• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • frestelsen

Läkaren ringde idag o vi får otrivelle denna månad med:) får vi se om de går denna gång då:) 4 gången letrozol o andra med otrivelle.

• Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-07-13 18:06:28 följande:

Läkaren ringde idag o vi får otrivelle denna månad med:) får vi se om de går denna gång då:) 4 gången letrozol o andra med otrivelle.

Har du redan tagit tabletterna eller ska börja ? :)
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-13 22:43:08 följande:

Har du redan tagit tabletterna eller ska börja ? :)

Har tedan tagit, fuska o körde 3-7 istället för 5-9 men de berättar jag inte för gyn;) tog även dubbel tablett sista dagen;)

Vul på tisdag o se när jag ska ta otriville
  • lillskrutten
    frestelsen skrev 2016-07-14 08:48:59 följande:

Har tedan tagit, fuska o körde 3-7 istället för 5-9 men de berättar jag inte för gyn;) tog även dubbel tablett sista dagen;)

Min läkare förklarade för mig varför det är dessa dag 5-9 man blir ordinerad behandling. Det beror på hur slemhinnan är dom dagarna och för att det ska bli "naturligt" så ska man inte byta dagar. Det kan ändå bli graviditet men frågan är hur slemhinnan är och hur utgången då blir.

Vill inte skrämmas men va ärlig och förklara att det inte bara är att testa själv.

Då det är vår högsta önskan att lyckas tycker jag inte det är något man ska mixa med själv o testa sig fram.
  • frestelsen
    lillskrutten skrev 2016-07-14 10:41:56 följande:

Min läkare förklarade för mig varför det är dessa dag 5-9 man blir ordinerad behandling. Det beror på hur slemhinnan är dom dagarna och för att det ska bli "naturligt" så ska man inte byta dagar. Det kan ändå bli graviditet men frågan är hur slemhinnan är och hur utgången då blir.

Vill inte skrämmas men va ärlig och förklara att det inte bara är att testa själv.

Då det är vår högsta önskan att lyckas tycker jag inte det är något man ska mixa med själv o testa sig fram.

Sant men känner att eftersom vi hållt på i 2 år vågar jag riskera en månad. De är ju rätt många som ska ta just letrozol 3-7 istället för 5-9 så tror inte de är katastrof. Sen ska vi ju på vul med o är inte saker som de ska så syns de då. Men klart att man inte ska experimentera själv hej vilt men vem vet kanske just de här som gör att vi lyckas istället:)
  • Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-07-14 08:48:59 följande:

Hahah jaha oj då :) hoppas ni lyckad då denna gång haha :)

Från vilken datum börja du ta letrozole ?

Tog du vanlig kur sen sista dagen 2 st tabletter elle ?

Jag har ultraljud på söndag på kvällen ska ta sprutan då oxå för fanns inga andra tider ?
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-14 13:46:28 följande:

Hahah jaha oj då :) hoppas ni lyckad då denna gång haha :)

Från vilken datum börja du ta letrozole ?

Tog du vanlig kur sen sista dagen 2 st tabletter elle ?

Jag har ultraljud på söndag på kvällen ska ta sprutan då oxå för fanns inga andra tider ?

Från 8e, ja 2 st sista dan. Okej men om äggblåsor inte är tillräckligt stora på sön då? Men du har kört dubber pergo nu?
  • Längtar efter en bebis

Okej okej då förstår jag ...

Ingen anning ??

Läkaren sa har inga andra tider ta med dig sprutan du ska få endå..

Men tror ifall dom är 18 så är det bra

• frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-14 21:45:54 följande:

Okej okej då förstår jag ...

Ingen anning ??

Läkaren sa har inga andra tider ta med dig sprutan du ska få endå..

Men tror ifall dom är 18 så är det bra

Hur gick de igår? Jag ska på vul imorgon är på cd 13 idag
  • lillskrutten

Jag fick positivt grav test efter pergotime försök 1 i feb/mars men tätt efter fick jag mens så det va falskt. Fick lära mig den hårda vägen att tabletterna tydligen kan ge utslag.

Nu har jag testat förra ons för att se om det reagerar på hormonet, väldigt blankt test då. Idag kom ett streck upp redan efter 1min. Är på äl+13 bim-5. Det är vårt tredje försök med Pergo. Har försökt bli gravida sen sept 2014.

Jag borde kunna räkna med att jag är gravid då testet imorse var tydligt men pga det som blev sist törs jag inte lita på det. Ska kolla med clear blue digitalt senare i veckan och följa upp med samma som i morse plus ett CB om en vecka till för att se så veckorna ökar.

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?