Inlägg från: Längtar efter en bebis |Visa alla inlägg
  • Längtar efter en bebis

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Heej berätta dom varför dom gav dig pergotime eftersom allt är ok hos dig ?

Och du får ju ägglossning som du säger ?

Sista fråga varför gjorde de spolning till dig ?

Ska berätta lite om mig kort oxå hihi

Jag och mannen försökte få barn över 2 år , till sist sökte vi hjälp och där så hitta de ingeting på oss allt normalt och fint bara att min mens var oregelbunden och de va osäkra om jag fick ägglossning ?

Men första enkel kur blev gravid direkt och nu så är min dotter 8 månader och i dec för första ggn försöker vi med ett syskon till henne , så va tror ni tjejer kmr de gå bra på egen hand lr måste söka hjälp igen ?

• Längtar efter en bebis

Heej

[quote=76230251][quote-nick]Brennda skrev 2016-01-14 22:33:52 följande:[/quote-nick]Hej! Det verkar som att vi två sitter på samma båt. Är själv inne på andra dagen i kuren dvs är jag på dag 6 i min cykel (första kuren).

Själv har vi inga barn men vi har försökt få i lite mer än ett år utan något som helst resultat. Jag är 25 år gammal. Det jag har märkt under dessa månaderna är att jag har äl ca varannan månad och då får jag utslag på ältest och verkligen känner det i mina äggstockar. Jag har alltid haft regelbunden menscykel på 29-31 dagar. Men nu de senaste två tre månaderna har den kommit allt mellan 29-42 dagar. Hur som helst så hoppas jag att denna kur medför ett plus.

Har du känt av några biverkningar? Har din sambo fått göra någon utredning? Min sambo har och vi väntar på svar där..[/

Du kmr plussa så småningom om helt säker eftersom vi va i samma situation bara allting är bra på din man oxå så

• Längtar efter en bebis

Jaa förstår dig Samma här uuft varje gång man får mensen grätt som en lite barn haha tänkte kommer aldrig få barn.

Men stressa inte slappna av tänk inte på det då plussar man fortare än man tror.

• Längtar efter en bebis

Ringde min läkare angånde pergotime men skulle få kallelse någonstans april / maj för ett besök sen sa dom skulle få pergotime.

Hoppas de går så smidigt som de gick första ggn, men lite rädd nu angånde mitt vikt nu har gått upp ganska mkt sen jag sluta amma.

De df sökte hjälp på en gång så de inte tar flera år sen igen , som sagt min lila tjej bli snart 8 månader

• Längtar efter en bebis

Jaaså visste inte om detta så intressant. Men där ser du såå försöök ! :) önskar verkligen er de bästa och hoppas de blir så snabbt så möjligt ett plus.

Som jag haha sjukt inbillar mig att jag är gravid min mens är sen som jag tror ,

Har en menscykeln på 32 36 dagar ibland helt och hållet knasigt ,

Sista mens fick jag 13 dec och angånde min app som jag har på mobilen skulle jag få den nu 13 januari eller 18 januari

Men den 16 januari tog jag ett grav test vissa negativ men har inte heller än fått min mens så är 50/50 haha :/

• Längtar efter en bebis
    IlonaSofia skrev 2016-01-30 18:10:09 följande:

Längtar efter en bebis: när plussa du när du åt pergotime? Hur stor/många äggblåsor hade du? :

Hmm kmr verkligen inte ihåg hur stora dom var , men hon som undersökte mig såg att de hade mognat klart och skulle ägglossa så småningom om, hade 2 st på höger sida och en på vänster, vi skulle få trillingar men de förbjöd hos ha sex och fick tid för nästa dag igen för ägglossning spruta på vänster sida så bara den skulle ägglossa efter 24 Tim , fick spruta pga var för rädd dom ville annars ta bort äggen på egen hand och dom sa de gör ont haha så ville inte ..

Plussa på första enkel kur de var förra året okt 6 :) ...

Som sagt har besök hos de någonstans i maj sa dom de ska kalla mig för få Pergotime igen tror jag :) ...

Hur gåre själv ? På vilken kur är du ?

Har du barn sen innan ?
  • Längtar efter en bebis

Haha jaa eller hur tackar Gud varje dag att de gick på första försöket , hört ifrån andra att de försöker med Pergo flera månader och de inte hjälp så tänkte ooh nej nu äre min tur men tack och lov som sagt fick slippa den där börda..,

Aah okej okej , när ska du igentligen få din mens dåh ?

Är vanlig kur ?

Lite fakta , jag fick direkt symptom som du stickningar & hugg i magen trodde de var mensen på gång men de var min livmoder som växte hihi...

Lycka till :)

Guud vad jag längtar till jag för mina Pergo hahah

• Längtar efter en bebis
    Anonym (Lchf) skrev 2016-02-07 07:05:36 följande:

Hej på er! Jag och min man försöktefå en liten bebis i 3 år och 10 månader, då gav vi upp. Har ätit såå mycket pergotime både dubbeldos och trippeldos.. 1 januari förra året började jag äta lchf jag var inte jätte tjock men ville bli av med typ 10kg. Gick ner 8kg under januari. 11/2 plussade jag och vi fick en liten pojk i oktober:) jag är helt säker på att det hade med lchf att göra:) har hört några andra som oxå plussat när dom har börjat äta lchf.

Va är det för något ?

Finns o köp?

Vill gå ner i vikt med :(

Hat gött upp ganska mycket , och försöker med nr 2 :)
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?