• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som ska börja med pergotime denna månaden?
    Jag ska börja min första enkelkur imorgon på dag 5. Är jättespänd och hoppas att det ska gå vägen.

Lite kort om mig: Är 27 år, har två barn med mitt ex; 6 och 3,5 år gamla. Har försökt i över 1 år med min nuvarande sambo. Har egen ägglossning, regelbunden mens, gjorde en äggledarspolning för ca 2 månader sen, allt såg fint ut. Men eftersom jag inte blivit gravid så fick jag pergotime som hjälper min ägglossning på traven.

Hur ser det ut för er?

Hoppas någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?
  • klariis

nu har jag fått bekräftat att jag inte ägglossat denna månad. har ingen temphöjning heller så antar att det är så det är. Vet inte om det har med pergotime att göra men det är första gången på två år då jag inte fått positivt på ägglossningstest och temphöjning. Min läkare skulle förklara för mig när jag får min mens varför det blev som det blev. Jag är bara arg, för känner mig lite lurad på insemination. För hon var så säkert att jag skulle ägglossna att jag inte behövde sån där ägglossningspruta som gör att man ägglossar. Jaja, nu får jag bara vänta på mensen och hoppas på det bästa, snart börjar jag ge upp! 

• Längtar efter en bebis

Hehe aah okej :) Nice

Aah läste på deras sida från 18 får man hjälp:)

Aså de hitta inga fel allt var normalt

dom misstänkte att jag kanske inte ägglossar på grund av mina långa cyklar men inget dom visste säker :S

• Längtar efter en bebis
    klariis skrev 2016-02-13 21:53:12 följande:

nu har jag fått bekräftat att jag inte ägglossat denna månad. har ingen temphöjning heller så antar att det är så det är. Vet inte om det har med pergotime att göra men det är första gången på två år då jag inte fått positivt på ägglossningstest och temphöjning. Min läkare skulle förklara för mig när jag får min mens varför det blev som det blev. Jag är bara arg, för känner mig lite lurad på insemination. För hon var så säkert att jag skulle ägglossna att jag inte behövde sån där ägglossningspruta som gör att man ägglossar. Jaja, nu får jag bara vänta på mensen och hoppas på det bästa, snart börjar jag ge upp! 

Vilka idijoter dom bodde ge dig den där ägglossning spruta !
  • IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-13 21:53:12 följande:

Oj men nej! Va jobbigt för dig! Hur går det nu då?
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-14 11:43:57 följande:

Hehe aah okej :) Nice

Aah läste på deras sida från 18 får man hjälp:)

Aså de hitta inga fel allt var normalt

dom misstänkte att jag kanske inte ägglossar på grund av mina långa cyklar men inget dom visste säker :S

Jaha, visste inte att man fick hjälp vid så ung ålder :) Aha okej, men skönt för dig att pergotime funka :)
  • IlonaSofia

Hej allihopa! Hur går det för er alla? :)

Jag kom till Uppsala igår på kvällen med mina barn. Sambon är ju kvar hemma i Göteborg så det känns lite frustrerande att missa min äl som är imorgon, 1 hel månad till nästa försök liksom, å andra sidan kanske jag har lyckats sluta röka tills dess, eller nästan iaf. Har lyckats gå ner från ca 11 till 4-5 cigaretter/dag vilket är bra ändå tycker jag så hoppas det kan hjälpa min fertilitet att jag inte röker lika mycket eftersom allt annat är bra. :)

• Brennda

Här går det inte så bra. Jag brukar ju vanligtvist ha ägglossning varannan månad och det verkar som

att det är så med pergo också. Förra kuren fick jag utslag på ältest cd 14 och idag är jag på cd 14 o testen har varit negativa hittills. Inte några typiska älkänningar har jag heller denna gång som förra o alla andra ggr jag haft äl. Fan asså! Något måste ju vara fel när man bara får äl varannan månad typ, men inte är det det enl. läkaren. Ska ringa han om ingen äl kommit fram till cd 20.

• klariis
    IlonaSofia skrev 2016-02-19 10:55:46 följande:

Hej allihopa! Hur går det för er alla? :)

Jag kom till Uppsala igår på kvällen med mina barn. Sambon är ju kvar hemma i Göteborg så det känns lite frustrerande att missa min äl som är imorgon, 1 hel månad till nästa försök liksom, å andra sidan kanske jag har lyckats sluta röka tills dess, eller nästan iaf. Har lyckats gå ner från ca 11 till 4-5 cigaretter/dag vilket är bra ändå tycker jag så hoppas det kan hjälpa min fertilitet att jag inte röker lika mycket eftersom allt annat är bra. :)

Här är det fortfarande väldigt oklart. Jag hade såna kraftiga ägglossningsmärtor samt positiva LHstickor i lördags/söndag/måndag plus ägglossningsekret temperatur höjningen kom på tisdagen. Ringde och berättade det men hon sa att det inte finns en chans och hade jag haft ägglossning skulle jag haft den på tisdagen och bad mig komma in när mensen kom igen. men så skrev en annan till mig på torsdagen att hon ville att jag skulle göra blodprov så jag kanske kunde börja med progereon. Jag gjorde blodprov idag som visade att jag haft ägglossning och jag ska ta graviditetstest nästa fredag. Blir så jäkla förvirrad. när man väl ger upp ringer dom och säger något helt annat. Men har nästan gett upp denna månad ändå. men under kan ske! 

har ni myst innan kanske det sätter sig ändå? :) jag kan tycka att det kan vara skönt med en månad då man inte behöver tänka på graviditet. För man gör ju det dygnet runt annars! 
    Grymt med rökningen, det är ju en "morot" att sluta om man vill bli gravid. Min läkare sa att jag skulle sluta med allt. Ja ioförsej röker jag inte, men allt annat typ mycket alkohol dålig mat. fick göra en helomvändning! 
  • Brennda

Hej alla!

Idag var det ett positivt ägglossningstest jag tog, äntligen! Så ikväll, imon o på måndag ska vi skaka loss haha. Sen tänkte jag börja med progesterall, någon som vet när man bör börja med den? Hoppas på denna cykeln..

• Längtar efter en bebis

Ooh såå roligt :)

Kör i gång nu haha :)

En fråga ?

Hur lång mencirkel hade du denna månad och när fick efter hur många dagar positiv på ÄL -Stickan ? :)

Tar du Pergo eller något annar ?

Brennda skrev 2016-02-20 18:03:34 följande:

Hej alla!

Idag var det ett positivt ägglossningstest jag tog, äntligen! Så ikväll, imon o på måndag ska vi skaka loss haha. Sen tänkte jag börja med progesterall, någon som vet när man bör börja med den? Hoppas på denna cykeln..

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?