Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
Hej tjejer! Har läst igenom hela tråden och hejjar på er allihopa!
Jag är ny medlem här och vet knappt hur forumen fungerar men tänkte testa att slänga mig in här då ni verkar ha mycket erfarenhet av Pergotime, besök m.m.
Jag är 25 år och slutade med p-piller för lite mer än 1 år sedan. Mestadels för att jag mådde så dåligt sista tiden och jag och sambon sa att vi skulle börja med kondom istället, vilket vi var väldigt dåliga med däremot. Hade läst att det var väldigt individuellt med hur lång tid det tog för äl och mensen att komma tillbaka men när det hade gått ca ett halvår så hörde jag av mig till kvinnokliniken. Nu är det konstaterat att jag har PCO, vilket innebär att jag inte ens har ägglossning, utan istället klumpar äggblåsorna ihop sig i äggstocken och vill inte lossna.
Åt progesterontabletter under hösten/vintern och fick någon dags blödning under tiden, räknar knappt det som mens. Jag förväntade mig att det skulle köra igång ägglossningen men det var bara till för att framkalla en blödning, vilket ingen förklarat för mig... Jag ska fortsätta med Progesteron då min slemhinna behöver det.
Nu har vi ett möte inbokat på en privat gynmottagning för att gå vidare med det här.
Har väl inte direkt någon fråga just nu men följer gärna med på er resa och delar med mig av min när den kommer igång. Ska till privata gyn nu på torsdag...