• Brennda

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej! Det verkar som att vi två sitter på samma båt. Är själv inne på andra dagen i kuren dvs är jag på dag 6 i min cykel (första kuren).

Själv har vi inga barn men vi har försökt få i lite mer än ett år utan något som helst resultat. Jag är 25 år gammal. Det jag har märkt under dessa månaderna är att jag har äl ca varannan månad och då får jag utslag på ältest och verkligen känner det i mina äggstockar. Jag har alltid haft regelbunden menscykel på 29-31 dagar. Men nu de senaste två tre månaderna har den kommit allt mellan 29-42 dagar. Hur som helst så hoppas jag att denna kur medför ett plus.

Har du känt av några biverkningar? Har din sambo fått göra någon utredning? Min sambo har och vi väntar på svar där..

• Brennda

Ja min man har lämnat spermaprov så nu väntar vi på svar.. Hoppas att allt är ok med han!
    Tack, jag hoppas vi plussar snart för jag längtar så. Har längtat i hela mitt liv, detta är min mardröm att inte kunna få barn och att kämpa månad efter månad utan resultat tär på en..

• Brennda
    Anonym (Lisen) skrev 2016-01-14 23:15:53 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här. Jag tog min första kur med Pergotime nu i början av januari och var på vul idag (cd 15) för att kolla om ägglossning var på g, men icke.
    Vi har ett barn sen innan som snart fyller 5 år, och vi har försökt i 2 år... Jag har resonerat som så att "det blir när det blir", men nu känner jag mig stressad, uppgiven och ledsen. Jag har förmodligen ingen ägglossning och det känns tungt.. tog ju enkelkur denna gång men hjälpte inte alls. Hur känner ni er? Jag har inte skuldbelagt mig själv innan, men känner att jag börjar göra det nu.

Du ska absolut inte skuldbelägga dig själv. Du kanske får öka dosen, har löst om folk som plussat efter dubbeldoser pga enkel inte gav äl. Även läst samma sak fast om trippeldoser. Sen finns de dem som inte svarar på pergo och tar spruta istället. Tappa inte hoppet!
  • Brennda
    Längtar efter en bebis skrev 2016-01-23 08:58:41 följande:

Jaa förstår dig Samma här uuft varje gång man får mensen grätt som en lite barn haha tänkte kommer aldrig få barn.

Men stressa inte slappna av tänk inte på det då plussar man fortare än man tror.

Det här med att inte stressa och slappna av är lättare sagt än gjort. Men jag har förstått att det är viktigt att inte stressa för det påverkar hypofysen i hjärnan vilket i sin tur kan leda till för höga värden av prolaktin och har man det så påverkar det äl negativt. Detta kom jag fram till hos mig själv när läkare tog blodprover och mina värden visade för högt prolaktin och de var för jag var stressad men sen när jag tog om provet 3v senare så såg jag till att inte vara stressad och avslappnad så då fick jag normalvärde.

• Brennda
    Längtar efter en bebis skrev 2016-01-23 14:56:27 följande:

Jaaså visste inte om detta så intressant. Men där ser du såå försöök ! :) önskar verkligen er de bästa och hoppas de blir så snabbt så möjligt ett plus.

Som jag haha sjukt inbillar mig att jag är gravid min mens är sen som jag tror ,

Har en menscykeln på 32 36 dagar ibland helt och hållet knasigt ,

Sista mens fick jag 13 dec och angånde min app som jag har på mobilen skulle jag få den nu 13 januari eller 18 januari

Men den 16 januari tog jag ett grav test vissa negativ men har inte heller än fått min mens så är 50/50 haha :/

Tack hoppas detsamma för er!!
    Så länge mensen inte har kommit så finns chansen fortfarande och du kanske testade för tidigt. Ta ett nytt test för nu borde det ju visa säkert ju. Lycka till! :)
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-01-30 17:20:03 följande:

