• Elvira87

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in. Jag och min man har försökt få barn i ca 2år nu.

Har precis ätit min första enkelkur pergotime. Fick inga biverkningar. Har varit på VUL i fredags och allt visade sig vara ok. Två mogna ägg och en tjock slemhinna. Änligt gyn borde jag få ägglossning om några dagar. Hoppas hoppas

Någon som har plussat? Håller tummarna för er

• Elvira87

Hoppas ni lyckas den här gången. Håller tummarna ????

Jag läste att glidmedel kan hindra och döda simmarna? Vet ni något om detta? Finns det nåt glidmedel som inte är skadligt?

• Elvira87

Hej tjejer. En liten uppdatering från mig. I början av veckan upptäckte vi att vi är gravida men tyvärr blev det missfall i torsdags. Detta var vår första kur. Jag är ledsen men tänker positiv. Är lite sur på svenska sjukvården som inte bryr sig så mycket om kvinnor som får tidigt missfall. Jag ville jättegärna få ett VUL men fick svaret att missfall är något vanligt och att vänta nästa mens och börja försöka igen. Hade kraftig smärta i mage men det betydde inget för de om man inte har höger feber samtidigt.

Är glad att jag såg den efterlängtade + och att jag vet att jag kan bli gravid. Nu väntar vi att jag slutar blöda och vi ska börja ett nytt försök direkt. Har läst att man kan bli gravid lättare efter missfallet.

Hoppas det går bättre för er.

Vi kommer att lyckas till slut

• Elvira87

Jag fick VUL cd 7 (första enkel kur). Ultraljudet visade två mogna äggblåsor. Blev gravid men fick missfall (v 6).

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?