• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • Lilla Luna

Chanserna denna månad är ju som sagt minimala.. Tiden bara flyger förbi då man gett upp.. Tänkte att jag har ju en vecka kvar innan jag ska ha mens mens men BIM är ju på torsdag. Inga symptom. Men fick lätt molvärk/mensvärk idag. Bröstvårtorna ömmar sen igår/förrgår vilket jag aldrig upplevt innan. Så har jag ett taskigt humör och blir sur på sambon för minsta lilla. Är inte heller vanligt. Jaja. Är säkert något nytt kroppen kommit på inför mens.

• Trucker89

Jaha.. tant röd dök upp en vecka för tidigt. Min cykel är helt konstig känns de som. Känner mig väldigt deppig. Men se är väl bara å ta nya tag. Ny hoppar jag ur denna tråd. Lycka till alla!

• vanjastina

Hur stora är chanserna att bli gravid om man prickar ÄL egentligen? Någon som har koll på sådant här? Vore intressant att veta. Hade sex 1,5 dygn innan ÄL så jag hoppas att det finns en chans här..

• Mammamiia10
    vanjastina skrev 2016-01-12 20:24:56 följande:

Hur stora är chanserna att bli gravid om man prickar ÄL egentligen? Någon som har koll på sådant här? Vore intressant att veta. Hade sex 1,5 dygn innan ÄL så jag hoppas att det finns en chans här..

Undrar detsamma, tror vi prickade in 1-2 dagar innan ägglossning.... Bim isf om 8-9 dagar..

Tror dock inte det tog sig denna gången heller.. Har sån pms redan...

Hur känner du? När har du bim?
  • ALSI

Jag har bara läst lite här. Har BIM 22/1.

Enligt ett par läkare jag har pratat med tidigare är chansen för att ägget blir befruktat och fäster 30% om man prickar ÄL.

• Babydreamer

Hoppar in här. Hade ägglossning 6/1 så troligtvis BIM 22/1 då jag tror att jag har en lutealfas på 16 dagar. Har ätit pergotime denna cykel pga PCO och är superlycklig över att det verkade fungera och att jag verkar ha haft äl ????

Har en son sedan tidigare som är 3,5 år men han blev till utan mediciner efter ca 1 års försök. Nu har vi försökt i drygt 1,5 år och haft 2 missfall under den tiden plus att jag nyligen blev diagnostiserad med PCO och fick påbörja behandling med pergotime för att få ägglossning.

• Babydreamer
    Vinja skrev 2016-01-12 13:56:06 följande:

Hej allihopa,

Jag har BIM den 14, alltsa om tva dagar och jag borjar bli lite nervos. Min lakare trodde att jag kanske hade PCO sa jag testade mig innan jul, men blodprovet kom tillbaga negativt. Ska dock ha ultraljud den 19e for att dubbelkolla att allt ar ok. Alltsa sant ultraljud dar dom sticker in en grej...ser ej fram emot det, men vet ju att det ar nodvandigt saklart.

Denna gang forsokte jag att inte tanka sa mycket pa AL osv. Jag visste ju pa ett ungefar nar det var, men skippade AL stickorna eftersom de kants lite stressande.

Ar det nagon annan som gjort ett santdar ultraljud? Kanns det obehagligt?

En vaginal ultraljudsprob är ganska liten och det som kan göra lite ont är när de trycker lite med den på äggstockarna men säg till gynekologen om det är för obehagligt så får de helt enkelt ta det lite mer varsamt.
  • ALSI
    Vinja skrev 2016-01-12 13:56:06 följande:

Hej allihopa,

Jag har BIM den 14, alltsa om tva dagar och jag borjar bli lite nervos. Min lakare trodde att jag kanske hade PCO sa jag testade mig innan jul, men blodprovet kom tillbaga negativt. Ska dock ha ultraljud den 19e for att dubbelkolla att allt ar ok. Alltsa sant ultraljud dar dom sticker in en grej...ser ej fram emot det, men vet ju att det ar nodvandigt saklart.

Denna gang forsokte jag att inte tanka sa mycket pa AL osv. Jag visste ju pa ett ungefar nar det var, men skippade AL stickorna eftersom de kants lite stressande.

Ar det nagon annan som gjort ett santdar ultraljud? Kanns det obehagligt?

En vanlig gynundersökning är mer obehaglig än ett VUL. De har ordentligt med glidmedel på proben som de sticker in, så jag tycker inte det känns alls otäckt.
  • elena-mikaela

Här blev det rejäl kramp i magen idag. Kunde gå bara halvböjd. ÄL+9..Fortfarande de där spökstreck på alla test. De kommer fram bara på morgonurin eller om jag har sovit 2 timmar efter jobbet. Annars samma tester är blanka. Jag får ge de några dagar...inte så länge kvar ju.. bara 5 dagar. En annan sak som är ovanlig förutom kraftig molvärk- att jag är supervarm. Känns att man brinner nästan inifrån.

• ensamärstark

ÄL över och inföll någon gång mellan den 11-12. Hade sex den 9e och den 10e på morgonen.. Hur stor är chansen tror ni? Vi lyckades inte pricka in ÄL bättre för sambon var tvungen att åka på jobb.
    Lång väntan till BIM den 25e.. Men förhoppningarna är inte stora ännu. :-/ hur går det för er andra?

Någon som vet varför man får mensvärk direkt efter ÄL? Vet att jag kan få det vissa månader.

Svar på tråden BIM januari 2016