• lillskrutten

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Länge sen jag va in här nu. Vi har just gått igenom vårt tredje försök med pergotime på egen hand. Vårt enda kända problem va att jag inte hade äl alls. Med Pergo får jag minst ett äggsläpp per gång. Det känns ju kul o lovande. Men det psykiska med all planering o press gör det nog svårt för kroppen ändå.

Får se nu inom några veckor om vi lyckats denna sväng. Om inte så blir det kö till ivf. Känns som våra chanser är väldigt goda med ivf då vi har löst problemet med kroppen men då kommer man undan en viss press att ha sex bara för o göra barn.

• lillskrutten

Lämnade progesteronprov idag. Tredje gången och hoppas det blir sista. Tänk om det får lov att bli vår tur på riktigt nu. Fick positivt grav test redan efter första kuren men visade sig va falskt. Så nu är jag orolig att jag inte kommer kunna lita på/glädjas över ett plus utan behöver ett ul för att tro på det.

Får komma på ul redan i v 7 om vi blir gravida just för att stoppa oron. Det känns bra.

• lillskrutten
    frestelsen skrev 2016-07-14 08:48:59 följande:

Har tedan tagit, fuska o körde 3-7 istället för 5-9 men de berättar jag inte för gyn;) tog även dubbel tablett sista dagen;)

Vul på tisdag o se när jag ska ta otriville

Min läkare förklarade för mig varför det är dessa dag 5-9 man blir ordinerad behandling. Det beror på hur slemhinnan är dom dagarna och för att det ska bli "naturligt" så ska man inte byta dagar. Det kan ändå bli graviditet men frågan är hur slemhinnan är och hur utgången då blir.

Vill inte skrämmas men va ärlig och förklara att det inte bara är att testa själv.

Då det är vår högsta önskan att lyckas tycker jag inte det är något man ska mixa med själv o testa sig fram.
  • lillskrutten

Jag fick positivt grav test efter pergotime försök 1 i feb/mars men tätt efter fick jag mens så det va falskt. Fick lära mig den hårda vägen att tabletterna tydligen kan ge utslag.

Nu har jag testat förra ons för att se om det reagerar på hormonet, väldigt blankt test då. Idag kom ett streck upp redan efter 1min. Är på äl+13 bim-5. Det är vårt tredje försök med Pergo. Har försökt bli gravida sen sept 2014.

Jag borde kunna räkna med att jag är gravid då testet imorse var tydligt men pga det som blev sist törs jag inte lita på det. Ska kolla med clear blue digitalt senare i veckan och följa upp med samma som i morse plus ett CB om en vecka till för att se så veckorna ökar.

• lillskrutten

Idag fick jag Gravid 2-3v på clear blue. Tråkigt då jag inte törs glädjas än. Bim på lördag så ser fram emot att helgen går, ingen mens och fortfarande plus då kanske kanske jag kommer tro på det.

• lillskrutten
    frestelsen skrev 2016-07-19 08:10:34 följande:

Du har inte tagit otrivelle? Hur många dagar efter äl? Låter väldigt tidigt med 2-3 på cb om bim är på lör?

Vet inte vad otrivelle är. Har tagit pergotime. Det här va tredje gången. Äl+14 idag. Tog test innan helgen som va totalt blanka (testlagrets) och inte gravid stod det på CB. Igår fanns det ett tydligt streck på testlagrets ungefär hälften mot kontrollstrecket.
  • lillskrutten

Vet inte vad luthefas är men får äl helt enligt planen med pergotime, inom 5-10 dagar efter sista tablett, verkar ha varit på dag 7 efter avslutad kur.

Första pergotimekuren gav också positivt test men då alldeles för tidigt och gick aldrig upp från 1-2v.

Så tror att det kan va på riktigt denna gång.

Planen är att hålla mig till nästa torsdag och ta ett nytt CB då. Hoppas det står 3+ då.

frestelsen skrev 2016-07-19 09:29:33 följande:

Aha otrivelle är ägglossningsspruta med hcg.

Lång luthefas. Men då kan jag säga stort grattis för du är gravid!

Så de du ska göra nu är att försöka att inte vara orolig! Hcg har uppenbarligen stigit :)

• lillskrutten

Nytt test (testlagrets) idag och tycker att det är starkare än i måndags. Hoppas det fortsätter så.

• lillskrutten
    Änglamark skrev 2016-07-22 21:13:29 följande:

Grattis Lillskrutten  

Så roligt att ni andra är så synkade, haha! Så spännande att följa er.

Angående Ovitrelle så har du fått i dig allt om du inte kan skruva upp sprutan igen. Vanligtvis blir det kvar en droppe då sprutan inte kan tömmas helt å hållet, men du behöver inte va orolig om det inte finns en droppe.

Själv är jag inne på dag 3 med Provera, får se när det blir dags för Pergotime igen. 

När har ni BIM tror ni?

Tack! Var ett ännu tydligare test idag så det verkar va sant. Svårt att smälta bara. Ska ta ett clearblue på onsdag innan jag ringer kvinnokliniken och berättar resultatet.
  • lillskrutten

Helvete! Kan inte hålla inne med min frustration längre. Fick bra stegring på grav test förra veckan. I förrgår o idag fick jag rosaaktiga flytningar. Googlar såklart som en tok o läser att det kan bli så utan att nått är fel. Men orkar inte gå i ovisshet o oroa mig inför varje gång jag går på toa.

• lillskrutten
    vantarpaettmirakel skrev 2016-08-02 19:04:19 följande:

Fy. Jag förstår din oro! :( Hur har det gått för dig?

Har fått liknande flytningar nån gång till men grav test fortsätter stegra så är nog ingen fara. CB visade v3+ i går. Blir vul nästa v (v7) så hoppas få se ett hjärta slå.
  • lillskrutten
    Newbie84 skrev 2016-08-07 21:46:04 följande:

Hej tjejer! En fråga till er som kör med pergotime, vid min nästa mens ska jag ta blodprov, är det för att se vilken dos Pergo man ska få?

När jag har gått på Pergo va blodproven för att se att man haft ägglossning. Alltså att kuren hjälpt annars behöver man höja.
  • lillskrutten

Har varit på vul och sett 2! hjärtan slå. En är dock mindre än den andra. Ska tillbaka om två veckor för o kolla om den växt. Endera är den liten för att nått är fel o den klarar sig nog inte då. Eller så är den mindre för att jag hade två äl med några dagars mellanrum. Den kan alltså va gjord senare om man säger så. Då kan vi ha tur o båda klarar sig. Men än vad som sker så just här o nu väntar vi tvillingar. Efter ett år och tio mån av försök tog det sig på tredje Pergo kuren.

• lillskrutten
    Änglamark skrev 2016-08-14 09:49:37 följande:

Men wow! Grattis  Så kul!!

Spännande att gå på nästa VUL! 

Vi var rätt likadana, vi har försökt i 1 & 1/2 år och äntligen.

Grattis igen!

Tack! Ja men skräckblandad förtjusning. Kommer bli en lång vecka av väntan. Mycket känslor o tankar i rullning.
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?