• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • frestelsen

En uppdatering från mig. Blev gravid den här månaden utan letrozole och vi hade bara sex en gång utan att ha koll på äl.. helt otrolig men är överlycklig:)

• Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-10-26 15:43:22 följande:

En uppdatering från mig. Blev gravid den här månaden utan letrozole och vi hade bara sex en gång utan att ha koll på äl.. helt otrolig men är överlycklig:)

Nämen grattiiis till er där ser man haha : )
  • Marie357

Hejsan tjejer...

Mensen kom så dag 37 blev dag1 . 36 dagars cykel var det förra gången och jag fattade verkligen ingenting.

Ringde ändå gyn nu och "tvingade" till mig en extra koll att jag verkligen har äggblåsor och nog hade jag det. 3 -.4 st hade jag. 3 mätte han iallafall och de var mellan 15 mm - 17 mm. Han rekommenderade oss att INTE ha sex, men att det var upp till oss för han kunde ju inte bestämma hemma i sängkammaren som han sade. 

Men nästa månad blir det bara enkelkur

Vi pratade också om min förra cykel och det mest sannolika är att jag vart gravid sade han. Men att det bara gick ett par dagar och att inte kroppen hann producera hormonet som ger utslag på gravstickan.

Sambon och jag har pratat lite, eller jag har väl mest pratat, men vi har (tror jag) kommit överens om att ändå testa denna månaden. tar sig 1 så är det ju bra, okej med 2 men sedan får vi se om det vill sig riktigt illa....

Eller är vi puckade tro?

nouw.com/denöppnakampen
  • Newbie84
    Änglamark skrev 2016-10-26 15:32:10 följande:

Nähä? 

Har du testat med CB också? Vad visade det? *hoppas*

Testade med Cb dagen efter och visade gravid 1-2v. Kollat med överblivna äggstickor och de har aldrig varit så starka tidigare. Ska testa igen i morgon då jag köpte ett två pack Cb och sen har jag bokat in besök hos gyn för jag vill veta att allt verkar ok. Vi var ju på väg att starta utredning för ivf med sperma och blodprov osv.
  • Newbie84
    frestelsen skrev 2016-10-26 15:43:22 följande:

Men grattis va kul :)
  • Newbie84
    Marie357 skrev 2016-10-26 22:10:08 följande:

Hejsan tjejer...

Mensen kom så dag 37 blev dag1 . 36 dagars cykel var det förra gången och jag fattade verkligen ingenting.

Ringde ändå gyn nu och "tvingade" till mig en extra koll att jag verkligen har äggblåsor och nog hade jag det. 3 -.4 st hade jag. 3 mätte han iallafall och de var mellan 15 mm - 17 mm. Han rekommenderade oss att INTE ha sex, men att det var upp till oss för han kunde ju inte bestämma hemma i sängkammaren som han sade. 

Men nästa månad blir det bara enkelkur

Vi pratade också om min förra cykel och det mest sannolika är att jag vart gravid sade han. Men att det bara gick ett par dagar och att inte kroppen hann producera hormonet som ger utslag på gravstickan.

Sambon och jag har pratat lite, eller jag har väl mest pratat, men vi har (tror jag) kommit överens om att ändå testa denna månaden. tar sig 1 så är det ju bra, okej med 2 men sedan får vi se om det vill sig riktigt illa....

Eller är vi puckade tro?

Jag hade kört, men så är jag lite våghalsig :) har en kollega med trillingar men de är 15 år nu.
  • Marie357
    Newbie84 skrev 2016-10-26 23:01:33 följande:
    Jag hade kört, men så är jag lite våghalsig :) har en kollega med trillingar men de är 15 år nu.
    Jag är också inne på att köra.... Dock är det så att blir det trillingar så måste man göra fosterreducering enligt min gyn
    nouw.com/denöppnakampen
  • Newbie84
    Marie357 skrev 2016-10-27 10:25:10 följande:

Jag är också inne på att köra.... Dock är det så att blir det trillingar så måste man göra fosterreducering enligt min gyn

Jaha, ja det är ju en väldans högrisk graviditet förstås. Svårt det där när man vill köra på när man käkat pergon och inte fördröja det, fick som du också längre cykel av pergon. Det positiva är ju att ni fått mogna ägg av det :)
  • Marie357
    Newbie84 skrev 2016-10-27 17:31:49 följande:
    Jaha, ja det är ju en väldans högrisk graviditet förstås. Svårt det där när man vill köra på när man käkat pergon och inte fördröja det, fick som du också längre cykel av pergon. Det positiva är ju att ni fått mogna ägg av det :)
    Japp det är det ju...Jag har utan pergo eller Letrozol  cyklar över 50 dagar och ännu mer.. Med pergo låg jag typ på dag 30. Anledningen nu till att jag fick längre med Letrozol tror läkaren att det beror på att jag var gravid några dagar.
    nouw.com/denöppnakampen
  • Änglamark
    Newbie84 skrev 2016-10-26 22:55:52 följande:
    Testade med Cb dagen efter och visade gravid 1-2v. Kollat med överblivna äggstickor och de har aldrig varit så starka tidigare. Ska testa igen i morgon då jag köpte ett två pack Cb och sen har jag bokat in besök hos gyn för jag vill veta att allt verkar ok. Vi var ju på väg att starta utredning för ivf med sperma och blodprov osv.

Men vad roligt! Glad Grattis!!

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?