• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • frestelsen

Vart på vul nu. 2 ägg från varsinn äggstock:) ena på 18mm andra på 17mm :) så vi skulle ligga varje dag till ca ons:)

• Seaflower

Godmorgon flickor!!

Testade mig nyss, och det är minsann, om än ett svagt, streck!

Måste springa till Apoteket idag och köpa ett dyrare test för säkerhets skull!

• frestelsen
    Seaflower skrev 2016-04-23 07:11:22 följande:

Godmorgon flickor!!

Grattis:) ta ett clearblue digital:) rfsu brukar va sega så du får lätt gravid på cb:)
  • Pulan
    Seaflower skrev 2016-04-23 07:11:22 följande:

Godmorgon flickor!!

Åh Grattis! Då är du lätt gravid, hoppas hoppas! Hur många dagar efter ägglossning är du nu? :)

Jag är på ägglossning +9 (cykeldag 28). Har ömmande bröst, molvärk, extremt trött. Men vet inte om man kan känna symtom såhär tidigt eller om jag bara inbillar mig, kanske bara är mens som är på G. Kan det vara pergon som ger annorlunda mens-symtom?! Känns som att det är för tidigt att göra gravtest?!.
  • Seaflower
    Pulan skrev 2016-04-23 13:54:23 följande:

Åh Grattis! Då är du lätt gravid, hoppas hoppas! Hur många dagar efter ägglossning är du nu? :)

Jag är på ägglossning +9 (cykeldag 28). Har ömmande bröst, molvärk, extremt trött. Men vet inte om man kan känna symtom såhär tidigt eller om jag bara inbillar mig, kanske bara är mens som är på G. Kan det vara pergon som ger annorlunda mens-symtom?! Känns som att det är för tidigt att göra gravtest?!.

Tack! Nu är jag exakt 14 dagar efter ÄL! Jag testade ju i tisdags med, men då visade det inget.

Alltså, på riktigt så har jag känt saker ända från dag 2 efter ÄL, sen har det bara blivit mer och mer tecken, så man kan absolut känna så tidigt! Håller tummarna för dig!

Jag har ju haft ilande och molvärk i äggstockarna hela tiden. Och blödningen jag fick förra helgen måste ju vart en nidblödning!

Vänta några dagar till och testa sen <3
  • Längtar efter en bebis
    Seaflower skrev 2016-04-23 14:14:30 följande:

Tack! Nu är jag exakt 14 dagar efter ÄL! Jag testade ju i tisdags med, men då visade det inget.

Alltså, på riktigt så har jag känt saker ända från dag 2 efter ÄL, sen har det bara blivit mer och mer tecken, så man kan absolut känna så tidigt! Håller tummarna för dig!

Jag har ju haft ilande och molvärk i äggstockarna hela tiden. Och blödningen jag fick förra helgen måste ju vart en nidblödning!

Vänta några dagar till och testa sen <3

Men min lila tjej fick jag nidblödning lite brunt 3 dagar innan beräknad mens
  • frestelsen

Måste fråga om hur ni upplevt äl?

Haft galet ont och drar o sliter i ljumskar. Idag är det lite bättre, men fortfarande mer ont än någonsin under min mens historia..

• Pulan
    frestelsen skrev 2016-04-24 10:44:40 följande:

Haft galet ont och drar o sliter i ljumskar. Idag är det lite bättre, men fortfarande mer ont än någonsin under min mens historia..

Jag kände faktiskt knappt av äl. Lite lite molvärk bara som sen har fortsatt men blivit lite starkare nu och känns till och från. Jag har ju knappt haft äl innan så jag kan ju inte riktigt jämföra. Men endel känner ju det starkare än andra. Hoppas att allt går bra för dig!
  • klariis
    frestelsen skrev 2016-04-24 10:44:40 följande:

Jag upplever som du. När jag har ägglossnings känns det som "kramper" ganska länge. Sen blir det bättre dagen efter men är fortfarande öm, enligt min läkare är det då jag ägglossar. Hon brukar behöva trycka på min mage för att hitta äggstockarna och det gör såååå ont! 
  • frestelsen

Tänk va olika de kan va:) nu känns det bättre iaf:)

Kanske äl idag då. Om äggblåsorna va 17mm o 18mm i fredag borde nått släppt nu iaf:)

Får se om tempen går upp imorgon då.

Fick nästan pos äl-test igår o tycker de va svagare idag.

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?