• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Newbie84
    Längtar efter en bebis skrev 2016-09-22 21:02:49 följande:

Skulle aldrig märka det för att min mens är oregelbundne som sagt men de 3 sista månaderna kom den samma datum varje månad , och denna månad var den sen 2 veckor så bestämmde mig idag på morgonen att ta grav test , då min man och alla andra märkte att mådde lite dåligt från lukt då och då .. Mina bröst blivit större / värker oxå ,, små hugg i magen och pirrar .. Magen svullen fått form runt..

Ringde barnmorskan idag och hon sa är i vecka 6+2

Men vad kul och skönt att du är så "långt" gången också :)
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-09-22 11:06:08 följande:

Tjeeejer jag är graviiid !! På helt egen hand ..

Vi vänta på mensen sen skulle vi börja med Pergo men där ser man ! Vi har inte ens försökt ..

Plus så har jag oregelbundne mens / ägglossnlng och övervikt ... Men där ser man whiipi

Grattis:)
  • Marie357

Idag blev det tydligt och nu ikväll har jag så jävla ont i magen. Det är ju knappt man är sugen på sex. Dock sist jag hade så här ont blev jag gravid med förstart. Men sambon drack en massa alkohol igår så frågan är hur bra hans spermier mår. Är på dag 16 idag...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-09-24 13:10:53 följande:

Grattis:)

Taack , hur går för er?

Jag själv är jätte överraskad , då vi inte ens har försökt och jag blev gravid på vår semester hehe
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-09-27 20:25:22 följande:

Taack , hur går för er?

Jag själv är jätte överraskad , då vi inte ens har försökt och jag blev gravid på vår semester hehe

B

Nä här går de inte bra.. trodde plus igår men neg idag.

Ingen letrozole denna månad för jag orkar inte. Jag ska operera bort en polyp i livmodern först
  • Newbie84

Så skönt att jag inte mår lika dåligt av pergon denna gång och nu tar jag dem på kvällen istället också :) gyn på fredag ska bli intressant och se om det verkar funka med pergo för mig.

• Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-09-28 05:55:49 följande:

B

Nä här går de inte bra.. trodde plus igår men neg idag.

Ingen letrozole denna månad för jag orkar inte. Jag ska operera bort en polyp i livmodern först

Ojj beklagar , men vila lite då kommer kroppen igång själv
  • Newbie84

Nu har jag vart på VUL dag 11 i cykeln och min äggblåsa var bara 11 mm så det är för litet. De vågar inte stimulera mer med ökad dos eller annat då jag har 22 ägg. Så rekommendationen vi fick är ivf. Nästa mens ska båda ta lite prover och sen skickas en remiss till Falun då kötiden i Sthlm är över ett år. Dock ska vi ligga nu i tio dagar tyckte gyn.

• Änglamark
    Längtar efter en bebis skrev 2016-09-22 11:06:08 följande:

Tjeeejer jag är graviiid !! På helt egen hand ..

Vi vänta på mensen sen skulle vi börja med Pergo men där ser man ! Vi har inte ens försökt ..

Plus så har jag oregelbundne mens / ägglossnlng och övervikt ... Men där ser man whiipi

Grattis!! Äntligen Glad
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?