• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Anonym (??)
    frestelsen skrev 2016-06-21 14:28:54 följande:

Oroa dig inte. Min kompis vart på smällen en vecka innan äl:) eller då hade hon sex.

De är ju inte 100 att de tar sig fast man prickar äl heller.

Vi får ta en dag i taget:)

Hur känns det det idag? Jag har jätteont i magen blää känns som mina äggstockar ska ploppa ut som popcorn haha.

Hahah så sköön du är , så kändes det igår för mig exakt som dom skulle explodera sen efter ngn time massa stickningar
  • frestelsen
    Anonym (??) skrev 2016-06-21 15:35:21 följande:

Hahah så sköön du är , så kändes det igår för mig exakt som dom skulle explodera sen efter ngn time massa stickningar

Gick de över sen? Mitt flytta upp till tuttarna nu, jösses dom gick upp 3 bh storlekar på en eftermiddag Haha dessa hormoner;) ja mannen lär ju bli glad när frugan fick free implant medans han va på jobbet;)

Har fråga runt o tycker ingen får så galna hormon som jag. Grina när låten himlen är oskyldigt blå kom på radion.. de va sista dagen på letrozol, dan innan satt jag o hött med näven åt sopbilen som säkert körde i 31 km/h utanför vårt hus.. jamenar de är ju 30 här!! För att nästa sekund sitta o frysa o svätta om vartannat.. hjälp jag håller på att bli ett hormon monster
  • Längtar efter en bebis

ooj råka göra anonym men de var jag haha ,,

Hahahahah aamen Gud vad roligt du är hahah ,,,

Joo faktis samma här sista tabletten tog eller dagen efter var det från ingenstans börja grina för jag såg min dotter leka själv och börja skrika älskling vi måste fixa en syster till henne snabbt som attans ! De synd hon leker själv ) hahahahh ..

Hahah hoppas vi verkligen får ett plus !!

Så vi slipper va som galningar här hahah..

Ikväll ska du myssa med din man soft hahah jag får vänta imorgon hahah :p blev inget ikväll han säger vi ska lyssna på läkarn dom vet bäst .. Men men min dotter märke efter 10 dagar direkt olika symptom sen 5 sep skulle jag få mens men den 3 sept fick jah brunt som nidblödning i trosan trodde skulle va värsta blod efter ngn time men ingenting rent ,, sen gjorde grav test 6 sep stark plus !

Första ggn du har tabletter och ovitrille vare vare va?

• klariis
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-21 14:17:00 följande:

De som vi gjorde fel förrgår hade vi sex min man orka inte hålla sig sen igår med :/ faan oxå haha känner mig orolig att de inte kommer ta sig

Du behöver inte oroa dig, jag kan säga att jag och min man har alltid försökt köra varannan dag, var tredje och det jag aldrig funkat i två år. Denna gång brydde vi oss inte om det å körde på typ 4dgr i streck, å ja, det var då jag blev gravid! Så bet faktiskt inte vad jag ska tro :)
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-21 22:45:28 följande:

ooj råka göra anonym men de var jag haha ,,

Hahahahah aamen Gud vad roligt du är hahah ,,,

Joo faktis samma här sista tabletten tog eller dagen efter var det från ingenstans börja grina för jag såg min dotter leka själv och börja skrika älskling vi måste fixa en syster till henne snabbt som attans ! De synd hon leker själv ) hahahahh ..

Hahah hoppas vi verkligen får ett plus !!

Så vi slipper va som galningar här hahah..

Ikväll ska du myssa med din man soft hahah jag får vänta imorgon hahah :p blev inget ikväll han säger vi ska lyssna på läkarn dom vet bäst .. Men men min dotter märke efter 10 dagar direkt olika symptom sen 5 sep skulle jag få mens men den 3 sept fick jah brunt som nidblödning i trosan trodde skulle va värsta blod efter ngn time men ingenting rent ,, sen gjorde grav test 6 sep stark plus !

Första ggn du har tabletter och ovitrille vare vare va?

Förstod att de va du :)

De spelar nog ingen roll om man ligger vaje eller varannan tror jag iaf:)

Ja första otrivelle men tredje letrozol (som pergotime)

Var i landet bor ni? Vi bor i Stockholm.
  • frestelsen
    klariis skrev 2016-06-22 04:41:18 följande:

Du behöver inte oroa dig, jag kan säga att jag och min man har alltid försökt köra varannan dag, var tredje och det jag aldrig funkat i två år. Denna gång brydde vi oss inte om det å körde på typ 4dgr i streck, å ja, det var då jag blev gravid! Så bet faktiskt inte vad jag ska tro :)

Nä precis tror inte de är storre skillnad, spermier lever ju ganska länge med:) fick du otriville eller va de bara äl stimulerande?
  • Längtar efter en bebis
    klariis skrev 2016-06-22 04:41:18 följande:

Haha okej hoppas de tar sig idag ska vi köra igen lite action hahah igår blev inget men hoppas endå de blir plus denna månad !
  • Änglamark
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-21 08:59:52 följande:
    Fick du någon spruta efter Pergo elle ?

Ja, jag har först ätit Provera för att skapa en menstruation, sen Pergotime för att framkalla en ägglossning och sen fick det bli en Ovitrelle-spruta.

• Änglamark

Jag sa tidigare att jag inte försökte känna efter gällande symtom.. Men jag har i ett par dagar känt mig smått illamående, till och från, om dagarna. Idag fick en liten blödning på morgonen, har läst om nidblödning och det verkar stämma till dagar och känningar. Men jag vill ändå vänta till efter midsommar för att testa mig Glad

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?