• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Längtar efter en bebis

Herj

Änglamark skrev 2016-06-12 21:59:34 följande:

Stort grattis till er som plussat och jag förstår din frustration, Elvira87! Jag håller tummarna för er! Jag är glad att du är så positiv och stöttande! 

Jag har ätit min andra kur Pergotime, fick ta dubbelkur, vilket verkar ha hjälpt. 1 moget ägg och tjockare slemhinna så läkaren menar att jag ska ägglossa idag. Hoppas det tar sig 

Heej efter hur många dagar efter sisa tabletten av pergotime fick du göra ultraljud ? Hur stor va äggen som var mogen ?

Jag är inne på min första vanliga kur idag var det 2 tabletten jag tog av pergotime , sista tabletten är på 15 juni sen har jag ultraljud den 17 men är det inte för tidigt ? Trodde skulle få den 20 ultraljud då tror jag har mogna ägg ?

Någon mer som har erfarenhet av detta ?
  • Brennda

Hej alla!!

Kul med plus i tråden, mindre kul med missfall. Jag kommer nu fortsätta min resa vidare utan pergotime då jag efter 5 enkelkurer inte lyckats bli gravid. Vad nästa steg blir vet jag inte, vi får diskutera detta med läkaren. Jag är väldigt nedstämd och ledsen just nu men jag försöker tänka positivt..

Önskar er alla lycka till!

• Längtar efter en bebis

Herj

Brennda skrev 2016-06-13 10:44:02 följande:

Hej alla!!

Kul med plus i tråden, mindre kul med missfall. Jag kommer nu fortsätta min resa vidare utan pergotime då jag efter 5 enkelkurer inte lyckats bli gravid. Vad nästa steg blir vet jag inte, vi får diskutera detta med läkaren. Jag är väldigt nedstämd och ledsen just nu men jag försöker tänka positivt..

Önskar er alla lycka till!

Heej brenda efter dina pergotime kurer fick du ngn ultraljud efter sista tabletten för kolla dina ägg blåsor minns inte ?

Jag tar sista tabletten imorgon : )
  • Brennda
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-14 08:41:27 följande:

Heej tjejer ni som tar vanlig kur Pergo ?

När fick ni ultraljud för kolla äggblåsorna och hur gick det?

Ja, det kollades på cd 12 min första kur. Inte de andra kurerna dock. Ultraljudet visade tre äggblåsor varav en skulle spricka. Men blev inte gravid nån..
  • Elvira87

Jag fick VUL cd 7 (första enkel kur). Ultraljudet visade två mogna äggblåsor. Blev gravid men fick missfall (v 6).

• Änglamark

Min läkare gjorde VUL dag 12. Men det verkar va rätt olika förstår jag. Det bästa är att prata med sin läkare, ställ frågor. Är det nån som kan svara på ens knasiga frågor borde det vara läkaren. 
    Men du har bara fått ta enkelkurer med Pergotime då? Ingen dubbelkur?
    Jag har tagit Ovitrelle, om vi pratar om sprutan? Glad Skulle ta sprutan dagen som ägglossningstestet visade positivt. Om ägglossningstestet inte visade ett omslag så fick jag ett datum som jag skulle ta sprutan för att kicka igång ägglossningen.

• Längtar efter en bebis

Heej tjejer jaha okej okej , med min dotter fick jag första enkel kur blev gravid första försöket och fick sprutan otriville på cd 14...

Nu idag tog jag min sista tabletten på första enkel kur och har ultraljud den 17 men tyckte de var tidigt förra ggn fick jag 5 dagen ultraljud och sprutan efter sista tabletten nu är bara 2 dagar mellanrum :0 ...

Men men får se vad som händer om de finns någon ägg haha så nyfiken längtar : ). Och yees jag ska ta otriville sprutan nu med fast vet inte när hur :/ får se vad läkaren säger den 17 juni

• Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-06-15 08:25:11 följande:

Nån som tagit otrivelle här?

Yees tog den och blev gravid med min dotter , ska ta denna gång oxå nu snart :) sj hur gåre ?
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?