• Brennda

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

IlonaSofia skrev 2016-02-04 16:46:06 följande:

Brennda: hur går det för dig? :)

Dåligt! Testade imorse och det var negativt. :( hade inte så högt hopp ändå.. själv då? testat något idag?
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-05 15:03:06 följande:

Kul att få följa er alla och dela erfarenheter och även känslor!

Jag har bim imorgon, neg test imorse men mitt hopp är inte borta förrän mensen (förhoppningsvis inte) kommer. Men har ingen direkt "jag är gravid" känsla i kroppen.

Brennda: hur går det för dig?

Har myycket vita klumpiga flytningar, inte lika mycket smärtor. Igår kväll dock så gjorde det jätteont!! Fick sova med värmedynan på magen. Iförrgår gjorde det jätteont i ljumskarna. Tydligen vanliga biverkningar från pergon. Jag har inte testat idag, kanske testar imon.

Hoppas vi plussar båda imon!! mina spottings har inte dykt upp idag vilket är ovanligt för mig dagen innan BIM, igår hade jag liite när jag torkade mig bara.

Sorry för all info haha
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-06 10:28:20 följande:

Imorse hade jag ljusrosa typ flytningar så mensen kommer nog igång rejält snart, blir så frustrerad och otroligt ledsen! :( Nästa äl är jag i Uppsala på besök hos min familj så nästa enkel kur pergo tar jag alltså i mars, om inte det funkar ska jag ta en dubbelkur och om inte det funkar går vi vidare.

Hoppas det går bättre för er andra! :)

Samma här fast mina var bruna. Hoppas den kommer igång idag så man kan börja om!
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-06 18:02:28 följande:

Åh nej va tråkigt! :( Kommer du äta enkel kur igen?

Ja det kommer jag för enkel funkade på mig (dvs fick äl). Min mens har inte kommit igång än, har haft lite bruna spottings när jag torkat mig bara. Mensvärk har jag dock. Kan den inte komma bara så att man kan börja om?!! Jag ska köpa den progesterall krömen och hoppas på den. Enl min läkare är spottings inget hinder för att bli gravid men sen o andra sidan är inget fel på mig enl honom men varför blr hag inte gravid?!??!!
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-06 22:56:03 följande:

Brukar du ha så innan mens eller kan det fortfarande finnas hopp?

Det undrar jag med, inget tokigt hos mig heller enligt läkaren, fattar ingenting

Tyvärr så brukar jag ha så, elr ja det började i somras.. Jag tror att jag har progesteronbrist fastän min läkare säger att jag inte har det men jag litar inte på hans normalvärden. Så jag tänker satsa på den där progesterallkrämen nu, bara mensen kommer igång. Åh, jag blir tokig!! Hoppades verkligen att jag skulle slippa mina spottings denna cykel iom pergotime gav sån stark äl men nej inte ens det lyckades jag med!
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-07 10:15:07 följande:

Har inte mensen kommit igång än för dig?

Jag ska också köpa sån kräm, värt att testa såna saker och inte lägga för stor vikt vad läkaren säger om allt! :p

jodå, tidigt imorse kom den. Nu börjar jag fundera på om jag hade äl på söndan istället o inte lördagen. Jag fick pos på ältest fredag och vi hade bara sex då. Kanske att det inte räckte?

Jaa ibland är jag min läkare haha!
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-07 11:37:39 följande:

Haha jaa, ibland fårmsn va det själv! ;)

Tycker nog att ni ska ha sex några dagar innan förväntad äl, på äl och efter. Då kan man omöjlig missa om man har sex varje dag i några dagar. :)

Jo men vi tajmade så dåligt för vi var ifrån varandra både dagen innan o dagen efter pos ältest
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-02-11 11:49:30 följande:

Hur går det för er alla? :)

Idag började jag med pergon igen.. Hoppas på bättre resultat med denna kuren!
  • Brennda

Här går det inte så bra. Jag brukar ju vanligtvist ha ägglossning varannan månad och det verkar som

att det är så med pergo också. Förra kuren fick jag utslag på ältest cd 14 och idag är jag på cd 14 o testen har varit negativa hittills. Inte några typiska älkänningar har jag heller denna gång som förra o alla andra ggr jag haft äl. Fan asså! Något måste ju vara fel när man bara får äl varannan månad typ, men inte är det det enl. läkaren. Ska ringa han om ingen äl kommit fram till cd 20.

• Brennda

Hej alla!

Idag var det ett positivt ägglossningstest jag tog, äntligen! Så ikväll, imon o på måndag ska vi skaka loss haha. Sen tänkte jag börja med progesterall, någon som vet när man bör börja med den? Hoppas på denna cykeln..

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?