• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • klariis
    IlonaSofia skrev 2016-03-02 17:43:32 följande:
    Vad skönt att du fått din mena, när du ändå vet att den ska komma :)

Vad sa läkaren?
    Brennda skrev 2016-03-03 17:29:03 följande:

Bim på söndag och jag är säker på att mensen kommer. Exakt samma visa denna cykeln som förra! Jätteont i ljumskar och molande värk i mage & rygg. Fan fan fan!! Snart orkar jag inte mer... hur gör ni för att orka?

Läkaren sa att jag ska köra på insemenation denna månad igen men med pergotime från dag 5 och ta den där sprutan så vi vet 100 att jag ägglossar. Sen sa jag att jag gav upp efter det och ville köra IVF månaden efter. Hon var lite emot det, men vi får se hoppas på denna månaden istället och ta det som det kommer månaden efter. Här kan medicinen kosta runt 20-30000 kronor om man inte är täckt av försäkringsbolaget, så man måste kolla upp sånt meck innan man börjar med IVF. 

Jag ska vara ärlig, vet inte hur jag orkar. Det gör jag inte, bryter ihop var och varannan dag känns det som. Nu har jag iof varit positiv de senaste veckorna men ibland kommer känslorna tillbaka. 

Brennan, jag tycker att det låter positivt. Det jobbiga är väl att PMS och graviditet är typ samma sak. Så man känner ju så mycket hela tiden, å alltid blir besviken. Iallafall jag. 

IlonaSofia, Hopppas också att det är positivt.. hoppas att mensen inte kommer!!!
  • Brennda

BIM idag (äl+14) och ingen mens eller spottings. Gjorde gravtest igår som var toknegativt. Förra cykeln fick jag spottings äl+14 och mens dagen efter. Så jag räknar med att mensen kan komma imorgon. Om inte så testar jag igen på tisdag!

Hur går det för alla andra här?

• IlonaSofia

Fick min mens idag :( Så börjar med en ny enkelkur pergotime på dag 5. Bokade tid nästa tisdag hos min läkare som kollar på äggblåsorna.

Brennda, hur går det för dig?

Klariis: när börjar du med pergotime? Det är verkligen jätte jobbigt, närvman längtar så mycket efter en bebis och så går det inte, frustrationen är på topp kan man säga!

Hoppas det går bra för dig denna cykel

• Brennda

Här går det inte så bra.. Bim+1 och inga tecken på mens elr grav. Gjorde test imorse som var negativt.

• IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-03-07 12:50:38 följande:

Här går det inte så bra.. Bim+1 och inga tecken på mens elr grav. Gjorde test imorse som var negativt.

Är så nyfiken på hur det går för dig, bra hoppas jag! :)
  • Brennda

Nepp, Bim+2 och idag kom den. Oh, så frustrerande!! Nu undrar jag om jag verkligen får äl dagen efter positivt ältest. Kan det vara progesteronkrämen som skjutit upp mensen fastän jag slutade smörja bim-1. Funderar på att börja tempa för att se när ägglossning har skett. Nåja, bara att börja på ruta 1 igen.

• klariis
    IlonaSofia skrev 2016-03-07 11:54:06 följande:

Fick min mens idag :( Så börjar med en ny enkelkur pergotime på dag 5. Bokade tid nästa tisdag hos min läkare som kollar på äggblåsorna.

Brennda, hur går det för dig?

Klariis: när börjar du med pergotime? Det är verkligen jätte jobbigt, närvman längtar så mycket efter en bebis och så går det inte, frustrationen är på topp kan man säga!

Hoppas det går bra för dig denna cykel

Jag började med pergotime dag 5 denna gång, ska in på undersökning på fredag och kolla äggblåsorna. Så nu får jag hoppas att vi tarmar perfekt denna månad. Men känns lite som man gett upp hoppet. 
    Brennda skrev 2016-03-08 20:57:52 följande:

Nepp, Bim+2 och idag kom den. Oh, så frustrerande!! Nu undrar jag om jag verkligen får äl dagen efter positivt ältest. Kan det vara progesteronkrämen som skjutit upp mensen fastän jag slutade smörja bim-1. Funderar på att börja tempa för att se när ägglossning har skett. Nåja, bara att börja på ruta 1 igen.

Nej, vad tråkigt!! förstår frustrationen. Jag brukar få positivt ägglossningstest i två dagar. Så min ägglossning sker aldrig dagen efter första ägglossningstestet som visar positivt. 

NU måste det blir dags för någon av oss att få ett positivt graviditetstest nästa månad!!! 
  • IlonaSofia

Brennda: Va tråkigt! Så störande när mensen är sen också, man får ju liite hopp när den inte kommer. Börjar du med pergotime igen nu?

Klariis: Va spännande! Du får skriva sen hur det gick med ultraljudet :) Ska också börja på dag 5 som är på fredag och kolla äggblåsorna på tisdag :)

Ja, hoppas vi alla får plus denna månad!!

• Brennda

Ja, jätteirriterande med sen mens. räknar idag som dag 1 för igår var de bara lite rosa flytning. Trodde progesterallkrämen skulle ta bort mina spottings men icke. Dock får jag väl säga att de minskat sedan jag börjat med pergo och denna cykel var det mindre än förra. På söndag börjar jag på ny kur, wihoo! Jag känner mig hoppfull och positiv. Makens spermaprov var normala fick vi reda på idag så det är jätteskönt. Jag producerar ägg och han spermier men ändå så står vi här 1,5 år senare utan något plus. Jag vet att det ska mycket mer till men det är frustrerande när inget är fel på en..

Nu vill jag med se massa plus i tråden!! :)

• Brennda

Börjar på ny omgång pergo idag, tredje kuren enkel. Hur gåt det för er andra här inne?

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?