• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Newbie84

Grattis lillskrutten! Tvillingar, vad spännande, håller tummarna för att det är det sista alternativet :)

• Längtar efter en bebis
    Änglamark skrev 2016-08-09 11:04:08 följande:

Jag tror ni gör rätt i att pausa, eller iaf att tänka på annat och inte missa resten av allt som finns att göra. Huvudsaken är ju att ni gör det som ni tycker är rätt. Jag hittade ett forum "Tänk om man aldrig får ett barn?" där de delar med sig av jobbiga saker men även saker som får dem att tänka framåt. Längtar efter en bebis, hoppas ni får en trevlig semester 

Yeees vi ska pausa ... Taack vi får kanske köra igen nästa månad får se hur de blir .. Va ska ni göra
  • Änglamark
    lillskrutten skrev 2016-08-12 21:32:49 följande:

Har varit på vul och sett 2! hjärtan slå. En är dock mindre än den andra. Ska tillbaka om två veckor för o kolla om den växt. Endera är den liten för att nått är fel o den klarar sig nog inte då. Eller så är den mindre för att jag hade två äl med några dagars mellanrum. Den kan alltså va gjord senare om man säger så. Då kan vi ha tur o båda klarar sig. Men än vad som sker så just här o nu väntar vi tvillingar. Efter ett år och tio mån av försök tog det sig på tredje Pergo kuren.

Men wow! Grattis Skrattande Så kul!!
    Spännande att gå på nästa VUL! 
    Vi var rätt likadana, vi har försökt i 1 & 1/2 år och äntligen.
    Grattis igen!

• Änglamark
    Newbie84 skrev 2016-08-12 17:50:45 följande:

Inväntar min mens som bör komma idag eller i morgon, denna ständiga väntan på att få mens (just nu blir jag liksom glad av att den kommer av sig själv) och sen ägglossningsväntan om den ens kommer och sen väntan på att det ska ta sig.

Känns kul att höra att Ni Änglamark väntar en bebis så att man vet att det är värt att kämpa på :)

berättar ni för andra att ni försöker och hela karusellen runt det?

folk säger att "ja men när ni vill ha syskon så går det fort du som är så fertil" för att det var en oplanerad graviditet sist och orkar inte riktigt förklara och hålla på nu.

Jag har en kompis som vet att vi har varit i kontakt med läkare för att vi hade problem att bli gravida. Det paret hade själv varit i kontakt med dem så det var nog därför jag sa nåt. Men annars är det ingen som vet, har inte orkat förklara. Det är däremot ingen som ens vet att vi ville ha barn just nu, har inte sagt att vi ens försöker. 

Ja, så tråkigt med folks kommentarer. Har du berättat att det är svårt den här gången? Oftast menar folk inget illa men det tar illa ändå.  Konstigt nog är det ett känsligt ämne och folk vet knappt vad man ska säga så det blir nog lite klyschigt tyvärr.

• Newbie84
    Änglamark skrev 2016-08-14 09:54:10 följande:

Ja, så tråkigt med folks kommentarer. Har du berättat att det är svårt den här gången? Oftast menar folk inget illa men det tar illa ändå.  Konstigt nog är det ett känsligt ämne och folk vet knappt vad man ska säga så det blir nog lite klyschigt tyvärr.

För några få endast, orkar inte förklara mig heller. Nästa gång någon tjatar om syskon kanske jag ska säga att vi försöker men att vi behöver hjälp på traven så kanske de slutar fråga folk om sånt i fortsättningen :)
  • lillskrutten
    Änglamark skrev 2016-08-14 09:49:37 följande:

Men wow! Grattis  Så kul!!

Spännande att gå på nästa VUL! 

Vi var rätt likadana, vi har försökt i 1 & 1/2 år och äntligen.

Grattis igen!

Tack! Ja men skräckblandad förtjusning. Kommer bli en lång vecka av väntan. Mycket känslor o tankar i rullning.
  • Newbie84

En fråga bara, nu har det kommit pyttepyttelite blod när jag torkademig, en gång dock bara. Räknas det som mens? Undrar för att jag ska ha den nu och gyn sa att jag skulle ringa och boka upp tid för att ta blodprov. Någon som vet?

• frestelsen
    Newbie84 skrev 2016-08-15 07:05:51 följande:

En fråga bara, nu har det kommit pyttepyttelite blod när jag torkademig, en gång dock bara. Räknas det som mens? Undrar för att jag ska ha den nu och gyn sa att jag skulle ringa och boka upp tid för att ta blodprov. Någon som vet?

Om de kommer så pass mycket så du behöver skydd är det första mensdag annars är de spottings.
  • Newbie84

Grejen är den att förra månaden var samma sak och då sa gyn att det räknades som mens, men blir osäker eftersom det är så lite och kommer lite ljust rött sällan...har isf bokat en tid för blodprov men då kanske det inte hjälper om

Man inte har en vanlig större blödning?

• frestelsen
    Newbie84 skrev 2016-08-15 14:10:59 följande:

Grejen är den att förra månaden var samma sak och då sa gyn att det räknades som mens, men blir osäker eftersom det är så lite och kommer lite ljust rött sällan...har isf bokat en tid för blodprov men då kanske det inte hjälper om

Man inte har en vanlig större blödning?

Min gyn säger de ska va så pass att man måste ha skydd. Jag kunde få så ljusrosa flera dagar innan bim. Men din mens bör komma typ när som om du inte är gravid förstås.
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?