• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • Brennda
    IlonaSofia skrev 2016-04-07 16:36:59 följande:

Åh nej :( Ska du köra en till pergo kur?

Ja jag ska köra några kurer till, tror de är 6 sammanlagt, innan jag kontaktar läkaren för andra alternativ. Detta suger!!
  • Längtar efter en bebis
    Brennda skrev 2016-04-07 21:17:24 följande:

Ja jag ska köra några kurer till, tror de är 6 sammanlagt, innan jag kontaktar läkaren för andra alternativ. Detta suger!!

Såå konstigt ditt fall är ju samma som mig och jag blev direkt gravid på första kuren, men nästa gång be dom om ägglossning spruta då är det 100 procent säkert , bara äggen är mogna sen får du ägglossning sprutan DI vet du 100 % du har ägglossning sen har du samlag med din man , så äre klart och gjort
  • klariis
    Längtar efter en bebis skrev 2016-04-07 20:28:37 följande:

Haha naae den jäkla mensen dyker inte upp nu när man vill det hahaha

Hmm vet ej, jag fick sprutan för som sagt

Hade mogna är på vänster sida och en på

Höger ( fick sprutan på höger )

För att inte äggen skulle äglossa samtidig skulle få trillingar plus att de var fler ägg på

Väg att mogna

Jag tog också ägglossningspruta förra gången, spelar det någon roll vilken soda man tar den, förstod det som att alla ägg släpps?!?
  • Längtar efter en bebis

[quote=76517305][quote-nick]klariis skrev 2016-04-09 10:13:20 följande:[/quote-nick]Jag tog också ägglossningspruta förra gången, spelar det någon roll vilken soda man tar den, förstod det som att alla ägg släpps?!?[/

Oj sorry skriver från mobilen och det skrevs lite fel,

Det jag menar är hade 2 st mogna äggblåsor på vänster sidan och de börja växa Mer , men på höger hade jag en mogen äggblåsa och de var på gång att växa mer så dom fatta ett beslut snabbt som möjligt att jag skulle få sprutan på höger sida så bara den ( 1 ) äggblåsn skulla ägglossa.

De var den alternativet eller dom ville plocka ut de men var rädd så fick sprutan.

Denna som jag fick ägglossa bara den sidan mar får , som jag vet finns det 2 olika spruter och tyvärr minns jag inte vad den heter :/

Som sagt de gav mig dem sida för bara en var mogen ägg och de ville inte ta risk att jag skulle få trillingar eller fler för äggens skulle släppa samtidigt omkring några dagar

• Seaflower

Oj, vad ni skrivit! Jag har inte fått upp en notis om att ni har skrivit, så har helt missat det!

Jag gillar inte riktigt familjeliv via mobilen..

Idag fick jag i alla fall utslag på mitt ÄL-test, wohoo!

Dock har jag haft ont idag, nästan som mensvärk. Det drar och ilar och har sig. Eftersom jag aldrig haft ÄL på egen hand så visste jag inte att man kunde ha ÄL-värk

Fast det kanske blir tydligare med Pergo?

Trevlig lördag alla!! Här i Borås lyser solen för fullt!

• Längtar efter en bebis
    Seaflower skrev 2016-04-09 17:03:30 följande:

Oj, vad ni skrivit! Jag har inte fått upp en notis om att ni har skrivit, så har helt missat det!

Jag gillar inte riktigt familjeliv via mobilen..

Idag fick jag i alla fall utslag på mitt ÄL-test, wohoo!

Dock har jag haft ont idag, nästan som mensvärk. Det drar och ilar och har sig. Eftersom jag aldrig haft ÄL på egen hand så visste jag inte att man kunde ha ÄL-värk

Fast det kanske blir tydligare med Pergo?

Trevlig lördag alla!! Här i Borås lyser solen för fullt!

Vaa roligt de kanske börjar bli Bebis där inne så

Kännde jag sist
  • Seaflower
    Hur gör man när man gråmarkerar det som någon skrivit, för att klistra in det i svaret?

Nu verkar min ÄL vara över för denna gången.. Imorse visade testat ingenting alls, men jag har fått utslag på testet i tre dagar. 
    Trodde det skulle vara längre. Vi har i alla fall haft sex 2 av de tre dagarna, så nu är det väl bara att hålla tummarna! 

Hur går det för er andra? Vilka håller på med någon kur/behandling just nu, och vilka väntar på nästa mens (som förhoppningsvis inte kommer)
  • klariis
    Seaflower skrev 2016-04-11 15:23:49 följande:
    Hur gör man när man gråmarkerar det som någon skrivit, för att klistra in det i svaret?

Nu verkar min ÄL vara över för denna gången.. Imorse visade testat ingenting alls, men jag har fått utslag på testet i tre dagar. 
    Trodde det skulle vara längre. Vi har i alla fall haft sex 2 av de tre dagarna, så nu är det väl bara att hålla tummarna! 

Hur går det för er andra? Vilka håller på med någon kur/behandling just nu, och vilka väntar på nästa mens (som förhoppningsvis inte kommer)
    du trycker på citeraknappen, på det inlägget du vill "svara" på.. 

Jag var hos läkaren idag, allt såg superfint ut en äggblåsa på 22mm, 3 st på ca 13mm. Dom räknar med att jag ägglossar på torsdag, så ska få ägglossningspruta tills ikväll.. Hoppas det tar sig denna gång, 3 gången gillt!!!
  • Seaflower
    klariis skrev 2016-04-12 16:45:59 följande:

du trycker på citeraknappen, på det inlägget du vill "svara" på.. 

Jag var hos läkaren idag, allt såg superfint ut en äggblåsa på 22mm, 3 st på ca 13mm. Dom räknar med att jag ägglossar på torsdag, så ska få ägglossningspruta tills ikväll.. Hoppas det tar sig denna gång, 3 gången gillt!!!

Ah, tack!

Oj, va många äggblåsor, jag hade bara en! Min läkare sa att de är ca 20 mm när de släpper, så det känns ju som din borde släppa typ nu? Äter du enkelkur?

Själv har jag lovat mig själv att inte försöka tänka på allt detta nu, för då blir väntan till bim väldigt lång.. Men det går sådär, haha! Dag två efter ÄL och jag går redan och känner efter om det inte ilar i äggstockarna, suck!
  • Längtar efter en bebis
    Seaflower skrev 2016-04-12 17:34:55 följande:

Ah, tack!

Oj, va många äggblåsor, jag hade bara en! Min läkare sa att de är ca 20 mm när de släpper, så det känns ju som din borde släppa typ nu? Äter du enkelkur?

Själv har jag lovat mig själv att inte försöka tänka på allt detta nu, för då blir väntan till bim väldigt lång.. Men det går sådär, haha! Dag två efter ÄL och jag går redan och känner efter om det inte ilar i äggstockarna, suck!

Jaa precis tjejer Tänkte fråga samma sak när är dom mogna hur stora ska dom vara då ?

Vilka sida hade du 3 st mogna ägg blåsor och villen hade du bara ena sida ?

Om jag fatta rätt nu ?

Villen sidan fick du sprutan ? Där du hade alla 3 mogna ägg eller bara ena sidan ? Eller hade du alla på en sida av äggstocken ?
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?