• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Newbie84

Smultron85: Jag ska ta dom dag 5. Du då? Kul att vi börjar samma dag :) jag tänkte försöka nu 1-2 kurer och ställa mig i kö sen och fortsätta under tiden om det är så att köerna är långa.

• Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-18 06:38:43 följande:

Smultron85: Jag ska ta dom dag 5. Du då? Kul att vi börjar samma dag :) jag tänkte försöka nu 1-2 kurer och ställa mig i kö sen och fortsätta under tiden om det är så att köerna är långa.

Också dag 5-9 så de är precis samma!

Ja de va väldigt kul!

Har sen ett inbokat läkarbesök nästa vecka för å se om de fått önskad effekt så efter de tänker jag ställa mig i kö om de visar sig inte ha fungerat.

Men jag håller tummarna!
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-18 20:31:29 följande:

Smultron85: Ska du börja ta ägglossningstest när du avslutat din kur?

Gyn sa inget om de eftersom jag ska dit 2 dagar efter avslutad kur men har köpt ett gäng så jag kan testa.

Hur ska du göra?

Vet du när ägglossningen borde inträffa efter avslutad kur?
  • Newbie84

Tror mellan dag 14-16 ungefär dvs 4-6 dgr efter avslutad kur. Fråga gärna. Jag fick inte komma på besök :( gyn skulle höra av sig om blodproverna är avvikande för en tid och annars ska jag boka tid igen vid mens för ny kur...

• Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-18 22:02:07 följande:

Tror mellan dag 14-16 ungefär dvs 4-6 dgr efter avslutad kur. Fråga gärna. Jag fick inte komma på besök :( gyn skulle höra av sig om blodproverna är avvikande för en tid och annars ska jag boka tid igen vid mens för ny kur...

Absolut, jag ska höra efter.

Men fy så tråkigt, aldrig kul att sitta hemma och bara vänta på besked

Min gyn är helt fantastisk, lämnade t.om ut sin privata mejladress så ifall de skulle hända något oväntat utanför arbetstid kunde jag skriva.
  • Newbie84
    Smultron85 skrev 2016-08-18 23:00:23 följande:

Absolut, jag ska höra efter.

Men fy så tråkigt, aldrig kul att sitta hemma och bara vänta på besked

Min gyn är helt fantastisk, lämnade t.om ut sin privata mejladress så ifall de skulle hända något oväntat utanför arbetstid kunde jag skriva.

Lyx, vad gulligt! Så är inte min men går dit för att han är snabb och visste att om man har pco behövs ibland hjälp på traven. Hoppas på bra prover iaf :)
  • Newbie84

Ni som tagit Pergo kanske kan svara mig på detta:

Jag är på dag 4/5 enkel dos och känner mig typ uppsvälld samt att jag tror att jag har molvärk i äggstockarna, de känns lite spända (om det nu är äggstockarna). Någon som känt så eller är det en biverkning?

• Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-21 20:54:30 följande:

Ni som tagit Pergo kanske kan svara mig på detta:

Jag är på dag 4/5 enkel dos och känner mig typ uppsvälld samt att jag tror att jag har molvärk i äggstockarna, de känns lite spända (om det nu är äggstockarna). Någon som känt så eller är det en biverkning?

Nu är jag också som bekant på första kuren och har inte erfarenhet av några större biverkningar mer än att de kan komma en molande värk emellanåt samt kraftig huvudvärk dag 3, har dock läst att precis de du beskriver är vanliga biverkningar
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?