• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-01-14 22:33:52 följande:

Hej! Det verkar som att vi två sitter på samma båt. Är själv inne på andra dagen i kuren dvs är jag på dag 6 i min cykel (första kuren).

Själv har vi inga barn men vi har försökt få i lite mer än ett år utan något som helst resultat. Jag är 25 år gammal. Det jag har märkt under dessa månaderna är att jag har äl ca varannan månad och då får jag utslag på ältest och verkligen känner det i mina äggstockar. Jag har alltid haft regelbunden menscykel på 29-31 dagar. Men nu de senaste två tre månaderna har den kommit allt mellan 29-42 dagar. Hur som helst så hoppas jag att denna kur medför ett plus.

Har du känt av några biverkningar? Har din sambo fått göra någon utredning? Min sambo har och vi väntar på svar där..

Hej! Vad kul med svar! Dom biverkningarna jag fick va nog att jag hade extra ont dagarna innan äl och på äl som va den 23/1 om äl testet och mina uträkningar stämmer. Vi har sagt att om jag inte är gravid denna gång ska han kolla sina killar :p Hur går det för dig?
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-01-14 22:57:11 följande:

Heej berätta dom varför dom gav dig pergotime eftersom allt är ok hos dig ?

Och du får ju ägglossning som du säger ?

Sista fråga varför gjorde de spolning till dig ?

Ska berätta lite om mig kort oxå hihi

Jag och mannen försökte få barn över 2 år , till sist sökte vi hjälp och där så hitta de ingeting på oss allt normalt och fint bara att min mens var oregelbunden och de va osäkra om jag fick ägglossning ?

Men första enkel kur blev gravid direkt och nu så är min dotter 8 månader och i dec för första ggn försöker vi med ett syskon till henne , så va tror ni tjejer kmr de gå bra på egen hand lr måste söka hjälp igen ?

Brennda skrev 2016-01

[quote=76230331][quote-nick]Längtar efter en bebis skrev 2016-01-14 22:57:11 följande:

Jag och mannen försökte få barn över 2 år , till sist sökte vi hjälp och där så hitta de ingeting på oss allt normalt och fint bara att min mens var oregelbunden och de va osäkra om jag fick ägglossning ?

Men första enkel kur blev gravid direkt och nu så är min dotter 8 månader och i dec för första ggn försöker vi med ett syskon till henne , så va tror ni tjejer kmr de gå bra på egen hand lr måste söka hjälp igen ?

Längtar efter en bebis skrev 2016-01-14 22:57:11 följande:

Jag ringde först privat gyn och ville göra en spolning för att jag ville se så det inte va nåt stopp sen frågade han mig saker om hur länge vi hade försökt osv och sen skrev han ur pergotime för att stimulera ägglossningen lite extra.

Om jag va du hade jag nog velat få pergotime direkt eftersom det fungerade så bra för dig :)
  • IlonaSofia

Jag va hos gyn i onsdags förra veckan och kollade om jag hade några äggblåsor. Hade 1 äggblåsa som va 14-16 mm, hoppas att den växte till sig bra till äl som va ca 3 dagar senare, gjorde äl test. Vi va barnlediga den helgen så vi sexade på rejält dagarna innan och under helgen. Haft ont i tjejmagen varje dag innan, under och efter äl. Brukar ha ont men inte såhär mycket. Igår, äl+5 fick jag rejäla hugg i magen med jämna mellanrum i ca 10 min. Brukar inte ha så. Kändes som sammandragningar. Funderar påom ägget fäste då? Hoppas det iaf :)

• IlonaSofia

Längtar efter en bebis: när plussa du när du åt pergotime? Hur stor/många äggblåsor hade du? :

• IlonaSofia

Vad spännande! När har du bim? Kände också den smärtan på samma ställe i livmodern så hoppas verkligen! Har också tänkt på att det är biverkning av pergon men på en sida som bara handlar om pergotime står det att biverkningarna slutar direkt när man avslutat kuren så jag vet inte. Det är nog väldigt olika. Jag har bim på lördag och har beställt såna tidiga billiga grav tester. Borde egentligen vänta till helgen men kan inte vänta haha

• IlonaSofia

Nä har du! Haha va roligt! Du har rätt i det med att testa på lördag, borde egentligen göra samma men aa kan inte låta bli haha. Jag vet, man har ju läst hur mycket som helst, skulle typ kunna bli barnmorska eller nåt haha. Vi har försökt i ca 1 år men varit tillsammans i snart 2 år och aldrig skyddat oss och haft väldigt regelbundet sex så tycker att jag borde blivit gravid liksom. Har två barn med mitt ex, 6 och snart 4 år gamla och min sambo har två med två ex :p 9 och 2,5 år gamla så man undrar ju va problemet är, har alltid sett mig som fertil då jag har två barn, haft 3 missfall och gjort 1 abort (alla med mitt ex) så man känner sig ju orolig fast allt ser bra ut på test osv. Jag förstår hur du känner, man känner ett misslyckande pånåt sätt även fast det absolut inte är det! Förstår din frustration osv men du får inte skuld belägga dig själv! Som du sa, mycket ska klaffa, mer än vad man tror. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att det är eran tur nu! Och så klart varan hehe. Kul att vi har samma bim, hoppas vi pussar nu! :) Har ni barn ? Va detta din första kur? :)

• IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-03 00:43:35 följande:

Hmm kmr verkligen inte ihåg hur stora dom var , men hon som undersökte mig såg att de hade mognat klart och skulle ägglossa så småningom om, hade 2 st på höger sida och en på vänster, vi skulle få trillingar men de förbjöd hos ha sex och fick tid för nästa dag igen för ägglossning spruta på vänster sida så bara den skulle ägglossa efter 24 Tim , fick spruta pga var för rädd dom ville annars ta bort äggen på egen hand och dom sa de gör ont haha så ville inte ..

Plussa på första enkel kur de var förra året okt 6 :) ...

Som sagt har besök hos de någonstans i maj sa dom de ska kalla mig för få Pergotime igen tror jag :) ...

Hur gåre själv ? På vilken kur är du ?

Har du barn sen innan ?

Aha okej, jag hade "bara" en äggblåsa som va 14-16 mm på onsdagen och på lördagen hade jag al så den borde ju växt till dig till det, hoppas iaf. Läksren sa att jag skulle få äl iaf. Men lät så lite med bara 1 blåsa och inte fler.

Haha jag hade nog också valt spruta :p På första, vilken lycka för er att det funkade så bra för din kropp! :) Detta va min första kur. Har bim på lördag, har såna billiga grav tester hemma för jag kan verkligen inte låta bli trots att jag vill haha, tog senast imorse och det vs negativt. Hade ju hemska hugg i livmodern med jämna mellanrum i ca 10 min äl+5 och i måndags stack det till några gånger i livmodern men jag vet inte.

Jag har två flickor med mitt ex, 6 och snart 4 år. Du då? :)
  • IlonaSofia

Vi har ju samma och har haft ont till och från denna vecka, inget idag dock. Men testade neg imorse, hoppas såklart att hcg nivåerna inte är tillräckligt höga men känner mig inte direkt gravid. Brukar din mens vara regelbunden Brennda? Hur mår du annars?

• IlonaSofia

Åh nej.. Hoppas att det är nåt annat! Okej, så då kan den komma senare än lördag? Min är regelbunden, +1-2 dagar max ibland. Ska du testa imorgon? Jag har haft lite ont men det har jag haft varje dag eller mindre när jag började med pergon. Har massa tjocka vita flytningar (ursäkta) som jag haft ett tag så jag vet inte. Använde du äl test nu senast?

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?