• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • frestelsen

Åh va många otrivelle svar:)

Jag är på cd 9 idag o ska ta min sista letrozol.

Vi har sett äggblåsor de två första försöken som växer men vet inte om de släpper:/ så eftersom jag inte blivit överstim så behövs ingel ul sa läkaren. Hon skulle återkomma om äl spruta denna vecka då hon tyckte jag skulle pröva.

Men hur vet jag när jag ska ta den? Lääääskiigt jööö.

Första månaden såg vi 2 äl blåsor på 17 o 18 mm på cd 13 och förra månaden en på 25mm på cd 14. Har inte fått pos äl test nån av månadern.

• Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-06-15 15:53:27 följande:

Åh va många otrivelle svar:)

Jag är på cd 9 idag o ska ta min sista letrozol.

Vi har sett äggblåsor de två första försöken som växer men vet inte om de släpper:/ så eftersom jag inte blivit överstim så behövs ingel ul sa läkaren. Hon skulle återkomma om äl spruta denna vecka då hon tyckte jag skulle pröva.

Men hur vet jag när jag ska ta den? Lääääskiigt jööö.

Första månaden såg vi 2 äl blåsor på 17 o 18 mm på cd 13 och förra månaden en på 25mm på cd 14. Har inte fått pos äl test nån av månadern.

Förra gången när jag blev gravid sa min läkare när jag skulle ta den otriville sprutan ... 18 mm och 25 mm är dom inte mogna dåh har hört då är dol mogna och ska lossa sen aka ta man sprutan ...

Förra hågen har ingen amning hur stora mina ägg va fråga aldrig va helt ny på detta men vet hade 3 ägg ..

Vad betyder cd haha ?

Skulle va kul och följas eftersom de verkar som vi Ör i samma situation : )

Ska berätta lite om mej skulle va trevlig om du också skrev lite angånde behandlingen ..

Har en barn sen innan blev gravid på första vanliga kuren som sagt efter 3 år försök, hitta inga fel hos oss allt var normalt..

Nu försökte vi ett par månader och ingen resultat så börjart min pergotime denna vecka ..

Fick mens 7 juni börja med 11 juni pergotime tills 15 sista tabletten och så imorgon 17 juni har tid för ultraljud ...

Sen får vi se hur många ägg och bestämma när jag ska ta otriville sprutan .. Och så vidare

Själv dåh ?
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-16 08:20:36 följande:

Förra gången när jag blev gravid sa min läkare när jag skulle ta den otriville sprutan ... 18 mm och 25 mm är dom inte mogna dåh har hört då är dol mogna och ska lossa sen aka ta man sprutan ...

Förra hågen har ingen amning hur stora mina ägg va fråga aldrig va helt ny på detta men vet hade 3 ägg ..

Vad betyder cd haha ?

Skulle va kul och följas eftersom de verkar som vi Ör i samma situation : )

Ska berätta lite om mej skulle va trevlig om du också skrev lite angånde behandlingen ..

Har en barn sen innan blev gravid på första vanliga kuren som sagt efter 3 år försök, hitta inga fel hos oss allt var normalt..

Nu försökte vi ett par månader och ingen resultat så börjart min pergotime denna vecka ..

Fick mens 7 juni börja med 11 juni pergotime tills 15 sista tabletten och så imorgon 17 juni har tid för ultraljud ...

Sen får vi se hur många ägg och bestämma när jag ska ta otriville sprutan .. Och så vidare

Själv dåh ?

Jag har hört att äggen släpper från 20-30mm. Men de har jag läst här.

Cd =cykel dag:)

Jag har en dotter som är 13 som jag fick när jag va 19 och min man har en dotter på 16 år och han är 43 nu.

Vi bestämde oss för en sladdis för 2 år sen och under denna tid har vi fått 2 missfall och ett ma.

De hittar inga fel på oss men jag verkar inte vilja släppa ägg så ofta så är väl pco typ tror jag.

Min läkare sa att jag inte skulle in på vul nu för jag blir inte överstimmulerad. Men hon skulle rådfråga en annan läkare och ringa denna vecka om jag skulle ta otriville. Ska försöka få tag på henne idag för jag är på cd 10 alltså 10 dagar efter mensens första dag:)
  • Längtar efter en bebis

Aah Okej okej , då får vi vänta och se , håller tummarna båda för oss hihi : )

Jag är så nyfiken för imorgon att se om de har hänt något.. Förra ggn var jag överstimulerade dom ville plocka bort äggen men var så rädd så vi kom överens att de skulle ge mig sprutan på en gång innan de hann släppa alla på en gång , skulle annars kanske ha nu trillingar hahah : )

• frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-16 11:05:16 följande:

Men de enda jag orora mig nu är att jag har gått upp väldig mkt sen jag sluta amma , så om bara vikten är inte någon problem så :/

Beror ju på om du är mycket överviktig, de kan påverka ganska mycket vad jag förstått.

Hoppas de ser bra ut imorgon:)
  • Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-06-16 11:14:23 följande:

Beror ju på om du är mycket överviktig, de kan påverka ganska mycket vad jag förstått.

Hoppas de ser bra ut imorgon:)

Heej var idag hos läkaren allting såg bra ut har en ägg höger sida14 mm och 2 st ägg på vänster på 10 - 12 mm och flera st som börja växa haha men ska på besökt igen 20 Juni ( Måndag ) för kolla äggblåsorna igen då har de mognat till 18 / 20 mm så dåh ska vi ta otriville sprutan också hade vi bestämt .. : )

Har ni läkare ringt dig än ?
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-17 10:01:43 följande:

Heej var idag hos läkaren allting såg bra ut har en ägg höger sida14 mm och 2 st ägg på vänster på 10 - 12 mm och flera st som börja växa haha men ska på besökt igen 20 Juni ( Måndag ) för kolla äggblåsorna igen då har de mognat till 18 / 20 mm så dåh ska vi ta otriville sprutan också hade vi bestämt .. : )

Har ni läkare ringt dig än ?

Kul:) nått på g iaf:)

Ja hon ringde igår och ska på vul på måndag för o se om jag ska ta otriville då. Samma som dig:) kul:)

Ska fråga om progesteron med, kan va bra för att minska risken för missfall
  • Längtar efter en bebis

Haha ooh va roligt : ) hoppas vi får ett plus ohoo kommer bli as glad haha ...

Vad är progosterion ?

När tar man det ? Är det tabletter eller ?

Jag tar folsyra för tillfälle

• frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-17 15:39:50 följande:

Haha ooh va roligt : ) hoppas vi får ett plus ohoo kommer bli as glad haha ...

Vad är progosterion ?

När tar man det ? Är det tabletter eller ?

Jag tar folsyra för tillfälle

www.fertilitetsguiden.com/genetik/progesteron.php

Här kan du läsa lite om det:)

Ja ska bli så spännande:)

Men du har tagit otrivelle förr?

Får du biverkningar av letrozolen?
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?