• Änglamark

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej tjejer! Har läst igenom hela tråden och hejjar på er allihopa! 
    Jag är ny medlem här och vet knappt hur forumen fungerar men tänkte testa att slänga mig in här då ni verkar ha mycket erfarenhet av Pergotime, besök m.m.

Jag är 25 år och slutade med p-piller för lite mer än 1 år sedan. Mestadels för att jag mådde så dåligt sista tiden och jag och sambon sa att vi skulle börja med kondom istället, vilket vi var väldigt dåliga med däremot. Hade läst att det var väldigt individuellt med hur lång tid det tog för äl och mensen att komma tillbaka men när det hade gått ca ett halvår så hörde jag av mig till kvinnokliniken. Nu är det konstaterat att jag har PCO, vilket innebär att jag inte ens har ägglossning, utan istället klumpar äggblåsorna ihop sig i äggstocken och vill inte lossna. 

Åt progesterontabletter under hösten/vintern och fick någon dags blödning under tiden, räknar knappt det som mens. Jag förväntade mig att det skulle köra igång ägglossningen men det var bara till för att framkalla en blödning, vilket ingen förklarat för mig... Jag ska fortsätta med Progesteron då min slemhinna behöver det.
    Nu har vi ett möte inbokat på en privat gynmottagning för att gå vidare med det här. 
    Har väl inte direkt någon fråga just nu men följer gärna med på er resa och delar med mig av min när den kommer igång. Ska till privata gyn nu på torsdag...

• Änglamark

Stort grattis till er som plussat och jag förstår din frustration, Elvira87! Jag håller tummarna för er! Jag är glad att du är så positiv och stöttande! Skrattande
    Jag har ätit min andra kur Pergotime, fick ta dubbelkur, vilket verkar ha hjälpt. 1 moget ägg och tjockare slemhinna så läkaren menar att jag ska ägglossa idag. Hoppas det tar sig Glad

• Änglamark

Min läkare gjorde VUL dag 12. Men det verkar va rätt olika förstår jag. Det bästa är att prata med sin läkare, ställ frågor. Är det nån som kan svara på ens knasiga frågor borde det vara läkaren. 
    Men du har bara fått ta enkelkurer med Pergotime då? Ingen dubbelkur?
    Jag har tagit Ovitrelle, om vi pratar om sprutan? Glad Skulle ta sprutan dagen som ägglossningstestet visade positivt. Om ägglossningstestet inte visade ett omslag så fick jag ett datum som jag skulle ta sprutan för att kicka igång ägglossningen.

• Änglamark
    frestelsen skrev 2016-06-18 15:36:19 följande:
    Ah men pergo o letrozol är ju typ samma:)

Får du biverkningar av pergon?

Jag tar dag 5-9

Nä vart inget på de äggblåsorna men bara för de va stora betyder de inte att de släppte. Därför ska jag få otrivelle nu:) första gången jag testar otrivelle nu:)

Hur mår man efter otrivelle?

Hört att man kan må illa

Ska ju på vul på måndag så vet jag när jag ska ta den:)

På måndag är jag på cd 14 så kanske otrivelle typ måndag eller tisdag:)

Angående dina frågor om biverkningar. Jag har tagit Pergotime och Ovitrelle och jag har inte direkt märkt av några biverkningar alls Glad

Här hemma går vi bara och väntar på att kunna ta ett gravtest Skrattande

• Änglamark

Jag tog sprutan för en vecka sen, 12/6. Läkaren sa att det kan va dags för gravtest efter midsommarhelgen, så ja, runt 2 veckor efter sprutan kan nog stämma som ni skriver... Jag tänker att jag väntar hela helgen och tar ett test någon gång i veckan där. I och med att jag inte har någon egen mens så kan jag inte vänta och se om mensen dröjer Tungan ute
    Hoppas på bra resultat för er imorgon!

• Änglamark

Jag hade bara en mogen äggblåsa så vi får se om det var en lättflörtad blåsa eller ej Tungan ute Har för mig att läkaren sa att den var på 18 mm. Haha, vad roligt att ni är så identiska i er process! Gick det bra att ta sprutan?

Angående symptom så försöker jag att inte känna efter för mycket, försöker ta det hela med ro. 

• Änglamark
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-21 08:59:52 följande:
    Fick du någon spruta efter Pergo elle ?

Ja, jag har först ätit Provera för att skapa en menstruation, sen Pergotime för att framkalla en ägglossning och sen fick det bli en Ovitrelle-spruta.

• Änglamark

Jag sa tidigare att jag inte försökte känna efter gällande symtom.. Men jag har i ett par dagar känt mig smått illamående, till och från, om dagarna. Idag fick en liten blödning på morgonen, har läst om nidblödning och det verkar stämma till dagar och känningar. Men jag vill ändå vänta till efter midsommar för att testa mig Glad

• Änglamark
    ccccccc skrev 2016-06-24 15:33:26 följande:

behöver lite hjälp. är det ngn som hr varit på UL för att kolla äggblåsor innan äl? jag var på vul dag 14 och enligt min dr såg hon inga alls så ingen äl denna månaden. nu 2 dagar senare på dag 16 får jag positivt äl test. abtar att det bara är önsketänknde att tro att doktorn skulle ha missat äggblåsor på UL?? nen tycker ändå att det är konstigt att få först högre östrogen (använder clearblue dubbelt äl test) och sen positivt äl test alltså LH stegring?

Hmm, skulle va lite konstigt om de missade några äggblåsor tycker jag, men det kan kanske hända, jag vet inte. Men ja, lite konstigt att testen visar positivt. Finns det ingenstans man kan höra av sig och fråga? Troligtvis lär det väl inte vara flera ägg, för i så fall borde det va riktigt knas om läkaren missade...
  • Änglamark
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-24 11:16:35 följande:
    Heej igen haha måste bara fråga hade du samlag 3 ggr i rad ? :)

Mena du lukten då elle ? :)

Jag hade BA samlag med min man den dagen fick spruta sen jobba vi för fullt hade inte tid och förrgår sa läkaren att vi skulle ha samlag vi var så trötta , igår hade vi inte heller för va ledsen tänkte vad ska de hjälpa de kört endå :( ..

Jag fick nidblödning med min lila tjej 3 dagar innan förvändandt mens brunt var det varade cirka 30 min ...

Men så roligt för din skull :)

Har du fått mer stickningar i magen eller ngt annat symptom så nyfiken nu haha :)

Vi hade sex samma dag som jag tog sprutan, och sen en dag efter det och ytterligare en gång nån dag. Har jag för mig... 
    Nä, menar mer att symptomen till nidblödning stämmer in på mig. Ca 7-14 dagar efter ägglossning och det känns typ som lite mensvärk. Då jag inte har någon egen mens reagerade jag lite extra. Jag blöder fortfarande lite idag, men har läst att det är väldigt olika hur länge och hur mycket man blöder. Har inte känt av nåt annat än lite illamående då och då om dagen, och lite värk i nedre delen av magen, som livmodern typ. 
    Jag hoppas det tar sig för er Glad

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?