• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Newbie84
    Malin 845 skrev 2016-09-04 07:54:57 följande:

:).

Ja i Jönköpings landsting som jag tillhör har de en BMI gräns på 32 innan man får börja med Pergotime. Många landsting har 30 som gräns så är glad att mitt landsting hade 32 :).

Men du kämpar ju på, är jättebra jobbat tycker jag :). Tack :), känns bra att ha gått ner mer än till BMI gränsen :)

Aha många biverkningar :P men är det ju värt :). Då sitter vi ju nästan i samma båt, även om jag inte börjat än :)

Jag förstår ju varför det inte är bra att vara för överviktig eftersom det kan bli komplikationer när man väl är gravid, men också för att ibland kommer ägglossningen igång av sig självt. Vill verkligen gå ner lite till innan det tar sig, men är så klart skönt om det funkar mef pergon så fort som möjligt :)

Biverkningarna är inte så jobbiga då det är under kortare tid, men håller tummarna att du slipper :)

Börjar du med pergon denna vecka nu då?
  • Malin 845
    Newbie84 skrev 2016-09-04 10:26:19 följande:
    Jag förstår ju varför det inte är bra att vara för överviktig eftersom det kan bli komplikationer när man väl är gravid, men också för att ibland kommer ägglossningen igång av sig självt. Vill verkligen gå ner lite till innan det tar sig, men är så klart skönt om det funkar mef pergon så fort som möjligt :)

Biverkningarna är inte så jobbiga då det är under kortare tid, men håller tummarna att du slipper :)

Börjar du med pergon denna vecka nu då?
    De sa till mig att det var ett krav, så jag hade inte mycket till val.. Rekommenderar Viktväktarna starkt! Hjälper att hålla koll på vad och hur mycket man äter :)
    Ja det är ju hälsosammare att väga mindre vid graviditet. Egentligen bör jag gå ner 10 kg till innan jag är normalviktig men det kommer jag nog inte göra. Vill inte vara skinn och ben ;)
    Precis det håller ju inte i sig så länge :). Ja precis, ska på vul på cd 5 på onsdag och kolla så jag inte har cystor sen startar jag med dem :)
  • Malin 845

Hej igen.

Tanken var att jag skulle börja med Pergo denna cykeln, men så blev det inte.. Jag har en cysta på vänster äggstock som måste försvinna innan jag får börja med tabletterna. Förhoppningsvis är de borta tills nästa mens, och jag får ta tabletterna då! Men om inte så måste jag ta provera för att hjälpa cystan på traven..

Blev jätteledsen att inte få ta tabletterna då jag väntat SÅ länge på detta!

Kommer skriva mer här när jag får börja med tabletterna, håller tummarna för er sålänge! :)

• Newbie84
    Malin 845 skrev 2016-09-12 21:03:39 följande:

Hej igen.

Tanken var att jag skulle börja med Pergo denna cykeln, men så blev det inte.. Jag har en cysta på vänster äggstock som måste försvinna innan jag får börja med tabletterna. Förhoppningsvis är de borta tills nästa mens, och jag får ta tabletterna då! Men om inte så måste jag ta provera för att hjälpa cystan på traven..

Blev jätteledsen att inte få ta tabletterna då jag väntat SÅ länge på detta!

Kommer skriva mer här när jag får börja med tabletterna, håller tummarna för er sålänge! :)

Nej vad tråkigt! Men bra att de är noga.

Jag behöver gå ner 10 kg också så jag kämpar på nu tills jag blir gravid, sen är målet att inte gå upp så mkt under graviditeten. För gravida blir vi nog förr eller senare :)

Kollar de med VUL när du fått din mens då om cystan försvunnit och om inte så får du provera med en gång? Nu är iaf bollen i rullning och snart får du börja med pergon!

