• Änglamark

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Längtar efter en bebis skrev 2016-06-25 22:57:23 följande:

Okej okej hmm aah kanske .. Hoppas de tar sig ..

Men blöder du mkt eller bara små fläck i trosan ?

Vadå har Du ingen mens ?

Får du inte den varje månad elle vadå ? :)

Jag hoppas får några symtom efter 10 dagar vill inte känna efter ngt är både glad och ibland hel nere ororar mig haha , men har börjat bli såååå trött sover hela tiden :s och kissar oftare . Vet inte om de kan börja så

Nära ? Eller är det bara hjärnan som spökar

Nja, små fläckar då och då.
    I och med att jag har PCO, vilket innebär att jag inte ägglossar, så får jag ingen blödning heller i och med att mensen är en följd av en ägglossning där ägget inte blir befruktat.
    Det blir ju att man reagerar på allt möjligt när man är igång och försöker Glad
  • Änglamark

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Vaknade vid 4 av att jag har riktigt ont i magen. Blöder lite mer nu och ser ut att va mer färskt blod, inte brunröda flytningar som tidigare. (Sorry for details!) Efter en timme har jag fortfarande lika ont, har tagit en värktablett och hoppas på att den hjälper. Får väl börja med att ringa jobbet, kan absolut inte jobba med den här värken. Sen ringer jag nog 1177 eller gyn och frågar. Vet inte riktigt varför jag skriver här men vill skriva av mig tror jag...

• Änglamark
    frestelsen skrev 2016-06-27 06:28:43 följande:
    Men oj. Här får du skriva detaljer.

Kan de va så att du fått mens nu då? Jag fick så förra månaden med jäääääklars ont. Kan inte om nidis gör ont, eller blöder mycket:( vilken dag är du på?

I och med att jag har PCO så försvåras det hela med att veta vad som är vad och vilken dag jag är på, tycker jag. Har väl inte haft "egenproducerad" mens på flera år Obestämd Och senaste året har jag ätit Provera för att skapa en blödning. Jag tror inte att en nidblödning bör göra ont, hittar inte att läsa så värst mycket om det.. Men jag blöder inte mycket, räcker med trosskydd och blir mest när jag har varit på toa.

Det verkade hjälpa med en värktablett iaf, kunde somna om vid 6 och sov ett par timmar. Nu mår jag mest illa, ingen värk i magen. Men det var hemskt, höll på att bli galen! Har aldrig haft så ont i magen!

• Änglamark
    frestelsen skrev 2016-06-27 14:05:48 följande:
    Åh stackare:( bara de inte har blivit att ägget fastna i äggledaren:/ nu ska du inte oroa dig, men ha koll på smärtan. Du hade inte tagit otrivelle? När va de du tog sista tabletten pergo/letrozol? Sen har du vart på vul?

De kan göra ont i början på en graviditet när ägget bökar in sig.

Men är de neg gravtest imorgon så tror jag att de kan va en mens iaf o då har du haft ägglossning.

Jag tex har mens varje månad men inte alltid ägglossning, men mina månader kan va upp åt 34 dagar.
    Nja, smärtan var mer centrerad, känns mer som i livmodern, men vad vet jag..

Jo, jag har först tagit Provera, sen Pergotime och sen Ovitrellespruta. Jag tog sista Pergotimetabletten 5/6 och var på VUL 8/6 och vi såg då ett moget ägg. Ägglossade 13/6. Jag har ju ingen egen ägglossning och mens så jag vet knappt hur min kropp fungerar ibland. Well, well, det är bara att ställa in sig på ett negativt test och sen att köra om proceduren igen...

• Änglamark

När har ni beräknad BIM? Glad Så spännande att följa!
    Här visar test negativt.. Har pratat med en ssk som ska prata med min läkare, för hon visste inte riktigt hur vi skulle göra. Läkaren och vi kom överens om att vid utebliven graviditet ska jag börja om med Provera och Pergotime, fick ett startdatum i juli. Men om det här nu då är min egen mens så kanske jag bara förstör allt genom att börja om med tabletter igen. 
    Vi får se vad läkaren säger, de skulle höra av sig.

• Änglamark

Läkaren tyckte vi ska köra på som bestämt, så jag ska börja om processen igen i juli Flört Får vi se om det tar sig då. Men i och med att läkaren väljer det så antar jag att det inte är sannolikt att jag har ägglossning, har rätt grov PCO Förvånad Men ser fram emot nästa läkarsamtal, att kunna prata igenom det lite. Himla nöjd med den hjälp vi fått!

Men spännande! Så himla kul att inte veta men samtidigt är det pissjobbigt! 

• Änglamark
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-07 18:05:59 följande:
    Yees prata med min läkare idag han skickade recept på denna gång dubbel kur pergotime och ovitrille spruta :0 första gången tar dubbel ...

Men han sa jag ska ta Pergo från med 9-13 och varje dag 2 tabletter .

Stämmer det för jag fick min mens igår ?

Lite konstigt eller ?
    Jag åt ju dubbelkur (Pergotime) nu vid senaste försöket. Men jag fick börja på dag 5 ändå. Du ska ta 9 dagar efter blödning eller? De kanske ändrar lite, kan nog vara individuellt. Men om du är osäker kan du ju ringa och prata och fråga din läkare.
  • Änglamark

Grattis Lillskrutten Glad 

Så roligt att ni andra är så synkade, haha! Så spännande att följa er.
    Angående Ovitrelle så har du fått i dig allt om du inte kan skruva upp sprutan igen. Vanligtvis blir det kvar en droppe då sprutan inte kan tömmas helt å hållet, men du behöver inte va orolig om det inte finns en droppe.
    Själv är jag inne på dag 3 med Provera, får se när det blir dags för Pergotime igen. 
    När har ni BIM tror ni?

• Änglamark

Blev en aning irriterad. Äter Provera just nu och ska påbörja Pergotime sen. Senast åt jag dubbeldos Pergotime då enkeldos inte gav nån effekt. Nu när jag skulle hämta ut Pergotime på Apoteket har jag bara 1 pkt att ta ut. Ringde för att rådfråga läkaren men de har semesterstängt!! Läkaren har även skrivit ut recept på Ovitrellespruta, så jag antar att jag ska göra som förra gången och då även ta dubbeldos Pergotime. De öppnar 1:a augusti igen och det funkar precis, då har jag nog nån tablett kvar så får de skriva ut ett pkt till.

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?