• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-04 16:19:02 följande:

Haha jaa eller hur tackar Gud varje dag att de gick på första försöket , hört ifrån andra att de försöker med Pergo flera månader och de inte hjälp så tänkte ooh nej nu äre min tur men tack och lov som sagt fick slippa den där börda..,

Aah okej okej , när ska du igentligen få din mens dåh ?

Är vanlig kur ?

Lite fakta , jag fick direkt symptom som du stickningar & hugg i magen trodde de var mensen på gång men de var min livmoder som växte hihi...

Lycka till :)

Guud vad jag längtar till jag för mina Pergo hahah

Förstår det! Verkligen skönt! Hoppas det går lika lätt när du börjar igen :)

Jag har bim på lördag, testade imorse men det blev neg, men hoppas att hcg nivåerna inte är tillräckligt höga än :p

Åh det ger hopp om symtomen att jag har lika som du hade! Hoppas hoppas! :)

Ja, en enkel kur :)
  • IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-03 19:58:19 följande:

Hej! 

Jag har precis börjat med clomid, samma sak som perotime men är inte i Sverige så det är det som erbjuds här. Dock började jag på dag 3 för att min fertillitetklinik tycket det är bättre, vet  inte skillnaden, vet ni? 

Jag är 27 år och har en dålig äggreserv, eller lågt antal äggblåsor. Min kille är det inget fel på.  Vi har försökt i 1.5 år, så dom ska testa detta för att sedan kanske köra insemenation denna månaden om allt går som det ska. Ska bli spännande, dock har jag inte så höga förväntningar första gånger jag testar detta. 

• IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-03 19:58:19 följande:

Hej! 

Jag har precis börjat med clomid, samma sak som perotime men är inte i Sverige så det är det som erbjuds här. Dock började jag på dag 3 för att min fertillitetklinik tycket det är bättre, vet  inte skillnaden, vet ni? 

Jag är 27 år och har en dålig äggreserv, eller lågt antal äggblåsor. Min kille är det inget fel på.  Vi har försökt i 1.5 år, så dom ska testa detta för att sedan kanske köra insemenation denna månaden om allt går som det ska. Ska bli spännande, dock har jag inte så höga förväntningar första gånger jag testar detta. 

Hej! Spännande, hoppas dom funkar på dig! :) Vet inte skillnaden faktiskt. Är det din första kur?
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-04 16:46:06 följande:

Brennda: hur går det för dig? :)

Dåligt! Testade imorse och det var negativt. :( hade inte så högt hopp ändå.. själv då? testat något idag?
  • klariis
    IlonaSofia skrev 2016-02-04 16:45:04 följande:
    Hej! Spännande, hoppas dom funkar på dig! :) Vet inte skillnaden faktiskt. Är det din första kur?

Ja, det är min första kur. Så ska bli spännande, ska och kolla hur det går på måndag och få vidare information och om det fungerar. 

Läste imorse ang när man ska starta med dom. Finns både på dag 3 och 5. Men dom har sett mer lyckade försök för dom som började på dag tre för att det blir kraftigare ägglossning. Försöker hitta sidan men hittade detta iallafall. 

Take one pill on Day 3 through Day 7 of your menstrual cycle. (Some doctors may say to take it on Day 5 through Day 9, but most people who have success and get pregnant took Clomid on Day 3 through Day 7.

Men som sagt, jag är ingen doctor så jag kanske har totalfel. :)

• RAM77

Tänkte höra om jag får vara med här trots att jag ska börja med letrozol? Första tabletten är imorgon på dag tre. Vi har försökt i 1,5 år, blivit gravid två gånger men fått mf. Nu ska vi testa letrozol och insemination som ett första steg, fungerar inte det blir det ivf. Är 38 år, därför lite stress

• IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-02-04 16:52:38 följande:

Dåligt! Testade imorse och det var negativt. :( hade inte så högt hopp ändå.. själv då? testat något idag?

Tråkigt :( Samma här men hoppas ju på att hcg nivåerna inte är tillräckligt höga än :p
  • IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-04 18:14:10 följande:

Ja, det är min första kur. Så ska bli spännande, ska och kolla hur det går på måndag och få vidare information och om det fungerar. 

Läste imorse ang när man ska starta med dom. Finns både på dag 3 och 5. Men dom har sett mer lyckade försök för dom som började på dag tre för att det blir kraftigare ägglossning. Försöker hitta sidan men hittade detta iallafall. 

Take one pill on Day 3 through Day 7 of your menstrual cycle. (Some doctors may say to take it on Day 5 through Day 9, but most people who have success and get pregnant took Clomid on Day 3 through Day 7.

Men som sagt, jag är ingen doctor så jag kanske har totalfel. :)

Vad roligt! Tycker att det är skönt att få nån form av hjälp på traven och man hoppas ju såklart att det räcker med tabletterna för att kunna bli gravid :)

Ska du göra ett vul på måndag, kolla äggblåsor eller vad ska du göra? :)

Hmm.. Aha intressant ändå. Om det inte tog sig denna äl ska jag äta en enkelkur igen, kanske testar från dag 3 då, det kan ju knappast skada iaf :)
  • IlonaSofia
    RAM77 skrev 2016-02-04 18:26:21 följande:

Tänkte höra om jag får vara med här trots att jag ska börja med letrozol? Första tabletten är imorgon på dag tre. Vi har försökt i 1,5 år, blivit gravid två gånger men fått mf. Nu ska vi testa letrozol och insemination som ett första steg, fungerar inte det blir det ivf. Är 38 år, därför lite stress

Hej! Såklart du får! Bara roligt att följas åt oavsett vad det är för tabletter :)

Vad tråkigt med mf! Hoppas nästa grav går super! Vad menas med insemination, vad gör man då? :p

Har du barn sen innan?
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?