• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Längtar efter en bebis
    Änglamark skrev 2016-06-24 10:48:32 följande:

Jag sa tidigare att jag inte försökte känna efter gällande symtom.. Men jag har i ett par dagar känt mig smått illamående, till och från, om dagarna. Idag fick en liten blödning på morgonen, har läst om nidblödning och det verkar stämma till dagar och känningar. Men jag vill ändå vänta till efter midsommar för att testa mig 

Heej igen haha måste bara fråga hade du samlag 3 ggr i rad ? :)

Mena du lukten då elle ? :)

Jag hade BA samlag med min man den dagen fick spruta sen jobba vi för fullt hade inte tid och förrgår sa läkaren att vi skulle ha samlag vi var så trötta , igår hade vi inte heller för va ledsen tänkte vad ska de hjälpa de kört endå :( ..

Jag fick nidblödning med min lila tjej 3 dagar innan förvändandt mens brunt var det varade cirka 30 min ...

Men så roligt för din skull :)

Har du fått mer stickningar i magen eller ngt annat symptom så nyfiken nu haha :)
  • ccccccc

behöver lite hjälp. är det ngn som hr varit på UL för att kolla äggblåsor innan äl? jag var på vul dag 14 och enligt min dr såg hon inga alls så ingen äl denna månaden. nu 2 dagar senare på dag 16 får jag positivt äl test. abtar att det bara är önsketänknde att tro att doktorn skulle ha missat äggblåsor på UL?? nen tycker ändå att det är konstigt att få först högre östrogen (använder clearblue dubbelt äl test) och sen positivt äl test alltså LH stegring?

• Änglamark
    ccccccc skrev 2016-06-24 15:33:26 följande:

behöver lite hjälp. är det ngn som hr varit på UL för att kolla äggblåsor innan äl? jag var på vul dag 14 och enligt min dr såg hon inga alls så ingen äl denna månaden. nu 2 dagar senare på dag 16 får jag positivt äl test. abtar att det bara är önsketänknde att tro att doktorn skulle ha missat äggblåsor på UL?? nen tycker ändå att det är konstigt att få först högre östrogen (använder clearblue dubbelt äl test) och sen positivt äl test alltså LH stegring?

Hmm, skulle va lite konstigt om de missade några äggblåsor tycker jag, men det kan kanske hända, jag vet inte. Men ja, lite konstigt att testen visar positivt. Finns det ingenstans man kan höra av sig och fråga? Troligtvis lär det väl inte vara flera ägg, för i så fall borde det va riktigt knas om läkaren missade...
  • Änglamark
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-24 11:16:35 följande:
    Heej igen haha måste bara fråga hade du samlag 3 ggr i rad ? :)

Mena du lukten då elle ? :)

Jag hade BA samlag med min man den dagen fick spruta sen jobba vi för fullt hade inte tid och förrgår sa läkaren att vi skulle ha samlag vi var så trötta , igår hade vi inte heller för va ledsen tänkte vad ska de hjälpa de kört endå :( ..

Jag fick nidblödning med min lila tjej 3 dagar innan förvändandt mens brunt var det varade cirka 30 min ...

Men så roligt för din skull :)

Har du fått mer stickningar i magen eller ngt annat symptom så nyfiken nu haha :)

Vi hade sex samma dag som jag tog sprutan, och sen en dag efter det och ytterligare en gång nån dag. Har jag för mig... 
    Nä, menar mer att symptomen till nidblödning stämmer in på mig. Ca 7-14 dagar efter ägglossning och det känns typ som lite mensvärk. Då jag inte har någon egen mens reagerade jag lite extra. Jag blöder fortfarande lite idag, men har läst att det är väldigt olika hur länge och hur mycket man blöder. Har inte känt av nåt annat än lite illamående då och då om dagen, och lite värk i nedre delen av magen, som livmodern typ. 
    Jag hoppas det tar sig för er Glad

• Längtar efter en bebis

Okej okej hmm aah kanske .. Hoppas de tar sig ..

Men blöder du mkt eller bara små fläck i trosan ?

Vadå har Du ingen mens ?

Får du inte den varje månad elle vadå ? :)

Jag hoppas får några symtom efter 10 dagar vill inte känna efter ngt är både glad och ibland hel nere ororar mig haha , men har börjat bli såååå trött sover hela tiden :s och kissar oftare . Vet inte om de kan börja så

Nära ? Eller är det bara hjärnan som spökar

• Änglamark
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-25 22:57:23 följande:

Okej okej hmm aah kanske .. Hoppas de tar sig ..

Men blöder du mkt eller bara små fläck i trosan ?

Vadå har Du ingen mens ?

Får du inte den varje månad elle vadå ? :)

Jag hoppas får några symtom efter 10 dagar vill inte känna efter ngt är både glad och ibland hel nere ororar mig haha , men har börjat bli såååå trött sover hela tiden :s och kissar oftare . Vet inte om de kan börja så

Nära ? Eller är det bara hjärnan som spökar

Nja, små fläckar då och då.
    I och med att jag har PCO, vilket innebär att jag inte ägglossar, så får jag ingen blödning heller i och med att mensen är en följd av en ägglossning där ägget inte blir befruktat.
    Det blir ju att man reagerar på allt möjligt när man är igång och försöker Glad
  • Längtar efter en bebis

Ahaa oj..

Aah vi får vänta och se hur de blir med oss haha :)

Än har jag inte så mkt symptom förutom sova / kissa ...

Tror den 1 , 2 juli om de inte händer att man får stickningar i magen o så då hare inte hänt kanske så mkt :-/

Och så har ont i bröstvårtorna då

Och då

• Änglamark

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Vaknade vid 4 av att jag har riktigt ont i magen. Blöder lite mer nu och ser ut att va mer färskt blod, inte brunröda flytningar som tidigare. (Sorry for details!) Efter en timme har jag fortfarande lika ont, har tagit en värktablett och hoppas på att den hjälper. Får väl börja med att ringa jobbet, kan absolut inte jobba med den här värken. Sen ringer jag nog 1177 eller gyn och frågar. Vet inte riktigt varför jag skriver här men vill skriva av mig tror jag...

• frestelsen
    Änglamark skrev 2016-06-27 05:23:55 följande:

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Vaknade vid 4 av att jag har riktigt ont i magen. Blöder lite mer nu och ser ut att va mer färskt blod, inte brunröda flytningar som tidigare. (Sorry for details!) Efter en timme har jag fortfarande lika ont, har tagit en värktablett och hoppas på att den hjälper. Får väl börja med att ringa jobbet, kan absolut inte jobba med den här värken. Sen ringer jag nog 1177 eller gyn och frågar. Vet inte riktigt varför jag skriver här men vill skriva av mig tror jag...

Men oj. Här får du skriva detaljer.

Kan de va så att du fått mens nu då? Jag fick så förra månaden med jäääääklars ont. Kan inte om nidis gör ont, eller blöder mycket:( vilken dag är du på?
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?