• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • lillskrutten

Idag fick jag Gravid 2-3v på clear blue. Tråkigt då jag inte törs glädjas än. Bim på lördag så ser fram emot att helgen går, ingen mens och fortfarande plus då kanske kanske jag kommer tro på det.

• frestelsen
    lillskrutten skrev 2016-07-19 08:01:24 följande:

Idag fick jag Gravid 2-3v på clear blue. Tråkigt då jag inte törs glädjas än. Bim på lördag så ser fram emot att helgen går, ingen mens och fortfarande plus då kanske kanske jag kommer tro på det.

Du har inte tagit otrivelle? Hur många dagar efter äl? Låter väldigt tidigt med 2-3 på cb om bim är på lör?
  • lillskrutten
    frestelsen skrev 2016-07-19 08:10:34 följande:

Du har inte tagit otrivelle? Hur många dagar efter äl? Låter väldigt tidigt med 2-3 på cb om bim är på lör?

Vet inte vad otrivelle är. Har tagit pergotime. Det här va tredje gången. Äl+14 idag. Tog test innan helgen som va totalt blanka (testlagrets) och inte gravid stod det på CB. Igår fanns det ett tydligt streck på testlagrets ungefär hälften mot kontrollstrecket.
  • frestelsen
    lillskrutten skrev 2016-07-19 08:30:01 följande:

Vet inte vad otrivelle är. Har tagit pergotime. Det här va tredje gången. Äl+14 idag. Tog test innan helgen som va totalt blanka (testlagrets) och inte gravid stod det på CB. Igår fanns det ett tydligt streck på testlagrets ungefär hälften mot kontrollstrecket.

Aha otrivelle är ägglossningsspruta med hcg.

Lång luthefas. Men då kan jag säga stort grattis för du är gravid!

Så de du ska göra nu är att försöka att inte vara orolig! Hcg har uppenbarligen stigit :)
  • lillskrutten

Vet inte vad luthefas är men får äl helt enligt planen med pergotime, inom 5-10 dagar efter sista tablett, verkar ha varit på dag 7 efter avslutad kur.

Första pergotimekuren gav också positivt test men då alldeles för tidigt och gick aldrig upp från 1-2v.

Så tror att det kan va på riktigt denna gång.

Planen är att hålla mig till nästa torsdag och ta ett nytt CB då. Hoppas det står 3+ då.

frestelsen skrev 2016-07-19 09:29:33 följande:

Aha otrivelle är ägglossningsspruta med hcg.

Lång luthefas. Men då kan jag säga stort grattis för du är gravid!

Så de du ska göra nu är att försöka att inte vara orolig! Hcg har uppenbarligen stigit :)

• Längtar efter en bebis
    frestelsen skrev 2016-07-19 07:44:13 följande:

Vart på vul o har en äggblåsa på 2,1mm, ska ta otriville imorgon eftermiddag.

Hon sa att man bör inte ta sprutan innan äggblåsan är 20mm för risk att de inte är moget. Den växer ca 2mm dag.

Hur stor var din äggblåsa ? Du mena 20, 1 mm eller ?

Samma här faktis har bara en äggblåsa runt 16mm ska ta sprutan imorgon oxå

Runt kl 13:00

Lite besviken tog dubbel kur denna gång trodde minnet skulle ha 2 äggblåsor har bara en och inte som är mogen ens :(

Har massa med andra men dom är så små :(
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-19 15:43:20 följande:

Hur stor var din äggblåsa ? Du mena 20, 1 mm eller ?

Samma här faktis har bara en äggblåsa runt 16mm ska ta sprutan imorgon oxå

Runt kl 13:00

Lite besviken tog dubbel kur denna gång trodde minnet skulle ha 2 äggblåsor har bara en och inte som är mogen ens :(

Har massa med andra men dom är så små :(

Ja menA 21mm:)

Fast jag tycker du ska vänta i 2 dagar! De låter för tidigt. Jag har 21-22 o ska ta imorgon. Men du gör som du vill, va sa din läkare om de?
  • Längtar efter en bebis

Okej han sa ta imorgon hade en ägg på 16 och han sa de växer 2 mm om dagen så imorgon den blir 18?

Aah du har rätt ska prata med min man om de ikväll ..

Har du två st äggblåsor ? :)

• frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-19 17:56:10 följande:

Okej han sa ta imorgon hade en ägg på 16 och han sa de växer 2 mm om dagen så imorgon den blir 18?

Aah du har rätt ska prata med min man om de ikväll ..

Har du två st äggblåsor ? :)

Nä en, men tycker de räcker med tanke på att tvillingar är större chans till missfall.
  • Längtar efter en bebis

Aah sant men jag själv tycker större chans att bli ens gravid när man har några ägg blåsor iallafall , tex förra ggn hade vi båda 2 st mogna ägg blåsor och ingen av oss blev gravid , och vad är chansen med en ?

Vet inte vad jag ska göra prata med min man han säger vi ska ta sprutan eftermiddag och att vi ska lyssna på läkaren :/

Känner mig ledsen att det är bara en och inte ens så stor( mogen )

Men aja vad ska man göra , din är iallafall mogen :)

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?