• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Brennda
    klariis skrev 2016-03-25 15:50:57 följande:

Hur går det för er? Så nyfiken!

Här har jag världens mensvärk och väntar in mensen, men jag brukar ha det rätt många dagar innan mensen kommer. Så vi hoppas den dyker upp snart! Så slupper jag tänka på graviditet..

Glad påsk på er!!

Här går det i väntans tider.. Bim-6 idag och allt känns precis som innan Bim. Hur går det själv?
  • klariis
    Brennda skrev 2016-03-31 20:45:42 följande:
    Här går det i väntans tider.. Bim-6 idag och allt känns precis som innan Bim. Hur går det själv?
    Längtar efter en bebis skrev 2016-04-01 14:19:10 följande:

Heej tjejer hur gåre för er ? :)

Har inte sett att någon skrivit, konstigt. 
    Här gick det inte denna månaden heller, nu fick jag Letrozole att ta istället för pergotime eftersom jag hade en sån tunn slemhinna förra månaden. Så nu får vi se om det blir bättre !

Hur går det själva?? Funkade det denna månaden Brennda?

• Längtar efter en bebis

Vad är letrozole har aldrig hört detta förr ?

Hoppas de blir ett plus denna månad håller tummarna för alla.

Jaag själv var på kontroll / besök hos läkaren 31 mars allting såg bra ut så nu inväntar mensen som ska dyka upp när som helst och har fått pergotime på recept så ska köra denna månad med pergotime äntligen !

Hoppas de går bra som förra gången med min dotter gick det på första enkel kur , men har sån mag känsla att de kommer gå på första försöket igen..

• IlonaSofia

Hej! Ursäkta att jag inte har skrivit, haft fullt upp. Fick min mens i lördags efter min andra pergo kur. Så jävla tröttsamt. Blir så ledsen. Ska ringa min läkare och kolla om jag har kvar nåt pergo att hämta ut eller om han skriver ut. Måste isåfall börja imorgon men kan inte säga att hoppet finns där.

Åh tjejer! Nu vill jag se plus här! Håller tummarna för er alla!!

• klariis
    Längtar efter en bebis skrev 2016-04-05 13:28:44 följande:

Vad är letrozole har aldrig hört detta förr ?

Hoppas de blir ett plus denna månad håller tummarna för alla.

Jaag själv var på kontroll / besök hos läkaren 31 mars allting såg bra ut så nu inväntar mensen som ska dyka upp när som helst och har fått pergotime på recept så ska köra denna månad med pergotime äntligen !

Hoppas de går bra som förra gången med min dotter gick det på första enkel kur , men har sån mag känsla att de kommer gå på första försöket igen..

Det är som pergotime tror jag fast för dom som har PCO så jag ska egentligen inte ta dom alls. Men pergotime gjorde min slemmhinna så pass tunn att jag inte kan fortsätta med dom. Så vi testar med detta. 

Vad skönt, hoppas det funkar på första  försöket igen då :)
  • klariis
    IlonaSofia skrev 2016-04-05 19:58:45 följande:

Hej! Ursäkta att jag inte har skrivit, haft fullt upp. Fick min mens i lördags efter min andra pergo kur. Så jävla tröttsamt. Blir så ledsen. Ska ringa min läkare och kolla om jag har kvar nåt pergo att hämta ut eller om han skriver ut. Måste isåfall börja imorgon men kan inte säga att hoppet finns där.

Åh tjejer! Nu vill jag se plus här! Håller tummarna för er alla!!

Ja, jag håller med dig! Fyfan vad trist med mensen. 

Jag börjar nästan ge upp här, känns riktigt trist men tror jag ska köra IVF i juni om allt ser bra ut då och om jag inte blivit gravid april, maj.. vilken ändå känns omöjligt att det skulle hända! 

Riktigt irriterande att jag går och är uppsvullen dygnet runt också, ser ju nästan ut som man är gravid!! 
  • Längtar efter en bebis
    klariis skrev 2016-04-05 20:24:11 följande:

Det är som pergotime tror jag fast för dom som har PCO så jag ska egentligen inte ta dom alls. Men pergotime gjorde min slemmhinna så pass tunn att jag inte kan fortsätta med dom. Så vi testar med detta. 

Vad skönt, hoppas det funkar på första  försöket igen då :)

Aah okej hoppas de blir en plus att dom hjälper dig.
  • Längtar efter en bebis

Tjejer kan inte alla skriva , tex var ni på undersökning ? Hur gick det där

?

Första barnet ni försöker med pergotime eller äre syskon försök ?

Hur länge / hur många kur ?

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?