Styrkekramar
  • Marie357

Jag är på dag 5 nu på denna cykeln och är igång med Letrozol. Ska till gyn nästa måndag för att se hur jag reagerar på detta. Första cykeln med behandling. Har ju med mina andra 3 barn kör pergotime.

nouw.com/denöppnakampen
  • Malin 845
    Newbie84 skrev 2016-09-12 21:34:28 följande:
    Nej vad tråkigt! Men bra att de är noga.

Jag behöver gå ner 10 kg också så jag kämpar på nu tills jag blir gravid, sen är målet att inte gå upp så mkt under graviditeten. För gravida blir vi nog förr eller senare :)

Kollar de med VUL när du fått din mens då om cystan försvunnit och om inte så får du provera med en gång? Nu är iaf bollen i rullning och snart får du börja med pergon!

Styrkekramar
    Ja det är jättebra, men är ju en stor besvikelse..
    Rekommenderar Viktväktarna starkt, man får äta vanlig mat men mindre portioner :) och hur mycket frukt och grönsaker man vill :)
    Hoppas man blir gravid snart, känns som om alla omkring en blir gravida..

Ja precis, ska ringa dem när mensen kommer så gör de vul då. Hoppas innerligt att den är borta då! Provera innehåller ju gulkroppshormon så det ska hjälpa cystan på traven, om kroppen inte redan tagit hand om den då.
    Jag hoppas att få börja med dem snart, även om jag hoppades så att få börja med dem nu...

Kram!
  • Marie357
    Malin 845 skrev 2016-09-04 07:54:57 följande:
    :).

Ja i Jönköpings landsting som jag tillhör har de en BMI gräns på 32 innan man får börja med Pergotime. Många landsting har 30 som gräns så är glad att mitt landsting hade 32 :).

Men du kämpar ju på, är jättebra jobbat tycker jag :). Tack :), känns bra att ha gått ner mer än till BMI gränsen :)
    Aha många biverkningar :P men är det ju värt :). Då sitter vi ju nästan i samma båt, även om jag inte börjat än :)
    Malin845 Jag bor också i Jönköpingslän...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Längtar efter en bebis

Tjeeejer jag är graviiid !! På helt egen hand ..

Vi vänta på mensen sen skulle vi börja med Pergo men där ser man ! Vi har inte ens försökt ..

Plus så har jag oregelbundne mens / ägglossnlng och övervikt ... Men där ser man whiipi

• Newbie84
    Längtar efter en bebis skrev 2016-09-22 11:06:08 följande:

Tjeeejer jag är graviiid !! På helt egen hand ..

Vi vänta på mensen sen skulle vi börja med Pergo men där ser man ! Vi har inte ens försökt ..

Plus så har jag oregelbundne mens / ägglossnlng och övervikt ... Men där ser man whiipi

Grattis! Vad kul :) så spännande! Hur mår du, känner du dig preggo?

För mig gick det inte men ska börja med Pergo på söndag sen har jag VUL dag 10 och ert nytt dag 14 denna gång så det blir bra med lite uppföljning. Blöder nåt så sjukt mkt och har haft så himla ont i magen :( någon mer som haft så av Pergo?
  • Längtar efter en bebis
    Newbie84 skrev 2016-09-22 18:48:51 följande:

Grattis! Vad kul :) så spännande! Hur mår du, känner du dig preggo?

För mig gick det inte men ska börja med Pergo på söndag sen har jag VUL dag 10 och ert nytt dag 14 denna gång så det blir bra med lite uppföljning. Blöder nåt så sjukt mkt och har haft så himla ont i magen :( någon mer som haft så av Pergo?

Skulle aldrig märka det för att min mens är oregelbundne som sagt men de 3 sista månaderna kom den samma datum varje månad , och denna månad var den sen 2 veckor så bestämmde mig idag på morgonen att ta grav test , då min man och alla andra märkte att mådde lite dåligt från lukt då och då .. Mina bröst blivit större / värker oxå ,, små hugg i magen och pirrar .. Magen svullen fått form runt..

Ringde barnmorskan idag och hon sa är i vecka 6+2
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?