• RAM77

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Tänkte höra om jag får vara med här trots att jag ska börja med letrozol? Första tabletten är imorgon på dag tre. Vi har försökt i 1,5 år, blivit gravid två gånger men fått mf. Nu ska vi testa letrozol och insemination som ett första steg, fungerar inte det blir det ivf. Är 38 år, därför lite stress

• RAM77
    IlonaSofia skrev 2016-02-04 19:39:53 följande:

Hej! Såklart du får! Bara roligt att följas åt oavsett vad det är för tabletter :)

Vad tråkigt med mf! Hoppas nästa grav går super! Vad menas med insemination, vad gör man då? :p

Har du barn sen innan?

Tack

Jag ska på ul på dag 10 för att se hur det ser ut. Dagen efter positivt ältest kommer sambon att få lämna ett spermaprov som tvättas och man tar ut de bästa spermierna, dessa insemineras i mig. Sannolikheten att bli gravid ökar från ca 5-10% till 10-20% per ägglossning. Vi kommer testa två månader sen blir det ivf.

Vi har en son som fyller 6 i år, han blev till på första försöket. Troligtvis är det åldern trots att utredningen visar att jag har god äggreserv för min ålder.
  • RAM77
    klariis skrev 2016-02-04 20:10:37 följande:

Vad spännande, det positiva är väl att du har ändå blivit gravid. Då han man kommit en bit iallafall. Har du kollat alla tsh-värden och sånt? Tror det har en slags koppling med missfall.. Ja, jag håller med. Hoppas och att det ska räcka med tabletterna. Men med min tur det senaste halvåret så känns det som att det kommer behövas mycket mer. Men jag försöker vara positiv. :)

På måndag ska jag på ultraljud och kolla på äggblåsor, eftersom det är första gången jag tar dom vet dom inte hur min kropp reagerar på tabletterna. Ska bli så spännande. äntligen börjar man känna att det är på gång igen med bebisverkstaden. Kändes helt hopplöst när jag fick veta att jag skulle ha låg chans att bli gravid utan hormoner och hjälp. 

Jo jag är glad att kroppen ändå verkar veta hur den ska göra har tagit en massa prover, inget som visar vad det skulle kunna vara som går fel.

Spännande med ul på måndag, vilken dag är du på då? Håller med om att det känns som att man faktiskt kanske har en chans nu, lycka till
  • RAM77
    IlonaSofia skrev 2016-02-05 14:56:45 följande:

Jaha okej! Det lät ju intressant med insemination! Gör man alltid det innan ivf? Hoppas du får bra besked på ditt ul besök! :)

Vet faktiskt inte, tror att de flesta under 35-36 år brukar testa det. Läkaren förklarade det med att om kvinnan har för tjocka ägglossningsflytningar kan detta hjälpa. Inget vi vet att jag har problem med men värt ett par försök. Kostar som vanligt läkarbesök på den klinik vi går på, istället för 30 000 kr som ivf kostar/försök

Hoppas mensen håller sig borta för dig nu
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?