• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Änglamark

Håll i hatten! Jag är gravid! 
    Var hos läkaren idag för vul för att se om det fanns något moget ägg. 
    Istället hittade han nåt annat! Vi såg ett litet 5-veckors gammalt hjärta slå. Helt sjukt!
    Tydligen när jag mådde illa och fick en liten blödning (som jag trodde var nidblödning) och både sambon och jag trodde att jag var gravid så hade jag en egen menstruation och därefter en ägglossning och tur nog hade vi sex nån dag innan. Jag vet själv att det inte alltid är kul att läsa att andra blir gravida men jag vill bara försöka visa att man kan bli gravid hux flux. Håll ut! Glad Varken jag eller läkaren hade förväntat oss det här.. Nu ska jag och sambon dit om 2-3 veckor för ultraljud, hoppas fröet vill stanna kvar i magen.

• IlonaSofia
    Änglamark skrev 2016-08-11 09:37:26 följande:

Istället hittade han nåt annat! Vi såg ett litet 5-veckors gammalt hjärta slå. Helt sjukt!

Tydligen när jag mådde illa och fick en liten blödning (som jag trodde var nidblödning) och både sambon och jag trodde att jag var gravid så hade jag en egen menstruation och därefter en ägglossning och tur nog hade vi sex nån dag innan. Jag vet själv att det inte alltid är kul att läsa att andra blir gravida men jag vill bara försöka visa att man kan bli gravid hux flux. Håll ut!  Varken jag eller läkaren hade förväntat oss det här.. Nu ska jag och sambon dit om 2-3 veckor för ultraljud, hoppas fröet vill stanna kvar i magen.

Åh! Stort stort grattis!! Såklart det är roligt att läsa när andra (speciellt i denna tråd) blir gravida! Man blir ju glad för andras skull! Plus att det ger hopp till oss andra! :D Hur känns det? :D

Kan du inte berätta lite om hur de va för dig nu igen, alltså, hur länge hade ni försökt osv?

Grattis igen! Underbart!!!!
  • frestelsen

Tydligen när jag mådde illa och fick en liten blödning (som jag trodde var nidblödning) och både sambon och jag trodde att jag var gravid så hade jag en egen menstruation och därefter en ägglossning och tur nog hade vi sex nån dag innan. Jag vet själv att det inte alltid är kul att läsa att andra blir gravida men jag vill bara försöka visa att man kan bli gravid hux flux. Håll ut!  Varken jag eller läkaren hade förväntat oss det här.. Nu ska jag och sambon dit om 2-3 veckor för ultraljud, hoppas fröet vill stanna kvar i magen.

Stort grattis <3
  • Newbie84

Åh vad kul! Stort grattis Änglamark, måste varit en sån förvåning att få se det på VUL :)

• Änglamark

Tack Glad
    Ja, jag blev verkligen överraskad. Var liksom där för att kolla om Pergotimekuren fungerat och sambon och jag var två steg ifrån graviditet om man kan säga så. Vi väntade först på ägglossning och sen på att vi skulle lyckas pricka in samlag så det tog sig. Så ja, det var en överraskning!

Jag slutade med mina p-piller februari 2015 och tog kontakt med sjukvården sensommaren då jag inte fått någon mens. Det pratades om PCO men var aldrig nån som fastställde det. Jag fick Provera för att se om det kunde kicka igång mig så jag skapade en egen menstruation men icke. Var där hela hösten men det hände egentligen inte så mycket. Tillslut fick jag träffa jättebra personal som tog mig på allvar och konstaterade PCO. "Det är ingen tvivlan om det, dina äggstockar är ett praktexempel på hur PCO ser ut". Så i våras tog jag kontakt med en privat gynmottagning där vi blev utredda både sambon och jag. Inget fel på sambon som tur var utan bara mitt PCO som ställde till det. Så då började jag med Provera och Pergotime. Tydligen efter två omgångar så vaknade kroppen till och vi blev gravida naturlig väg.

• vantarpaettmirakel

Tydligen när jag mådde illa och fick en liten blödning (som jag trodde var nidblödning) och både sambon och jag trodde att jag var gravid så hade jag en egen menstruation och därefter en ägglossning och tur nog hade vi sex nån dag innan. Jag vet själv att det inte alltid är kul att läsa att andra blir gravida men jag vill bara försöka visa att man kan bli gravid hux flux. Håll ut! Glad Varken jag eller läkaren hade förväntat oss det här.. Nu ska jag och sambon dit om 2-3 veckor för ultraljud, hoppas fröet vill stanna kvar i magen.

Grattis! Måste kännas underbart! :)
  • vantarpaettmirakel

Hmm. Jag är på cykeldag 15 nu. Tog pergotime cykeldag 5-9. Äl ska ju komma på cykeldag 14-19, men den har ännu inte kommit. Inga äl-flytningar än heller. Förra cykeln fick jag troligtvis äl på cykeldag 15 och hade pyttelite äl-flytningar dag 14 och 15. Hade progesteronväre 58 på cykeldag 25 (vilket enligt gyn tyder på en framgångsrik äl). MEN VAR ÄR ÄL DENNA CYKELN? Borde jag inte svara ungefär samma av denna pergokuren som föregående? Nå ja, ni förstår säkert min otålighet. 

• Änglamark
    vantarpaettmirakel skrev 2016-08-12 16:29:13 följande:

Hmm. Jag är på cykeldag 15 nu. Tog pergotime cykeldag 5-9. Äl ska ju komma på cykeldag 14-19, men den har ännu inte kommit. Inga äl-flytningar än heller. Förra cykeln fick jag troligtvis äl på cykeldag 15 och hade pyttelite äl-flytningar dag 14 och 15. Hade progesteronväre 58 på cykeldag 25 (vilket enligt gyn tyder på en framgångsrik äl). MEN VAR ÄR ÄL DENNA CYKELN? Borde jag inte svara ungefär samma av denna pergokuren som föregående? Nå ja, ni förstår säkert min otålighet. 

Det känns ju som att det borde bli rätt likadana cykler när man går på tabletter. Jag är inte så hajj på progesteronvärden men du har inte tagit nåt sånt den här cykeln? Du har inte fått recept på Ovitrellespruta? Det fick jag till mig att jag skulle ta ett visst datum om inte ägglossningstest visat positivt tills dess. Förstår verkligen, man blir ju galen på att vänta och inte veta!!
  • Newbie84

Inväntar min mens som bör komma idag eller i morgon, denna ständiga väntan på att få mens (just nu blir jag liksom glad av att den kommer av sig själv) och sen ägglossningsväntan om den ens kommer och sen väntan på att det ska ta sig.

Känns kul att höra att Ni Änglamark väntar en bebis så att man vet att det är värt att kämpa på :)

berättar ni för andra att ni försöker och hela karusellen runt det?

folk säger att "ja men när ni vill ha syskon så går det fort du som är så fertil" för att det var en oplanerad graviditet sist och orkar inte riktigt förklara och hålla på nu.

• lillskrutten

Har varit på vul och sett 2! hjärtan slå. En är dock mindre än den andra. Ska tillbaka om två veckor för o kolla om den växt. Endera är den liten för att nått är fel o den klarar sig nog inte då. Eller så är den mindre för att jag hade två äl med några dagars mellanrum. Den kan alltså va gjord senare om man säger så. Då kan vi ha tur o båda klarar sig. Men än vad som sker så just här o nu väntar vi tvillingar. Efter ett år och tio mån av försök tog det sig på tredje Pergo kuren.

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?