• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • frestelsen
    vantarpaettmirakel skrev 2016-07-25 21:53:08 följande:

Är nog mens på g... Har efter mitt MA haft flera cykler med spottings redan 8-9 dgr efter äl och sedan mensen 1-2 dgr senare. Nu senaste två cyklerna har jag dock inte haft spottings. Fasen. Blir så ledsen. Hade hoppats så på pergon. Hur går det för dig?

Så fick jag med efter mitt ma:( om man får spottings har jag hört att man har brist på progesteron. Ta upp med läkaren om det.

Jo är på äl+5 o väntar tålmodigt på att få testa:)
  • vantarpaettmirakel
    frestelsen skrev 2016-07-25 22:21:51 följande:
    Så fick jag med efter mitt ma:( om man får spottings har jag hört att man har brist på progesteron. Ta upp med läkaren om det.

Jo är på äl+5 o väntar tålmodigt på att få testa:)
    Det suger! :( Min läkare vet om det. Men hon verkar inte bry sig om det mer än att hon konstaterade att jag hade kort lutealfas. Men det kan iofs vara en av anledningarna till att jag fick pergo. 

Åh, det är en lång väntan med förhoppningar. Håller mina tummar för dig!

Nu är jag på äl +12. Hade endast pyttelite spottings under 1 dygn. Nu har jag ej haft sen igår em. Konstigt detta!
  • frestelsen
    vantarpaettmirakel skrev 2016-07-27 20:07:33 följande:

Det suger! :( Min läkare vet om det. Men hon verkar inte bry sig om det mer än att hon konstaterade att jag hade kort lutealfas. Men det kan iofs vara en av anledningarna till att jag fick pergo. 

Åh, det är en lång väntan med förhoppningar. Håller mina tummar för dig!

Nu är jag på äl +12. Hade endast pyttelite spottings under 1 dygn. Nu har jag ej haft sen igår em. Konstigt detta!

Du kan ju testa progesterall. Den finns på graviditetskollen.se :) sen ta ett snack igen med läkaren o säg att du kan väl få testa iaf.
  • Änglamark

Blev en aning irriterad. Äter Provera just nu och ska påbörja Pergotime sen. Senast åt jag dubbeldos Pergotime då enkeldos inte gav nån effekt. Nu när jag skulle hämta ut Pergotime på Apoteket har jag bara 1 pkt att ta ut. Ringde för att rådfråga läkaren men de har semesterstängt!! Läkaren har även skrivit ut recept på Ovitrellespruta, så jag antar att jag ska göra som förra gången och då även ta dubbeldos Pergotime. De öppnar 1:a augusti igen och det funkar precis, då har jag nog nån tablett kvar så får de skriva ut ett pkt till.

• vantarpaettmirakel
    frestelsen skrev 2016-07-27 20:28:28 följande:

Du kan ju testa progesterall. Den finns på graviditetskollen.se :) sen ta ett snack igen med läkaren o säg att du kan väl få testa iaf.

Tack för tips. Jag har faktiskt testat krämen 2 cykler på egen hand. Den första cykeln fick jag spottings som vanligt o mens äl +10. Därefter hade jag en cykel där jag inte smorde. Cykeln efter det smorde jag igen och fick då spottings äl +13 och mens äl +15. Så är osäker på om det hjälpte iom att det inte hjälpte ena cykeln. Men vet du? Jag fick svar på mitt progesteronprov idag. Hade 58 på cykeldag 25 (äl +10/samma dag som spottings kom). Så pergotime verkar ha gett mig en bra äl väl?
  • frestelsen
    vantarpaettmirakel skrev 2016-07-28 10:23:13 följande:

Tack för tips. Jag har faktiskt testat krämen 2 cykler på egen hand. Den första cykeln fick jag spottings som vanligt o mens äl +10. Därefter hade jag en cykel där jag inte smorde. Cykeln efter det smorde jag igen och fick då spottings äl +13 och mens äl +15. Så är osäker på om det hjälpte iom att det inte hjälpte ena cykeln. Men vet du? Jag fick svar på mitt progesteronprov idag. Hade 58 på cykeldag 25 (äl +10/samma dag som spottings kom). Så pergotime verkar ha gett mig en bra äl väl?

Å jag kan inte hur sånt ska va. Men du kan ju testa o ta mer än liten klick.

Kroppen kanske kommer i fas efter några pergoförsök:)
  • vantarpaettmirakel
    frestelsen skrev 2016-07-28 13:27:58 följande:
    Å jag kan inte hur sånt ska va. Men du kan ju testa o ta mer än liten klick.

Kroppen kanske kommer i fas efter några pergoförsök:)
    Kanske får göra det nästa cykel då :)

Nu kom en jädrans mensvärk, så inget gry den här månaden heller. :(

Har iaf pratat med en läkare idag ang. mitt progesteronprovsvar och jag ska ta samma dos pergotime försök nr 2 då provsvaret visat att min äl varit framgångsrik tydligen :)
  • lillskrutten

Helvete! Kan inte hålla inne med min frustration längre. Fick bra stegring på grav test förra veckan. I förrgår o idag fick jag rosaaktiga flytningar. Googlar såklart som en tok o läser att det kan bli så utan att nått är fel. Men orkar inte gå i ovisshet o oroa mig inför varje gång jag går på toa.

• vantarpaettmirakel
    lillskrutten skrev 2016-07-28 21:16:03 följande:

Helvete! Kan inte hålla inne med min frustration längre. Fick bra stegring på grav test förra veckan. I förrgår o idag fick jag rosaaktiga flytningar. Googlar såklart som en tok o läser att det kan bli så utan att nått är fel. Men orkar inte gå i ovisshet o oroa mig inför varje gång jag går på toa.

Fy. Jag förstår din oro! :( Hur har det gått för dig?
  • lillskrutten
    vantarpaettmirakel skrev 2016-08-02 19:04:19 följande:

Fy. Jag förstår din oro! :( Hur har det gått för dig?

Har fått liknande flytningar nån gång till men grav test fortsätter stegra så är nog ingen fara. CB visade v3+ i går. Blir vul nästa v (v7) så hoppas få se ett hjärta slå.
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?