• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • vanjastina
    Mammamiia10 skrev 2016-01-12 20:47:33 följande:
    Undrar detsamma, tror vi prickade in 1-2 dagar innan ägglossning.... Bim isf om 8-9 dagar..

Tror dock inte det tog sig denna gången heller.. Har sån pms redan...

Hur känner du? När har du bim?
    Jag har bim någon gång runt 21, jag känner ingenting direkt. Lite molvärk över äggstockarna ibland men det är inget ovanligt.

Har också känslan av att det säkert inte blivit ngt denna månad.. Vilken dag efter ÄL är du? Jag är på ÄL +6 idag så det är för tidigt för mig att känna symptom tror jag.
  • Sajocawa
    vanjastina skrev 2016-01-12 20:24:56 följande:

Hur stora är chanserna att bli gravid om man prickar ÄL egentligen? Någon som har koll på sådant här? Vore intressant att veta. Hade sex 1,5 dygn innan ÄL så jag hoppas att det finns en chans här..

Som en annan skriver så är det ca 20-30 %. Det beror ju på åldern. I den mest fertila åldern (ung 20-årsåldern) är chanserna ungefär 30% att allt klaffar om man prickar rätt. Resan vid 30 års ålder har chanserna minskat drastiskt och är man 40 år är chansen bara 1%. Men är det några lite äldre här (äldre i det här sammanhänget...) så misströsta inte, min mamma är 45 och ska få barn om några veckor, och har ett ettåring redan. :) Så 1 % chans är ju faktiskt en chans.
    Sen spelar mycket roll som rökning, alkohol, koffein, BMI, kost mm.. Som kan påverka dessa procent som kan öka eller minska chanserna.
  • vanjastina
    Sajocawa skrev 2016-01-13 08:17:25 följande:
    Som en annan skriver så är det ca 20-30 %. Det beror ju på åldern. I den mest fertila åldern (ung 20-årsåldern) är chanserna ungefär 30% att allt klaffar om man prickar rätt. Resan vid 30 års ålder har chanserna minskat drastiskt och är man 40 år är chansen bara 1%. Men är det några lite äldre här (äldre i det här sammanhänget...) så misströsta inte, min mamma är 45 och ska få barn om några veckor, och har ett ettåring redan. :) Så 1 % chans är ju faktiskt en chans.
    Sen spelar mycket roll som rökning, alkohol, koffein, BMI, kost mm.. Som kan påverka dessa procent som kan öka eller minska chanserna.
    Jag är i 20-årsåldern och lever hälsosamt så då hoppas jag mina chanser är ganska höga ;D
  • Kstadtjej87

Är på dag 11 idag i min cykel och igår gjorde jag ägglossningstest som blev error :/ tog då ut Stickan och de är den som är nederst på bilden sen testade jag imorse Stickan längst upp och de blev en glad gubbe. Enligt min app ska jag egentligen ha ägglossning på måndag :/ mitt bim blir ändrat om någon kan byta mig till den 27/1 istället för 30/1 :)

• strongisthenewme

Är på dag 21 idag, ÄL inträffade nog runt dag 18-19. (ÄL testen tog slut innan jag fick ett positivt, sista dagen jag tog ett var dag 17 & då var test strecket nästan lika starkt som kontroll strecket) Vi lyckades mysa till det dag 14, 17, 19, 20.
    Har en cykel på 32 dagar, så BIM blir runt den 24/1, känns som världens längsta väntan! :( hoppas så att vi prickade rätt denna månaden, försök nr 4.

• Mammamiia10

Vanjastina: jag är på äl +7 tror jag.. Vet inte vad jag ska tro.. Enda stunden känner man massor o när man inte tänker på det känner man inget.. Så jag tror att jag känner efter för mycket. När man bara väntar går ju tiden så fruktansvärt långsamt.. O sen blir man så besviken om man testar o får minus.. Nästan bättre o vänta tills mensen kommer bara.. Om man har det tålamodet alltså.. Haha..

• Cfmilla
    strongisthenewme skrev 2016-01-13 10:58:16 följande:

Är på dag 21 idag, ÄL inträffade nog runt dag 18-19. (ÄL testen tog slut innan jag fick ett positivt, sista dagen jag tog ett var dag 17 & då var test strecket nästan lika starkt som kontroll strecket) Vi lyckades mysa till det dag 14, 17, 19, 20.

Har en cykel på 32 dagar, så BIM blir runt den 24/1, känns som världens längsta väntan! :( hoppas så att vi prickade rätt denna månaden, försök nr 4.

Låter ju som att ni gjort det! Hoppas hoppas!!!
  • Cfmilla
    Mammamiia10 skrev 2016-01-13 10:59:50 följande:

Vanjastina: jag är på äl +7 tror jag.. Vet inte vad jag ska tro.. Enda stunden känner man massor o när man inte tänker på det känner man inget.. Så jag tror att jag känner efter för mycket. När man bara väntar går ju tiden så fruktansvärt långsamt.. O sen blir man så besviken om man testar o får minus.. Nästan bättre o vänta tills mensen kommer bara.. Om man har det tålamodet alltså.. Haha..

Jag är me md dig. Så jobbigt. Jag är på äl+11 borde ha bim på lördag. Testat negativt en gång, men tyckte att jag såg något liiiite. Tycker också att jag känner en massa, hade sjuk mensvärk igår. Men idag känns det inte så mycket. Hoppas för oss båda!
  • Testartest

Bim 19/1
    Brösten har blivit lite större och jag lite tröttare men gladare och mer positiv... märkligt

• anna90
    Testartest skrev 2016-01-13 12:51:03 följande:

Bim 19/1
    Brösten har blivit lite större och jag lite tröttare men gladare och mer positiv... märkligt

Inte för å va sån men så var jag också då jag var ovetandes gravid (MA i sept dock). När vi sen fick veta sa vi båda två att det var så märkligt att jag var så sjuuukt trött men inte ett dugg pms-sur :) Vill inte ge falska förhoppningar för så kan man ju såklart vara när man inte är gravid också men ville bara säga hur det var för mig, det var mina enda grav-symptom + stora bröst :)
Svar på tråden BIM januari 2016