Inlägg från: vantarpaettmirakel |Visa alla inlägg
  • vantarpaettmirakel

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

IlonaSofia skrev 2016-01-12 20:36:03 följande:

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

Hej!

Hur går det för dig llona Sofia? och er andra?

Jag hakar gärna på den här gruppen. Jag är själv inne på dag två med pergotime (äter nu min första enkelkur). Jag hade ett MA som upptäcktes i början av oktober 2015 och har sedan dess inte blivit gravid igen. Så nu hoppas jag att pergo ska hjälpa till! Vad har ni för erfarenheter av pergotime? 
  • vantarpaettmirakel
    frestelsen skrev 2016-07-07 05:57:38 följande:
    Letrozol o pergo är typ samma funkar lika man tar 3-7 eller 5-9.

Å trist med mens för dig med:( men det är mycket som ska klicka, bra ägg, bra sperme, rätt ph osv :)

Nu kör vi igen:)

Får du otrivelle den här månaden med?
    Okej :) 

Hur länge/hur många omgångar har du fått Letrozol? 

Ha, det är verkligen trist! :( Visst hade du också ett missfall i höstas? 

Är otrivelle spruta? Jag får inget sådant. Ska lämna progesteronprov 8 dgr efter äl alt. på cykeldag 25.
  • vantarpaettmirakel
    IlonaSofia skrev 2016-07-07 11:14:02 följande:

Hej! Vad väldigt länge sen jag va inne här nu. Jag äter nu min 4e pergotime kur. Inne på dag 4. Har fått pergotime för hela sommaren. Min läkare skickade remiss för IVF, har fått brev hem från dom att jag får en kallelse snart. Så det känns jättebra faktiskt! Så har släppt lite på pressen nu och satsar på IVF:en. Men kommer äta pergotime hela sommaren och dubbelkur i augusti /september om jag inte blivit gravid denna sommar. Min sambos sperma prov va helt bra! Så alla våra tester, värden osv är helt bra vilket är skönt ändå!

Hej! Hur mår du i det hela? Skönt att inga fel hittats på era tester och att ni fått remiss för ivf. Håller tummarna för er att det tar sig innan dess, om inte annat så får ni hjälp med ivf Hur länge har ni försökt bli gravida?
  • vantarpaettmirakel

Första kurer pergotime (enkeldos) resulterade troligtvis i äl på cykeldag 15. Är idag på äl + 10 och har haft lite rött och brunt sekret/spotting. Är det kört nu?

• vantarpaettmirakel
    frestelsen skrev 2016-07-25 20:14:29 följande:
    De går nog inte o säga.. de kan va en nidblödning eller bara en mellanblödning.. brukar du ha spottings innan bim? Isåfall kan de va mens på g
    Är nog mens på g... Har efter mitt MA haft flera cykler med spottings redan 8-9 dgr efter äl och sedan mensen 1-2 dgr senare. Nu senaste två cyklerna har jag dock inte haft spottings. Fasen. Blir så ledsen. Hade hoppats så på pergon. Hur går det för dig?
  • vantarpaettmirakel
    frestelsen skrev 2016-07-25 22:21:51 följande:
    Så fick jag med efter mitt ma:( om man får spottings har jag hört att man har brist på progesteron. Ta upp med läkaren om det.

Jo är på äl+5 o väntar tålmodigt på att få testa:)
    Det suger! :( Min läkare vet om det. Men hon verkar inte bry sig om det mer än att hon konstaterade att jag hade kort lutealfas. Men det kan iofs vara en av anledningarna till att jag fick pergo. 

Åh, det är en lång väntan med förhoppningar. Håller mina tummar för dig!

Nu är jag på äl +12. Hade endast pyttelite spottings under 1 dygn. Nu har jag ej haft sen igår em. Konstigt detta!
  • vantarpaettmirakel
    frestelsen skrev 2016-07-27 20:28:28 följande:

Du kan ju testa progesterall. Den finns på graviditetskollen.se :) sen ta ett snack igen med läkaren o säg att du kan väl få testa iaf.

Tack för tips. Jag har faktiskt testat krämen 2 cykler på egen hand. Den första cykeln fick jag spottings som vanligt o mens äl +10. Därefter hade jag en cykel där jag inte smorde. Cykeln efter det smorde jag igen och fick då spottings äl +13 och mens äl +15. Så är osäker på om det hjälpte iom att det inte hjälpte ena cykeln. Men vet du? Jag fick svar på mitt progesteronprov idag. Hade 58 på cykeldag 25 (äl +10/samma dag som spottings kom). Så pergotime verkar ha gett mig en bra äl väl?
  • vantarpaettmirakel
    frestelsen skrev 2016-07-28 13:27:58 följande:
    Å jag kan inte hur sånt ska va. Men du kan ju testa o ta mer än liten klick.