Jag va hos gyn i onsdags förra veckan och kollade om jag hade några äggblåsor. Hade 1 äggblåsa som va 14-16 mm, hoppas att den växte till sig bra till äl som va ca 3 dagar senare, gjorde äl test. Vi va barnlediga den helgen så vi sexade på rejält dagarna innan och under helgen. Haft ont i tjejmagen varje dag innan, under och efter äl. Brukar ha ont men inte såhär mycket. Igår, äl+5 fick jag rejäla hugg i magen med jämna mellanrum i ca 10 min. Brukar inte ha så. Kändes som sammandragningar. Funderar påom ägget fäste då? Hoppas det iaf :)

Jag är på äl+8 och jag kände samma hugg, som du beskriver, igår. Eller det kändes mer som att ilade starkt på en punkt i livmodern! Det kändes i ca 10 sek och sen återkom samma känsla efter ca 10 min igen o höll ungefär i 5-10 sek.

jag har med haft jätteont, typ mild mensvärk men har läst att detta kan vara biverkningar från pergon.Men man hoppas ju på annat..
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-01-31 18:29:45 följande:

Vad spännande! När har du bim? Kände också den smärtan på samma ställe i livmodern så hoppas verkligen! Har också tänkt på att det är biverkning av pergon men på en sida som bara handlar om pergotime står det att biverkningarna slutar direkt när man avslutat kuren så jag vet inte. Det är nog väldigt olika. Jag har bim på lördag och har beställt såna tidiga billiga grav tester. Borde egentligen vänta till helgen men kan inte vänta haha

Haha jag har också bim på lördag men kommer inte att testa innan för risken för att det ska va negativt är större än om jag testar på lördag. Haha sån är jag! Nej men helt ärligt så känns en graviditet så långt bort för mig just nu. Det känns som att jag aldrig kommer kunna bli det. Har läst så mycket o det är mycket som ska klaffa för att man ska lyckas bli det och jag bara tänker "det där kan min kropp aldrig lyckas med". Ah!! Jag vill så mycket och har velat sen jag själv var ett barn typ. Känns som att jag typ straffas för detta och så går jag runt o funderar på vad jag gjort för att förtjäna detta. Mår väldigt dåligt periodvis pga detta. Vi har försökt i 1,5 år typ. Hur länge har ni försökt? Har du barn sedan tidigare?
  • Brennda

Här är man på bim-3 och mensvärken finns här. Det känns kört denna gången. Har lovat mig att inte testa förrän lördag men testar nog imon. Är jag inte gravid så vill jag veta med neg gravtest och inte genom att mensen dyker upp!

• Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-03 14:29:38 följande:

Vi har ju samma och har haft ont till och från denna vecka, inget idag dock. Men testade neg imorse, hoppas såklart att hcg nivåerna inte är tillräckligt höga men känner mig inte direkt gravid. Brukar din mens vara regelbunden Brennda? Hur mår du annars?

Hoppas det är så att du testat för tidigt bara.

Jag var på toaletten o då hade jag fått en ljusljusljusrosa flytning, nästan så att den knappt var rosa så jag antar att mensen är på väg då min mens alltid brukar starta med spottings. SUCK.

Nej de senaste månaderna har min ens kommit allt mellan 27-42 dagar.

Känner mig som vanlig innan mens. Svullen mage, lite mer ont än vanligt, finnar, nedstämd. Själv då?
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-03 17:27:42 följande:

Åh nej.. Hoppas att det är nåt annat! Okej, så då kan den komma senare än lördag? Min är regelbunden, +1-2 dagar max ibland. Ska du testa imorgon? Jag har haft lite ont men det har jag haft varje dag eller mindre när jag började med pergon. Har massa tjocka vita flytningar (ursäkta) som jag haft ett tag så jag vet inte. Använde du äl test nu senast?

Nej den ska komma på lördag för jag utgår alltid från när jag hade äl o min lutealfas är 14 dagar när jag väl har äl o denna gången fick jag utslag på ältest fredagen o så lördagen hade jag äl. Har oxå jättemkt vita/ljusgula flytningar o mkt värk. Använde du ältest själv?

Japp, imon testar jag. Orkar inte vänta mer. Ska du testa?
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?