• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-19 23:34:29 följande:

Aah sant men jag själv tycker större chans att bli ens gravid när man har några ägg blåsor iallafall , tex förra ggn hade vi båda 2 st mogna ägg blåsor och ingen av oss blev gravid , och vad är chansen med en ?

Vet inte vad jag ska göra prata med min man han säger vi ska ta sprutan eftermiddag och att vi ska lyssna på läkaren :/

Känner mig ledsen att det är bara en och inte ens så stor( mogen )

Men aja vad ska man göra , din är iallafall mogen :)

Jo fast normalt tar de övet ett halvår för ett par att bli gravida. De ska va mycket som funkar, bra ägg, bra spermie, bra slemhinna i livmodern, rätt celldelning så de blir en blastocyst osv.

Därför vill jag absolut inte ta min spruta innan ägget är 20mm för att öka chansen att de funkar.

Om ni tar sprutan ikväll finns chans att de funkar:)
  • lillskrutten

Nytt test (testlagrets) idag och tycker att det är starkare än i måndags. Hoppas det fortsätter så.

• Längtar efter en bebis

Aah får väl hoppas denna månad att de blir något man blir så besviken och ledsen när röd tant dyker upp eller man ser minus på testet :(

• frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-20 11:34:58 följande:

Aah får väl hoppas denna månad att de blir något man blir så besviken och ledsen när röd tant dyker upp eller man ser minus på testet :(

Förstår det men hur många gånger har ni fösökt nu?

Själv uppe i över 2 år
  • Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-07-20 12:26:02 följande:

Förstår det men hur många gånger har ni fösökt nu?

Själv uppe i över 2 år

Okej men ni har barn sen innan om jag inte minns fel ?

Hur gick de normalt eller oxå med Pergo / letrozole ?

Detta är faktis 2 Månad vi Försöker , vi bestämmde oss när vår dotter blir 1 år då ska vi skaffa syskon till henne :)

Men med henne tog det över 4 år tills sist sökte vi hjälp och blev gravid på första enkel kur :)
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-20 21:04:15 följande:

Okej men ni har barn sen innan om jag inte minns fel ?

Hur gick de normalt eller oxå med Pergo / letrozole ?

Detta är faktis 2 Månad vi Försöker , vi bestämmde oss när vår dotter blir 1 år då ska vi skaffa syskon till henne :)

Men med henne tog det över 4 år tills sist sökte vi hjälp och blev gravid på första enkel kur :)

Ja är 35 o fick en dotter när jag va 19:) hon vart till på p-piller t.o.m;)

Jag tog sprutan i går o sen har vi sex i går idag o imorgon med:)
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-21 10:26:37 följande:

Okke Okej :)

Hade du några stickningar igår ? Sån förra ggn ..

Jag hade inga stickningar alls :( ?

Jag har suuuper ont känns som magen ska explodera haha o sen fick jag en blödning igår med
  • Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-07-21 11:41:41 följande:

Jag har suuuper ont känns som magen ska explodera haha o sen fick jag en blödning igår med

Kanske någon ägg blev befruktat elle ? Kan man få så tidigt

Jag känner ingenting alls , förra ggn vare massa stickningar och kändes som magen skulle explodera
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?