Kroppen kanske kommer i fas efter några pergoförsök:)
    Kanske får göra det nästa cykel då :)

Nu kom en jädrans mensvärk, så inget gry den här månaden heller. :(

Har iaf pratat med en läkare idag ang. mitt progesteronprovsvar och jag ska ta samma dos pergotime försök nr 2 då provsvaret visat att min äl varit framgångsrik tydligen :)
  • vantarpaettmirakel
    lillskrutten skrev 2016-07-28 21:16:03 följande:

Helvete! Kan inte hålla inne med min frustration längre. Fick bra stegring på grav test förra veckan. I förrgår o idag fick jag rosaaktiga flytningar. Googlar såklart som en tok o läser att det kan bli så utan att nått är fel. Men orkar inte gå i ovisshet o oroa mig inför varje gång jag går på toa.

Fy. Jag förstår din oro! :( Hur har det gått för dig?
  • vantarpaettmirakel
    Änglamark skrev 2016-08-11 09:37:26 följande:

Håll i hatten! Jag är gravid! 
    Var hos läkaren idag för vul för att se om det fanns något moget ägg. 
    Istället hittade han nåt annat! Vi såg ett litet 5-veckors gammalt hjärta slå. Helt sjukt!
    Tydligen när jag mådde illa och fick en liten blödning (som jag trodde var nidblödning) och både sambon och jag trodde att jag var gravid så hade jag en egen menstruation och därefter en ägglossning och tur nog hade vi sex nån dag innan. Jag vet själv att det inte alltid är kul att läsa att andra blir gravida men jag vill bara försöka visa att man kan bli gravid hux flux. Håll ut! Glad Varken jag eller läkaren hade förväntat oss det här.. Nu ska jag och sambon dit om 2-3 veckor för ultraljud, hoppas fröet vill stanna kvar i magen.

Grattis! Måste kännas underbart! :)
  • vantarpaettmirakel

Hmm. Jag är på cykeldag 15 nu. Tog pergotime cykeldag 5-9. Äl ska ju komma på cykeldag 14-19, men den har ännu inte kommit. Inga äl-flytningar än heller. Förra cykeln fick jag troligtvis äl på cykeldag 15 och hade pyttelite äl-flytningar dag 14 och 15. Hade progesteronväre 58 på cykeldag 25 (vilket enligt gyn tyder på en framgångsrik äl). MEN VAR ÄR ÄL DENNA CYKELN? Borde jag inte svara ungefär samma av denna pergokuren som föregående? Nå ja, ni förstår säkert min otålighet. 

• vantarpaettmirakel
    Änglamark skrev 2016-08-12 16:33:46 följande:
    Det känns ju som att det borde bli rätt likadana cykler när man går på tabletter. Jag är inte så hajj på progesteronvärden men du har inte tagit nåt sånt den här cykeln? Du har inte fått recept på Ovitrellespruta? Det fick jag till mig att jag skulle ta ett visst datum om inte ägglossningstest visat positivt tills dess. Förstår verkligen, man blir ju galen på att vänta och inte veta!!
    Progesteronprov tas på cykeldag 25 eller ca 7 dagar efter konstaterad äl :) När man haft äl ökar progesteronvärdet, det är därför man tar prov på det för att se om man haft äl :) Jag fick glad gubbe på clearblue digitala idag, så äl imorgon då, på cykeldag 19, så glad att gubben dök upp! Får inga sprutor. Hur fungerade det för dig, behövde du ta spruta för att få äl? :)
  • vantarpaettmirakel
    Änglamark skrev 2016-08-15 20:15:17 följande:

Okej, men då tas progesteronprov efter konstaterad äl? Kan vara jag som är trött i huvudet, men varför? För att se om det blivit befruktat? Eller mer för att se om tabletterna fungerat?

Kul med ägglossning  Mys på! 

Jag behövde ta sprutan för att ägglossningen skulle komma igång, men det var inte då jag blev gravid. Efter den omgången vaknade min kropp till och klirrade det på egen hand.

Progesteronprov tas för att konstatera om äl verkligen skett och huruvida den troligtvis varit bra eller ej (ska vara över 20 om jag minns rätt och jag hade 48 sist och det var bra). om man kollat äl test och fått utslag så tas prov på ca 7 dagar efter positivt äl test. I annat fall tas prov dag 25. Underbart att din kropp kom igång själv ???? ????
  • vantarpaettmirakel

Jag är gravid efter andra kuren pergotime. <3 Bf i princip samma datum som jag skulle fått bebis i år (men fick MA i oktober). Äntligen gravid igen!

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?