• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • IlonaSofia

Hej! Hur går det för er alla? Jag har nu ätit min 5e pergo kur (dock inte i rad) , har äl på onsdag enligt kalendern. Har även skaffat progesteron kräm som jag tänkte testa, när ska man börja med den? Nån som vet det? Är det precis efter eller vid äl? Och hur länge ska man smörja?

• frestelsen
    IlonaSofia skrev 2016-08-07 19:00:48 följande:

Hej! Hur går det för er alla? Jag har nu ätit min 5e pergo kur (dock inte i rad) , har äl på onsdag enligt kalendern. Har även skaffat progesteron kräm som jag tänkte testa, när ska man börja med den? Nån som vet det? Är det precis efter eller vid äl? Och hur länge ska man smörja?

Den ska du ta när ägget släppt och smörja till bim om du blir gravid ska du inte sluta förns v.12. Sen kan mensen bli sen av den så har du inte fått plus runt bim bör du sluta så mensen kommer:) hoppas de funkar:)
  • Newbie84

Hej tjejer! En fråga till er som kör med pergotime, vid min nästa mens ska jag ta blodprov, är det för att se vilken dos Pergo man ska få?

• Änglamark

Hoppas det tar sig den här gången IlonaSofia! 

Kommer ihåg att jag också tog blodprov, tror det var för att se halterna av östrogen m.m. men vet inte om det hade med dosering av Pergo, utan mer för att se att inget är avvikande!? 

Hur går det för er andra, frestelsen och Längtar efter en bebis, ni är ju så pass synkade Glad I vilken fas är ni? Babymaking eller väntande på bim? Jag har två dagar kvar med Pergotime kvar och vul på torsdag. Jag hoppas så att nåt ägg är moget och att det tar sig. Har börjat tro att det inte kommer gå vägen. Jag vet att det är för tidigt för att "ge upp" men jag är så ledsen över att det inte går naturligt! Men men, på nåt sätt löser det sig nog.

• Newbie84

Tack Änglamark!

Behöver man gå på många kontroller när man går på pergotime?

Hur länge har ni gått på kurerna?

• frestelsen

Fick mens o vet inte om jag tar en paus denna månad. Vi närmar oss ivf snart med. I nov är de ett år sen vårt ma o då får vi börja med ivf

• lillskrutten
    Newbie84 skrev 2016-08-07 21:46:04 följande:

Hej tjejer! En fråga till er som kör med pergotime, vid min nästa mens ska jag ta blodprov, är det för att se vilken dos Pergo man ska få?

När jag har gått på Pergo va blodproven för att se att man haft ägglossning. Alltså att kuren hjälpt annars behöver man höja.
  • Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-08-08 07:54:34 följande:

Fick mens o vet inte om jag tar en paus denna månad. Vi närmar oss ivf snart med. I nov är de ett år sen vårt ma o då får vi börja med ivf

Heej har inte vart inne på flera veckor häär inne , såg att du skrev Att du fick din mena same here fick den 6 aug mens , men ville Ba säga vi hade inte alls samlag efter sprutan ( kanske nästan 2 veckor ) efter sprutan så små tjafsa vi och ville inte ha samlag eller barn med min man hahha så denna månad ska jag oxå pausa plus att vi åker på semester i Montenegro snart
  • Änglamark
    Newbie84 skrev 2016-08-08 00:36:26 följande:

Tack Änglamark!

Behöver man gå på många kontroller när man går på pergotime?

Hur länge har ni gått på kurerna?

Jag är inne på min tredje kur med Pergotime. För mig har det varit så att jag ska börja med Pergotime dag 5 i menstruationen. Dag 1 med mens så ringer jag gyn för att boka in en tid för ett vaginalt ultraljud (vul). Där ser läkaren om slemhinnorna har växt till sig för att skapa en bättre miljö för befruktning samt om det finns något moget ägg och vilken storlek ägget har.

Min första gång tog jag en tablett Pergotime om dagen i 5 dagar men det gav ingen verkan. Så andra gången tog jag två tabletter om dagen i 5 dagar och då hade jag ett moget ägg. Dagarna strax efter fick jag ta ägglossningstester hemma för att hålla koll. Om det inte skulle ge utslag för ägglossning skulle jag ta Ovitrelle, en spruta som man ger sig själv i magen, för att sätta igång ägglossningen vilket jag gjorde. Men ingen bebis. Så nu är jag inne på sista dagen av den här omgången med Pergotime och ska på vul på torsdag och hoppas att det finns ett moget ägg! 

• Änglamark
    frestelsen skrev 2016-08-08 07:54:34 följande:

Längtar efter en bebis skrev 2016-08-08 17:11:18 följande:
    Heej har inte vart inne på flera veckor häär inne , såg att du skrev Att du fick din mena same here fick den 6 aug mens , men ville Ba säga vi hade inte alls samlag efter sprutan ( kanske nästan 2 veckor ) efter sprutan så små tjafsa vi och ville inte ha samlag eller barn med min man hahha så denna månad ska jag oxå pausa plus att vi åker på semester i Montenegro snart

Jag tror ni gör rätt i att pausa, eller iaf att tänka på annat och inte missa resten av allt som finns att göra. Huvudsaken är ju att ni gör det som ni tycker är rätt. Jag hittade ett forum "Tänk om man aldrig får ett barn?" där de delar med sig av jobbiga saker men även saker som får dem att tänka framåt. 
    Längtar efter en bebis, hoppas ni får en trevlig semester Glad

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?