• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Newbie84
    Smultron85 skrev 2016-08-21 22:18:34 följande:

Nu är jag också som bekant på första kuren och har inte erfarenhet av några större biverkningar mer än att de kan komma en molande värk emellanåt samt kraftig huvudvärk dag 3, har dock läst att precis de du beskriver är vanliga biverkningar

Tack för svar, då verkar det i sin ordning. Hoppas det går över snart och att det blir bättre nästa kur, eller förhoppningsvis blir det ju inga fler ????
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-21 23:07:38 följande:

Tack för svar, då verkar det i sin ordning. Hoppas det går över snart och att det blir bättre nästa kur, eller förhoppningsvis blir det ju inga fler ????

Har hört att alla biverkningar ska sluta redan första dagen efter kuren så håller tummarna för de, kom på en till biverkning jag fått å de är svettattacker!

Exakt, förhoppningsvis första och sista kuren vi behöver

Ska bli spännande läkarbesök i veckan, ifall de inte lyckats med lossning blir de väl dubbel dos sen...
  • Newbie84

Jag har också fått värmevallningar, alltid på jobbet också haha

berätta hur det gick sen hos gyn :)

• Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-22 06:27:45 följande:

Jag har också fått värmevallningar, alltid på jobbet också haha

berätta hur det gick sen hos gyn :)

Läkaren tyckte de såg positivt ut, ska på återbesök på fredag för att kolla igen om något släppt då de va några som stod i startgroparna

Hur har de gått för dig?

Försvann biverkningarna efter sista tabletten?
  • Newbie84
    Smultron85 skrev 2016-08-24 17:56:59 följande:

Läkaren tyckte de såg positivt ut, ska på återbesök på fredag för att kolla igen om något släppt då de va några som stod i startgroparna

Hur har de gått för dig?

Försvann biverkningarna efter sista tabletten?

Det låter positivt med ditt besök då :)

Nej fortfarande värmevallningar och lite öm i äggstockarna. Du då? Idag kommer det dock lite blodiga flytningar, vet inte vad det beror på.

Har inte hört något om mitt blodprov, men kanske ska ringa och se om jag kan ta ett till för att se om jag ägglossade efter kuren...
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-24 19:53:53 följande:

Det låter positivt med ditt besök då :)

Nej fortfarande värmevallningar och lite öm i äggstockarna. Du då? Idag kommer det dock lite blodiga flytningar, vet inte vad det beror på.

Har inte hört något om mitt blodprov, men kanske ska ringa och se om jag kan ta ett till för att se om jag ägglossade efter kuren...

Har ont i äggstockarna men de sa läkarn beror på att äggen växer och är på väg att släppa så de är en smärta jag kan ta!

Har försökt läsa på plus de gyn sa och de va att ägglossning vanligen sker runt dag 14-15 i cykeln så de kan väl va bra idé att göra ett till blodprov?

Går du hos någon gyn på landsting eller privat?
  • Änglamark
    Längtar efter en bebis skrev 2016-08-25 00:15:08 följande:

Igen som har tagit trippel kur el ska börja

Nä, har bara testat dubbel dos Pergotime. Ska du ta trippel? 
  • Newbie84
    Smultron85 skrev 2016-08-24 20:42:37 följande:

Har ont i äggstockarna men de sa läkarn beror på att äggen växer och är på väg att släppa så de är en smärta jag kan ta!

Har försökt läsa på plus de gyn sa och de va att ägglossning vanligen sker runt dag 14-15 i cykeln så de kan väl va bra idé att göra ett till blodprov?

Går du hos någon gyn på landsting eller privat?

Jag går privat, tar ältest nu tog första igår och ett i morse och ett nu på kvällen, de blir lite starkare för varje test. Innan har de inte gett något utslag alls så hoppas på att det blir något nu iaf har spänningar i brösten också så hoppas att det beror på att ägglossning är på G : ) bra att äggen växer, håller tummarna!
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-25 20:40:56 följande:

Jag går privat, tar ältest nu tog första igår och ett i morse och ett nu på kvällen, de blir lite starkare för varje test. Innan har de inte gett något utslag alls så hoppas på att det blir något nu iaf har spänningar i brösten också så hoppas att det beror på att ägglossning är på G : ) bra att äggen växer, håller tummarna!

Ah men vad kul!

Jag har då inte kollat, tänker att de där får doktorn kolla idag

Är som svårt att påverka hur de blir ändå, men man hoppas förstås!

Brukar du få liknande symtom vid äl?
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?