stopp 3 år vill villa :)
  • IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-11 23:05:24 följande:

Jag ska vara helt ärlig, jag vet inte vad som händer. Antar att det blir insemination utan hormoner om dom inte kommer med något annat. Eller så kanske dom går på rakt på IVF. Det är faktiskt det jag gillar här, allt går fort. Vi hann knappt fundera på insemination innan jag låg på bädden och fick det så jag hinner inte gå runt med värsta tankarna och googla sönder mig. 

Kör du pergo denna månad också? 

Aha, aa men det är ju bra ärr det går fort, bara väntan mellan äl och bim är ju hemsk, haha! Hoppas det går vägen för dig! :)

Nej, jag har äl nästa lördag och jag åker till Uppsala för att hälsa på min familj torsdag-måndag, min sambo stannar hemma så känns onödigt med pergo nu så kör nästa äl istället :)
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-12 12:43:28 följande:

Nae verkligen inte jag ville som snabbt som möjligt , för man vet ju Aldrig hur långt tid de kmr gå att plussa , sen är bebisen inne 9 månader i magen hahah längtar verkligen att min lila tjej ska bli stora syster sen blire stopp 3 år vill villa :)

Jo, det förstår jag ;) Hur gammal är din dotter nu igen? :)

Vad är det för klinik du går på? För jag går till en privat gyn och fick pergo direkt, gjorde en spolning och då skrev han ut det direkt till mig, så det va ändå skönt, inte massa långa väntetider osv. Jag gjorde ju ett ul första kuren. Men han sa till mig att jag inte behövde komma på fler ul när jag börja med nästa kur, på ett sätt kan det va bra för då vet jag inte hur äggblåsorna ser ut osv, och jag snurrar inte in mig på det. Men å andra sidan ska man väl kolla för att se risken med tvillingar/trillingar?
  • Längtar efter en bebis

Aah okej , va kostar de runt då att gå te ngn privat gyn. ? :)

Aah sant men tkr att de bäst att kolla hur äggen ser ut om de växer som de ska och om du verkligen får ägglossning ?

Hon fyllde förigår 8 månader :) så tkr de blir perfekt lagom :) Sen paus ett bra tag som sagt haha :)

Jag skulle oxå få trillingar med första kuren med Pergo men de förbjöd oss ha sex osv ,,, för risken föda tidigt / missfall och sånt..

Till sist blev de bara en Maribel haha ( min dotter ) :)

• IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-12 23:58:18 följande:

Aah okej , va kostar de runt då att gå te ngn privat gyn. ? :)

Aah sant men tkr att de bäst att kolla hur äggen ser ut om de växer som de ska och om du verkligen får ägglossning ?

Hon fyllde förigår 8 månader :) så tkr de blir perfekt lagom :) Sen paus ett bra tag som sagt haha :)

Jag skulle oxå få trillingar med första kuren med Pergo men de förbjöd oss ha sex osv ,,, för risken föda tidigt / missfall och sånt..

Till sist blev de bara en Maribel haha ( min dotter ) :)

Det kostar som ett vanligt läkarbesök, 200 kr så det är ju skitbra! :) åh då är hon ju en bebis fortfarande, haha vad mysigt! Min yngsta blir 4 i juni så hon är inte min bebis längre (även fast jag säger det men det tycker inte hon haha) Maribel, vilket fint namn! :)

Ja, precis, jag kanske borde ringa om det nästa kur faktiskt eller innan jag börjar med nästa kur.

Okej, kostar det mycket att gå dit?
  • Längtar efter en bebis

Ooh så bra såå biligt ,

Taack !

Haha såå söt :) när fyller hon år dåh ? :)

Min fyller 1 år den 10 juni :)

Hmm när jag fick hjälp var jag bara 19 jue år gammal då vare gratis , nu vet jag inte om man betalar när man är 21 eller 25 ?

Idag är 21 år gammal haha :)

• IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-13 12:43:19 följande:

Ooh så bra såå biligt ,

Taack !

Haha såå söt :) när fyller hon år dåh ? :)

Min fyller 1 år den 10 juni :)

Hmm när jag fick hjälp var jag bara 19 jue år gammal då vare gratis , nu vet jag inte om man betalar när man är 21 eller 25 ?

Idag är 21 år gammal haha :)

Aha men fick du hjälp när du är så ung? Har du ingen äl själv eller hur va det? :)

Ingen aning, jag är 27, blir 28 i augusti, så det med att det ska vara gratis har jag noll koll på. Min yngsta dotter fyller 4 den 17 juni faktiskt :)
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?