• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Änglamark

När har ni beräknad BIM? Glad Så spännande att följa!
    Här visar test negativt.. Har pratat med en ssk som ska prata med min läkare, för hon visste inte riktigt hur vi skulle göra. Läkaren och vi kom överens om att vid utebliven graviditet ska jag börja om med Provera och Pergotime, fick ett startdatum i juli. Men om det här nu då är min egen mens så kanske jag bara förstör allt genom att börja om med tabletter igen. 
    Vi får se vad läkaren säger, de skulle höra av sig.

• frestelsen
    Änglamark skrev 2016-06-29 11:37:17 följande:

När har ni beräknad BIM?  Så spännande att följa!

Här visar test negativt.. Har pratat med en ssk som ska prata med min läkare, för hon visste inte riktigt hur vi skulle göra. Läkaren och vi kom överens om att vid utebliven graviditet ska jag börja om med Provera och Pergotime, fick ett startdatum i juli. Men om det här nu då är min egen mens så kanske jag bara förstör allt genom att börja om med tabletter igen. 

Vi får se vad läkaren säger, de skulle höra av sig.

Men det är ju toppen iaf om din mens kom för då visar de ju att du troligtvis hade ägglossning:) sen är ju inte alla ägg bra eller det blir lyckad befruktning, även för de som kan "naturligt"

Jag är på otrivelle+9 o vet inte 100 när äl va men räknar med bim om ca 5-7 dagar.

Jag har börjat testa för att inte bli blåst av otrivillen o gravtestet va suuuuuper svagt nu så ökar de så vet jag att de är riktigt hcg:)
  • frestelsen

Fertility friend satte min äl 22 men osäker då jag slarvat lite med tempning denna månad.

• Änglamark

Läkaren tyckte vi ska köra på som bestämt, så jag ska börja om processen igen i juli Flört Får vi se om det tar sig då. Men i och med att läkaren väljer det så antar jag att det inte är sannolikt att jag har ägglossning, har rätt grov PCO Förvånad Men ser fram emot nästa läkarsamtal, att kunna prata igenom det lite. Himla nöjd med den hjälp vi fått!

Men spännande! Så himla kul att inte veta men samtidigt är det pissjobbigt! 

• frestelsen

Jag fick negativt igår och idag fick jag ett svagt streck:) väldigt svagt, men ökar det om nån dag så tror jag vi lyckades:)

• Längtar efter en bebis

Så du tror att sprutan är ur kroppen nu är det antligen plus eller ... Aah

För vill testa med imorgon med är så rädd haha har du bild att vissa :) hur de ser ut :)

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?