• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Änglamark

Jag tog sprutan för en vecka sen, 12/6. Läkaren sa att det kan va dags för gravtest efter midsommarhelgen, så ja, runt 2 veckor efter sprutan kan nog stämma som ni skriver... Jag tänker att jag väntar hela helgen och tar ett test någon gång i veckan där. I och med att jag inte har någon egen mens så kan jag inte vänta och se om mensen dröjer Tungan ute
    Hoppas på bra resultat för er imorgon!

• Längtar efter en bebis
    Änglamark skrev 2016-06-19 20:06:54 följande:

Jag tog sprutan för en vecka sen, 12/6. Läkaren sa att det kan va dags för gravtest efter midsommarhelgen, så ja, runt 2 veckor efter sprutan kan nog stämma som ni skriver... Jag tänker att jag väntar hela helgen och tar ett test någon gång i veckan där. I och med att jag inte har någon egen mens så kan jag inte vänta och se om mensen dröjer 

Jaa de hoppas jag med längtar verkligen , lycka till , till dig med hoppas de blir ett stort

Plus : )

Hur känner du dig dåh

Någon symptom än elle ? : )
  • frestelsen

Jag tog sprutan för en vecka sen, 12/6. Läkaren sa att det kan va dags för gravtest efter midsommarhelgen, så ja, runt 2 veckor efter sprutan kan nog stämma som ni skriver... Jag tänker att jag väntar hela helgen och tar ett test någon gång i veckan där. I och med att jag inte har någon egen mens så kan jag inte vänta och se om mensen dröjer 

Så svårt att vänta;) men vet ju att ingen ide att testa o få falskt plus.

Hoppas på plus efter midsommar för dig:)
  • Längtar efter en bebis

Om man får fråga hur många ägg hade du på varsin sida och hur stora ?

: )
  • frestelsen

Va på vul nyss o där fanns en på ca 20mm o en på 16-17mm så blir otriville när mannen kommer hem från jobbet o kan hjälpa mig:)

• Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-06-20 10:44:26 följande:

Va på vul nyss o där fanns en på ca 20mm o en på 16-17mm så blir otriville när mannen kommer hem från jobbet o kan hjälpa mig:)

Hahah ame herregud vilken sammanträffande hade på höger 20mm en ägg och en på vänster som var 17 mm tog sprutan då direkt efter ultraljud..

Glömde fråga när jag ska ta grav test :-/ fråga du eller vet du ?

Hade du på varsin sids äggblåsorna eller bägge på en sida ? Tror du man kan få tvillingar eller haha :)

När tror du det är bäst ha sammlag ?

Varje dag ? Idag med elle ?
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-20 18:38:06 följande:

Hahah ame herregud vilken sammanträffande hade på höger 20mm en ägg och en på vänster som var 17 mm tog sprutan då direkt efter ultraljud..

Glömde fråga när jag ska ta grav test :-/ fråga du eller vet du ?

Hade du på varsin sids äggblåsorna eller bägge på en sida ? Tror du man kan få tvillingar eller haha :)

När tror du det är bäst ha sammlag ?

Varje dag ? Idag med elle ?

Hehe va kul:) fan nu måste vi ju bli gravida samtidigt med:)

En på varje sida. Hon sa testa efter ca 14 dagar.

Ja risk för tvillingar finns:)

Du bör ligga idag, imorgon och övermorgon så är du safe.
  • Längtar efter en bebis

Haha såå roligt aah tror vi kmr bli på smällen samtidigt hahah hoppas ! : ) så får vi följas med graviditeten oxå hihi

Jag ska ta grav test efter 18 dagar mer säkrare : )

Min läkare sa skulle ha samlag idag och övermorgon så imorgon ingen samlag alls ? För han sa de blir mer sperme och mer kvalitet :- / ?? Haha

• frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-20 20:23:56 följande:

Haha såå roligt aah tror vi kmr bli på smällen samtidigt hahah hoppas ! : ) så får vi följas med graviditeten oxå hihi

Jag ska ta grav test efter 18 dagar mer säkrare : )

Min läkare sa skulle ha samlag idag och övermorgon så imorgon ingen samlag alls ? För han sa de blir mer sperme och mer kvalitet :- / ?? Haha

Läkare säger olika, tror inte de spelar jättestor roll:)

De är ju ändå gjorda för 2 veckor sen:) bildas ju inga nya spermier över natten.

Hoppas som bara den. Jag har några gravtest hemma så kanske ska testa om nån dag bara för o se hur mycke otrivelle ger utslag på ett test. Sen tar jag mitt riktiga om 14 dagar typ:)
  • Änglamark

Jag hade bara en mogen äggblåsa så vi får se om det var en lättflörtad blåsa eller ej Tungan ute Har för mig att läkaren sa att den var på 18 mm. Haha, vad roligt att ni är så identiska i er process! Gick det bra att ta sprutan?

Angående symptom så försöker jag att inte känna efter för mycket, försöker ta det hela med ro. 

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?