• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Newbie84

Grattis till graviditeten väntarpåettmirakel :) kul att höra att det funkar med Pergo för andra!

Smultron: ja konstigt att de inte visar något på test, villa test kör du med? Mina började visa blinkande glad i fredags så får se om det blir en fast glad gubbe snart...kör med clearblue.

Kan de vara så att äggen är mogna men att de inte är på G att släppas än? Kan du inte fråga gyn hur det kommer sig? Tänkte att man kan ägglossa upp till 10 dagar efter avslutad kur?

Ja hur är oddsen för trillingar haha har dock en kollega som har trillingar :)

• Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-28 09:46:37 följande:

Grattis till graviditeten väntarpåettmirakel :) kul att höra att det funkar med Pergo för andra!

Smultron: ja konstigt att de inte visar något på test, villa test kör du med? Mina började visa blinkande glad i fredags så får se om det blir en fast glad gubbe snart...kör med clearblue.

Kan de vara så att äggen är mogna men att de inte är på G att släppas än? Kan du inte fråga gyn hur det kommer sig? Tänkte att man kan ägglossa upp till 10 dagar efter avslutad kur?

Ja hur är oddsen för trillingar haha har dock en kollega som har trillingar :)

Så kul för dig

Jag kör clearblue digitala test som ska visa 4 fertila dagar men jag börjar ju tvivla om de verkligen fungerar... Har ju ont i äggstockarna och har svettningar och de är ju vanliga symtom.

Jo de har jag också tänkt på men idag är ju dag 6 av isf 10 så borde visa nått på testet då tycker jag, men har skickat en förfrågan till gyn så hoppas han svarar idag!

Haha ja de är klart att de händer, men supervanligt torde de inte va
  • Änglamark
    vantarpaettmirakel skrev 2016-08-27 10:12:20 följande:

Jag är gravid efter andra kuren pergotime. <3 Bf i princip samma datum som jag skulle fått bebis i år (men fick MA i oktober). Äntligen gravid igen!

Grattis! Glad
  • Änglamark
    Längtar efter en bebis skrev 2016-08-27 14:09:54 följande:

Olej

Olej hur gåre me dubbel dåh ? :) ngn plus eller ?

Aha inväntar mensen ska ta trippel
    Efter andra kuren med dubbeldos verkade kroppen fatta själv hur den skulle göra så jag har plussat. Är i v.8. Var hos läkaren idag och allt såg bra ut Glad
  • Newbie84
    Smultron85 skrev 2016-08-28 15:26:20 följande:

Så kul för dig

Jag kör clearblue digitala test som ska visa 4 fertila dagar men jag börjar ju tvivla om de verkligen fungerar... Har ju ont i äggstockarna och har svettningar och de är ju vanliga symtom.

Jo de har jag också tänkt på men idag är ju dag 6 av isf 10 så borde visa nått på testet då tycker jag, men har skickat en förfrågan till gyn så hoppas han svarar idag!

Haha ja de är klart att de händer, men supervanligt torde de inte va

Fick du något svar från gyn? Min blinkar glad gubbe idag också 4:e dagen, tänker att den borde visa en fast gubbe nu...när jag testar med vanliga stickor är det bara ett blekt blekt streck, så vet inte riktigt om det funkade med pergon. Nästa månad ska jag se till att få ett vul, är ju konstigt att det inte följs upp.
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-29 19:23:47 följande:

Fick du något svar från gyn? Min blinkar glad gubbe idag också 4:e dagen, tänker att den borde visa en fast gubbe nu...när jag testar med vanliga stickor är det bara ett blekt blekt streck, så vet inte riktigt om det funkade med pergon. Nästa månad ska jag se till att få ett vul, är ju konstigt att det inte följs upp.

Ja de borde väl va dags för en fast gubbe nu..

Han tyckte de va konstigt att testen inte visat nått med tanke på hur mogna äggen var och vilka symptom jag haft, så vi kom överens om att jag ska dit på en extra vul innan jag påbörjar kuren med primolut nor och för att se om vi ska ta dubbel kur med Pergo eller inte.

Tanken va att hoppa över de nu men vi får se...

Även om undersökningarna är snuskigt kostsamma gör jag de hellre en extra gång så de ger resultat någon gång

Ja men absolut! Fattar inte varför du inte fått de tidigare?
  • Newbie84

Jag tror att mina test kan vara så för att jag har pco och den ger utslag pga många mindre äggblåsor. Får se nu, men ska nog ringa gyn i morgon och se om vi kan ta ett VUL för ev öka på dosen av Pergo

• Lillajag84
    Marie357 skrev 2016-08-27 15:11:41 följande:
    Jag blev gravid med dottern mellan 2 månader så att säga...När jag pausade med pergotime...
    nouw.com/denöppnakampen
    Grattis! Misstänker att jag kan vara det också
    Men min fråga till dig, ändrade sig din cykel den månaden du inte åt Pergotime?
    Har haft uppehåll från Pergotime denna månaden och med Pergotime legat på cyklar kring 33-35 dagar (enkel dos, troligen för låg)
    Är nu inne på dag 38 och sååå jäkla ömma bröst..
    Låg på 36 dagar de tre cyklerna INNAN Pergotime och har ätit tabletterna tre cykler
  • Newbie84

Ni som fått ägglossning, vilken dag i cykeln fick ni det? Ja är på dag 19 nu och har inte fått någon (gubben blinkar glad men ingen fast gubbe) samt att billiga stickor inte ger utslag alls längre. Verkar som att det inte blir någonägglossning :(

• Smultron85

Gjort extra vul idag eftersom äl-stickorna inte visat nått trots att de borde ha hänt :-/

Visade sig att äggen lossnat utan att jag fått utslag på cb-testen, känns ju trist att de inte är så tillförlitligt som man hoppats!

Ska nu ta en kur primolut och göra uppehåll med Pergo en månad, får se om kroppen fattar galoppen eller ej..

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?