• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Smultron85

Var på återbesök hos gyn idag, glera ägg som va stora nog att släppa så han utlyste "mysförbud" den här gången, så sjukt trist!

Men gjorde ett äl-test och de visar ingenting så de känns väldigt konstigt.. Någon som upplevt likanande att äggen är klara men testet visar 0?

• Newbie84

Åh tråkigt! Men bra att du fick mogna ägg i alla fall :) vet inte för förra månaden hade jag så med och kände mig skengravid fast jag visste att jag inte ägglossade den månaden då gyn inte säg nåt ägg.

Har fortfarande kvar värmevallningar/svettningar, skitjobbigt.

• Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-26 22:15:03 följande:

Åh tråkigt! Men bra att du fick mogna ägg i alla fall :) vet inte för förra månaden hade jag så med och kände mig skengravid fast jag visste att jag inte ägglossade den månaden då gyn inte säg nåt ägg.

Har fortfarande kvar värmevallningar/svettningar, skitjobbigt.

Ja dom kommer väl att lossna här vilken dag som helst men de hade varit fint om man fick chansen att använda dom... Jag menar hur stora kan oddsen va att de fastnar en simmare i varje ägg?! De borde va rätt liten chans

Han sa också att vi ska hoppa över en månad med Pergo då kroppen kanske fattat själv efter första.

Men så märkligt! De kan inte bero på nått annat som orsakat samma effekt som symtomen av Pergo.
  • Newbie84
    Smultron85 skrev 2016-08-27 00:29:25 följande:

Ja dom kommer väl att lossna här vilken dag som helst men de hade varit fint om man fick chansen att använda dom... Jag menar hur stora kan oddsen va att de fastnar en simmare i varje ägg?! De borde va rätt liten chans

Han sa också att vi ska hoppa över en månad med Pergo då kroppen kanske fattat själv efter första.

Men så märkligt! De kan inte bero på nått annat som orsakat samma effekt som symtomen av Pergo.

Nä eller hur men jobbigt med trillingar kanske haha

Vet inte, kan inte komma på något men hoppas det går över snart :)
  • vantarpaettmirakel

Jag är gravid efter andra kuren pergotime. <3 Bf i princip samma datum som jag skulle fått bebis i år (men fick MA i oktober). Äntligen gravid igen!

• Smultron85
    vantarpaettmirakel skrev 2016-08-27 10:12:20 följande:

Jag är gravid efter andra kuren pergotime. <3 Bf i princip samma datum som jag skulle fått bebis i år (men fick MA i oktober). Äntligen gravid igen!

Grattis!

Är lite tjurig på gyn att jag inte får ta en andra kur utan ska vänta en månad emellan för att se om kroppen fattar själv, känns ju inte som så...

Står att äl inträffar 4-10 dagar efter avslutad kur och jag är nu på dag 5, och ska då enligt gyn påbörja en kur primolut på torsdag, alltså dag 10.

Undrar om de är farligt att ta de om de skulle visa sig att man blivit gravid nu?

Vi bestämde oss att köra på trots allt, händer de så händer de!
  • Smultron85
    Newbie84 skrev 2016-08-27 00:35:08 följande:

Nä eller hur men jobbigt med trillingar kanske haha

Vet inte, kan inte komma på något men hoppas det går över snart :)

Haha, Ja men vad är oddsen för trillingar egentligen?!

Känns ju bättre att köra på som vanligt ändå..

Gjort ägglossningstest på morgonen och de visar ingenting idag heller så svårt att veta hur kroppen har tänkt :-/
  • Längtar efter en bebis

Olej

Änglamark skrev 2016-08-25 14:56:22 följande:

Nä, har bara testat dubbel dos Pergotime. Ska du ta trippel? 

Olej hur gåre me dubbel dåh ? :) ngn plus eller ?

Aha inväntar mensen ska ta trippel
  • Marie357
    Smultron85 skrev 2016-08-27 11:07:14 följande:
    Grattis!

Är lite tjurig på gyn att jag inte får ta en andra kur utan ska vänta en månad emellan för att se om kroppen fattar själv, känns ju inte som så...

Står att äl inträffar 4-10 dagar efter avslutad kur och jag är nu på dag 5, och ska då enligt gyn påbörja en kur primolut på torsdag, alltså dag 10.

Undrar om de är farligt att ta de om de skulle visa sig att man blivit gravid nu?

Vi bestämde oss att köra på trots allt, händer de så händer de!
    Jag blev gravid med dottern mellan 2 månader så att säga...När jag pausade med pergotime...
    nouw.com/denöppnakampen
  • Smultron85
    Marie357 skrev 2016-08-27 15:11:41 följande:

Jag blev gravid med dottern mellan 2 månader så att säga...När jag pausade med pergotime...

Låter positivt!
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?