IlonaSofia skrev 2016-02-19 10:55:46 följande:
Hej allihopa! Hur går det för er alla? :)
Jag kom till Uppsala igår på kvällen med mina barn. Sambon är ju kvar hemma i Göteborg så det känns lite frustrerande att missa min äl som är imorgon, 1 hel månad till nästa försök liksom, å andra sidan kanske jag har lyckats sluta röka tills dess, eller nästan iaf. Har lyckats gå ner från ca 11 till 4-5 cigaretter/dag vilket är bra ändå tycker jag så hoppas det kan hjälpa min fertilitet att jag inte röker lika mycket eftersom allt annat är bra. :)
Här är det fortfarande väldigt oklart. Jag hade såna kraftiga ägglossningsmärtor samt positiva LHstickor i lördags/söndag/måndag plus ägglossningsekret temperatur höjningen kom på tisdagen. Ringde och berättade det men hon sa att det inte finns en chans och hade jag haft ägglossning skulle jag haft den på tisdagen och bad mig komma in när mensen kom igen. men så skrev en annan till mig på torsdagen att hon ville att jag skulle göra blodprov så jag kanske kunde börja med progereon. Jag gjorde blodprov idag som visade att jag haft ägglossning och jag ska ta graviditetstest nästa fredag. Blir så jäkla förvirrad. när man väl ger upp ringer dom och säger något helt annat. Men har nästan gett upp denna månad ändå. men under kan ske!
har ni myst innan kanske det sätter sig ändå? :) jag kan tycka att det kan vara skönt med en månad då man inte behöver tänka på graviditet. För man gör ju det dygnet runt annars!
Grymt med rökningen, det är ju en "morot" att sluta om man vill bli gravid. Min läkare sa att jag skulle sluta med allt. Ja ioförsej röker jag inte, men allt annat typ mycket alkohol dålig mat. fick göra en helomvändning!