• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Newbie84

Grejen är den att jag inte fick mer provera då jag hade som nu pyttelite mens under semestern och den kom på dag 28-29 som nu. Vet inte om det är så här för att jag troligen inte ägglossade förra månaden, gyn såg ingen äggblåsa (var där för 2 veckor sen). Kanske jag behöver ta provera igen då.

Jag känner mig gravid men skengravid eftersom jag inte hade något ägg så är det ju omöjligt, hade jag varit det borde det väl ha synts på VUL som gjordes då tänker jag.

Har iaf köpt äggstickor så får se om det funkar sist blinkade gubben glad i typ 4 dgr och sen tog testen slut så fick aldrig någon fast glad gubbe. Sen har jag hört att äggstickor inte alltid funkar med pco som jag har.

frestelsen skrev 2016-08-15 15:39:08 följande:

Min gyn säger de ska va så pass att man måste ha skydd. Jag kunde få så ljusrosa flera dagar innan bim. Men din mens bör komma typ när som om du inte är gravid förstås.

• frestelsen
    Newbie84 skrev 2016-08-15 16:33:31 följande:

Grejen är den att jag inte fick mer provera då jag hade som nu pyttelite mens under semestern och den kom på dag 28-29 som nu. Vet inte om det är så här för att jag troligen inte ägglossade förra månaden, gyn såg ingen äggblåsa (var där för 2 veckor sen). Kanske jag behöver ta provera igen då.

Jag känner mig gravid men skengravid eftersom jag inte hade något ägg så är det ju omöjligt, hade jag varit det borde det väl ha synts på VUL som gjordes då tänker jag.

Har iaf köpt äggstickor så får se om det funkar sist blinkade gubben glad i typ 4 dgr och sen tog testen slut så fick aldrig någon fast glad gubbe. Sen har jag hört att äggstickor inte alltid funkar med pco som jag har.

Hm du kanske fick äl nu o de kan vart blödningen. De låter som du haft äl eftersom du känner dig gravid, för efter äl producerar gulekroppen hormon som är likt att va gravid. Tycker du ska vänta med provera en stund.
  • vantarpaettmirakel
    Änglamark skrev 2016-08-12 16:33:46 följande:
    Det känns ju som att det borde bli rätt likadana cykler när man går på tabletter. Jag är inte så hajj på progesteronvärden men du har inte tagit nåt sånt den här cykeln? Du har inte fått recept på Ovitrellespruta? Det fick jag till mig att jag skulle ta ett visst datum om inte ägglossningstest visat positivt tills dess. Förstår verkligen, man blir ju galen på att vänta och inte veta!!
    Progesteronprov tas på cykeldag 25 eller ca 7 dagar efter konstaterad äl :) När man haft äl ökar progesteronvärdet, det är därför man tar prov på det för att se om man haft äl :) Jag fick glad gubbe på clearblue digitala idag, så äl imorgon då, på cykeldag 19, så glad att gubben dök upp! Får inga sprutor. Hur fungerade det för dig, behövde du ta spruta för att få äl? :)
  • frestelsen
    Newbie84 skrev 2016-08-15 19:58:49 följande:

Ah, tack för svar frestelsen.

Hur länge har du känt dig gravid? De är nog för tidigt för gravtest men be om blodprov annars för o se om de funns nått hcg:)
  • Änglamark
    vantarpaettmirakel skrev 2016-08-15 19:21:32 följande:
    Progesteronprov tas på cykeldag 25 eller ca 7 dagar efter konstaterad äl :) När man haft äl ökar progesteronvärdet, det är därför man tar prov på det för att se om man haft äl :) Jag fick glad gubbe på clearblue digitala idag, så äl imorgon då, på cykeldag 19, så glad att gubben dök upp! Får inga sprutor. Hur fungerade det för dig, behövde du ta spruta för att få äl? :)

Okej, men då tas progesteronprov efter konstaterad äl? Kan vara jag som är trött i huvudet, men varför? För att se om det blivit befruktat? Eller mer för att se om tabletterna fungerat?
    Kul med ägglossning Glad Mys på! 
    Jag behövde ta sprutan för att ägglossningen skulle komma igång, men det var inte då jag blev gravid. Efter den omgången vaknade min kropp till och klirrade det på egen hand.

• Änglamark
    vantarpaettmirakel skrev 2016-08-15 19:16:17 följande:

Hej på er! Hur är det för er på älsekretfronten? Märker ni av sådant? Skillnad sedan ni började med pergo?

Jag tycker faktiskt att vårt sexliv har blivit bättre. Men vet inte om det är att jag slutade med p-piller och slapp mitt hemska humör eller om Pergotime har spelat roll. Hörde nånstans att det kunde påverka till det bättre Flört Vad tycker du själv?
  • Smultron85

Hej!

Intressant tråd, jag hoppas de är okej att jag hoppar in

Jag är inne på min tredje kur provera och ska påbörja första kuren Pergotime snart, spännande att höra om era erfarenheter kring de..

Hur har ni haft med biverkningar?

Sett att de fungerat för någon här, tänds iaf ett visst hopp

• Newbie84
    frestelsen skrev 2016-08-15 20:06:34 följande:

Hur länge har du känt dig gravid? De är nog för tidigt för gravtest men be om blodprov annars för o se om de funns nått hcg:)

Ver inte typ 2 veckor kanske. Men jag är säker på att jag är skengravid typiskt mig haha när kan man testa sig? Nu ska jag ju till gyn, men vid andra tillfällen tänker jag.

Har haft lite högre temp och lite feberkänslor men antar att man får det i samband med mens? Sist jag var gravid var det oplanerat och då var jag sjuk innan jag plussade. har ju aldrig känt efter innan så som man gör nu när man försöker.
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?