• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • klariis
    frestelsen skrev 2016-05-22 14:06:47 följande:

Fick en blödning efter sex idag kan de va ägglossning då?

Hej! va det denna månad du körde bidrottningsgele? kom ihåg att när jag körde det för kanske 2 år sen så hände samma sak.. Min barnmorska sa då att det var troligtvis ägglossningen! 

Här väntas det på mensen, har gett upp alt med pergotime och tajmat sex nu och ska köra Ivf-sprutorna när mensen kommer.. förhoppningsvis i veckan! Så hoppas innerligt att det fungerar nu!!!
  • frestelsen
    klariis skrev 2016-05-23 23:37:29 följande:

Hej! va det denna månad du körde bidrottningsgele? kom ihåg att när jag körde det för kanske 2 år sen så hände samma sak.. Min barnmorska sa då att det var troligtvis ägglossningen! 

Här väntas det på mensen, har gett upp alt med pergotime och tajmat sex nu och ska köra Ivf-sprutorna när mensen kommer.. förhoppningsvis i veckan! Så hoppas innerligt att det fungerar nu!!!

Nej ingen bidrottninggele. Fick spottings hela tiden av den o nu när jag slutat så bara blödning efter sex en gång. O då hade vi vart på vul innan som visa en äggblåsa på 25mm. (Lördags) men vet inte om de va äl då min temp inte gått upp ännu:/
  • Anonym (??)
    mamiama skrev 2016-05-21 21:50:19 följande:

Hej!

Undrar om jag får hoppa in?

Är 35 år och har fem (ja, fem barn)

3 st lite större (14, 11 och 7 år) med min fd man.

Och twinsen med min nuvarande man. Tjejerna blir 2 år i sommar. Fick mina 3 barn bara "sådär" men när jag å min sambo skulle få till det gick det inte... Efter utredning där det inte hittades nåt fel på någon av oss fick vi utskrivet pergotime dubbel dos för att sparka loss min äl (pga min ålder)

På första försöket blev vi gravida med twinsen!!

Vi trodde vi var färdiga, men nu känner vi båda sug efter en liten kotte till... Fick igen utskrivet Pergo fast nu enkeldos, jag vågar inte dubbel! Det var fantastiskt att få två samtidigt, men samtidigt en väldig påfrestning på många olika vis (inte minst för min kropp som gick 40 fulla veckor med dom)

Såååå.... Är nu ganska så nervös och påbörjar detta i nästa cykel med skräckblandad förtjusning!

Kram på er

Ooh såå roligt mer tvillingar skulle du vilja berätta om din behandling om dubbel kur hut många tabletter är det per dag / hur många dagar tog du ?

Hur stora blev äggen och hur många ägg hade du ? Skulle vilja gärna höra hihi : )
  • Anonym (I)

får man fråga hur det går för er alla som börjat med pergotime i denna tråd? jag har läst hela tråden och är nyfiken hur många som lyckats och på vilket försök?

• Brennda
    Anonym (I) skrev 2016-06-01 23:21:45 följande:

får man fråga hur det går för er alla som börjat med pergotime i denna tråd? jag har läst hela tråden och är nyfiken hur många som lyckats och på vilket försök?

Hej, det går inte så bra här. Inne på femte och sista kuren. Inväntar bim som är om fem dagar. Blir det inget ska jag ta kontakt med min läkare igen och titta på nästa steg (ivf?)

Själv då?
  • klariis

Jag har äntligen blivit gravid! känns overkligt efter 2 års försök. Nu får vi hoppas att det är en som vill stanna också..
    På 4 kuren gick det och det ända vi gjorde annorlunda var att vi använde pre-seed, (glidmedel som ska hjälpa spermierna på traven) vet inte om det var det. Men det var första månaden vi använde det så kanske. 
    Eftersom jag aldrig varit gravid förut så är bara detta en vinst, så även om vi skulle få missfall kan jag ändå ha i bakhuvudet att jag faktiskt kan bli gravid.. även om jag självklart hoppas på att allt ska gå bra! 

Hoppas det är eran tur nu!!

• Elvira87

Hej tjejer. En liten uppdatering från mig. I början av veckan upptäckte vi att vi är gravida men tyvärr blev det missfall i torsdags. Detta var vår första kur. Jag är ledsen men tänker positiv. Är lite sur på svenska sjukvården som inte bryr sig så mycket om kvinnor som får tidigt missfall. Jag ville jättegärna få ett VUL men fick svaret att missfall är något vanligt och att vänta nästa mens och börja försöka igen. Hade kraftig smärta i mage men det betydde inget för de om man inte har höger feber samtidigt.

Är glad att jag såg den efterlängtade + och att jag vet att jag kan bli gravid. Nu väntar vi att jag slutar blöda och vi ska börja ett nytt försök direkt. Har läst att man kan bli gravid lättare efter missfallet.

Hoppas det går bättre för er.

Vi kommer att lyckas till slut

• Änglamark

Stort grattis till er som plussat och jag förstår din frustration, Elvira87! Jag håller tummarna för er! Jag är glad att du är så positiv och stöttande! Skrattande
    Jag har ätit min andra kur Pergotime, fick ta dubbelkur, vilket verkar ha hjälpt. 1 moget ägg och tjockare slemhinna så läkaren menar att jag ska ägglossa idag. Hoppas det tar sig Glad

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?